Academic writing in Psychology-I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SzD-PS-WR-I |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0313) Psychologia
|
Nazwa przedmiotu: | Academic writing in Psychology-I |
Jednostka: | Szkoła Doktorska UKSW |
Grupy: |
Grupa wykład/seminarium/konwersatorium do wyboru |
Strona przedmiotu: | http://www.peterjonason.com |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | P8S_UK |
Wymagania wstępne: | Żaden |
Skrócony opis: |
Ten kurs ma na celu poprawę umiejętności pisania po angielsku w badaniach psychologicznych. |
Pełny opis: |
Jeśli chcesz być dobrym badaczem, musisz opanować dwa główne zadania. Pierwsza, łatwiejsza (choć wygląda na trudniejsza) to metody statystyczne/badawcze. Nauka projektowania badań i analizy danych jest konieczna, ale to niewystarczające, aby być dobrym badaczem. Po przeprowadzeniu badania i zapewnieniu imponującego podejścia do analizy danych, musisz być w stanie przekazać to innym. Jest to druga umiejętność, którą musisz opanować i jest trudniejsza z dwóch (choć na to nie wygląda). Dobre pisanie wymaga efektywnego i pełnego opisu metody, wyników, teorii, prognoz i tabel/rysunków. Jednak większość pomyliła „dobre pisanie” z „pisaniem jak naukowiec”, co prowadziło do dość niejasnych stylów pisania, które zaciemniają, a nie informują odbiorców. Na tym kursie zaczniesz uczyć się, jak lepiej pisać – po angielsku – aby szybciej publikować więcej artykułów, prezentować bardziej bezpośrednie wyniki na konferencjach, pisać dla popularnej prasy i angażować się w bardziej międzykulturowej współpracy. |
Literatura: |
Bem, D.J. (2000). Writing the empirical journal article. In J.M. Darley, M.P. Zanna, & H.L. Roediger III (eds). The compleat academic (pp. 185-219) American Psychological Association. Pinker, S. (2015). The Sense of Style: The Thinking Person's Guide to Writing in the 21st Century. Penguin Schmimel, J. (2012). Writing science. Oxford |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Nauczysz się kilku umiejętności. 1. Jak przejść z mowy pośredniej na mowę bezpośrednią? 2. Jak opisać metody badania? 3. Jak prezentować wyniki 4. Jak ustrukturyzować i papier/tabele/ryciny APA 5. Jak utkać narrację? 6. Jak zmniejszyć zbędną zawartość w artykułach? 7. Zrozumienie niektórych psychologicznych przeszkód utrudniających dobre pisanie Zajęcia – 15 godz. Praca domowa – 15 godz 1 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
W tej klasie są dwa zadania. Zostaniesz poproszony o wybranie badania, które Ci się podoba, albo o przydzielenie jednego dla Ciebie. Ten artykuł powinien mieć około 5000 słów (jedno badanie). Twoim pierwszym zadaniem, które ma odbyć się po godzinie 17:00 trzeciego dnia zajęć, jest napisanie posta na blogu na temat tego artykułu (40%). Twoje drugie zadanie, które powinno być w poniedziałek o 8 rano po zakończeniu zajęć, to przepisanie pracy z 5000 słów na krótki raport składający się z 2500 słów (60%). Rzeczywiste oceny będą odzwierciedlać sumę ważoną dwóch zadań oznaczonych jako 2 = niewystarczający – brak pass 3 = zadowalający 4 = dobry 5 = bardzo dobry / doskonały |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Peter Jonason | |
Prowadzący grup: | Peter Jonason | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.