Fizjologia roślin
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-BI-23-18lab |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.1
|
Nazwa przedmiotu: | Fizjologia roślin |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: |
Przedmioty dla II roku biologii I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki biologiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Efekty uczenia się: BI1_W01, BI1_W03, BI1_U02, BI1_U09, BI1_K01, BI1_K03 |
Wymagania wstępne: | znajomość komórki roślinnej i podstaw botaniki fartuch laboratoryjny na zajęcia |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z pracą praktyczną obejmującą podstawowe zagadnienia z zakresu fizjologii i cytofizjologii roślin Wymagania wstępne: znajomość biologii komórki, podstaw biologii, botaniki i biochemii |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z wybranymi procesami przebiegającymi w roślinach, przedstawienie podstawowych procesów życiowych, tak na poziomie molekularnym jak i organizmu. Celem ćwiczeń jest nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych, związanych z metodami badawczymi, umiejętność wyszukiwania, przygotowania i przedstawienia wyników badań. Student doskonali kompetencje związane z zawodem biologa roślin. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty uczenia się: Efekt przedmiotowy 1: zna i rozumie wybrane fakty, obiekty i złożone uwarunkowania w biologii, rozumie podstawowe zjawiska i procesy biologiczne; Efekt przedmiotowy 2: zna i rozumie w zaawansowanym stopniu najważniejsze problemy z zakresu fizjologii roślin, co pozwala na zrozumienie podstawowych zjawisk i procesów przyrodniczych oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; Efekt przedmiotowy 3: umie właściwie dobrać źródła i informacje z nich pochodzące, rozumie literaturę z zakresu biologii w języku polskim; czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim Efekt przedmiotowy 4: planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze Efekt przedmiotowy 5: jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii Efekt przedmiotowy 6: jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia: ocena jest średnią ocen uzyskanych z wejściówek oraz kolokwium. Kolokwia muszą zostać napisane na ocenę pozytywną (min. ocena dostateczna), co jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu. Jedna nieobecność nieusprawiedliwiona jest uprawniona. Kryteria: 91 – 100% bardzo dobry (5.0), 81 – 90% plus dobry (4.5), 71 – 80% dobry (4.0), 61 – 70% plus dostateczny (3.5), 51 – 60% dostateczny (3.0), 50% lub poniżej - niedostateczny (2.0). Wiedza: ocena 2 (niedostateczna) student nie rozumie obiektów i zależności złożonych uwarunkowań procesów fizjologii roślin i nie rozumie podstawowych procesów i zjawisk w fizjologii komórki roślinnej; nie jest w stanie powiązać ich z innymi dyscyplinami przyrodniczymi - ocena 3 (dostateczna)student z trudnością rozumie obiekty i zależności złożonych uwarunkowań procesów fizjologii roślin i słabo rozumie podstawowe procesy i zjawiska w fizjologii komórki roślinnej; w ograniczonym stopniu jest w stanie powiązać je z innymi dyscyplinami przyrodniczymi - ocena 4 (dobra)student rozumie obiekty i zależności złożonych uwarunkowań procesów fizjologii roślin i rozumie podstawowe procesy i zjawiska w fizjologii komórki roślinnej; jest w stanie powiązać tą wiedzę z innymi dyscyplinami przyrodniczymi - ocena 5 (bardzo dobra) student doskonale rozumie obiekty i zależności złożonych uwarunkowań procesów fizjologii roślin i rozumie podstawowe procesy i zjawiska w fizjologii komórki roślinnej; jest w stanie powiązać je z innymi dyscyplinami przyrodniczymi. Umiejętności: - ocena 2 (niedostateczna) student nie umie właściwie dobrać źródeł i informacji z nich pochodzących, nie rozumie literatury z zakresu biologii w języku polskim; nie czyta ze zrozumieniem tekstów naukowych w języku angielskim; nie potrafi planować i organizować pracy indywidualnej oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze - ocena 3 (dostateczna)student z trudnością umie właściwie dobrać źródła i informacje z nich pochodzące, słabo rozumie literaturę z zakresu biologii w języku polskim; w ograniczonym stopniu czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim; słabo potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze - ocena 4 (dobra) student umie właściwie dobrać źródła i informacje z nich pochodzące, rozumie literaturę z zakresu biologii w języku polskim; w wystarczającym stopniu czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim; potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze - ocena 5 (bardzo dobra) student świetnie umie dobrać źródła i informacje z nich pochodzące, dobrze rozumie literaturę z zakresu biologii w języku polskim; w wystarczającym stopniu czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim; potrafi dobrze planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze Kompetencje: jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii BI1_K03 ,jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych - ocena 2 (niedostateczna) student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii; nie jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, nie jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych - ocena 3 (dostateczna) student w sposób ograniczony jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii; jest gotów w ograniczony sposób do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, nie jest w pełni odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych - ocena 4 (dobry) student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii; jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych - ocena 5 (bardzo dobry) student jest w pełni gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, jest w pełni gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Linkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Linkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Wymagania wstępne: |
Wymagania wstępne: znajomość biologii komórki, podstaw biochemii i botaniki fartuch laboratoryjny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Linkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Linkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 4ECTS; udział w wykładach 30h, udział w ćwiczeniach 30h, przygotowanie do egzaminu 30h, przygotowanie do kolokwiów 15h, udział w konsultacjach 15h; razem 120h/30h = 4 ECTS |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia laboratoryjne- teoria i praktyka, przedstawiają niewielki, ale ciekawy wycinek życia i funkcji roślinnych - dotyczą wybranych procesów na różnych etapach życia rośliny i mechanizmów fizjologicznych na poziomie komórek, organów i całych roślin. |
|
Wymagania wstępne: |
Wymagania wstępne: znajomość biologii komórki, podstaw biochemii i botaniki fartuch laboratoryjny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Linkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Linkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 4ECTS; udział w wykładach 30h, udział w ćwiczeniach 30h, przygotowanie do egzaminu 30h, przygotowanie do kolokwiów 15h, udział w konsultacjach 15h; razem 120h/30h = 4 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia laboratoryjne- teoria i praktyka, przedstawiają niewielki, ale ciekawy wycinek życia i funkcji roślinnych - dotyczą wybranych procesów na różnych etapach życia rośliny i mechanizmów fizjologicznych na poziomie komórek, organów i całych roślin. |
|
Wymagania wstępne: |
Wymagania wstępne: znajomość biologii komórki, podstaw biochemii i botaniki fartuch laboratoryjny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.