Metody badań człowieka żywego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-BI-41-35 |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.1
|
Nazwa przedmiotu: | Metody badań człowieka żywego |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: |
Przedmioty dla specjalności BC dla I roku II stopnia biologii |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki biologiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Efekty uczenia się: BI2_W02, BI2_W06, |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z głównymi metodami badań wykorzystywanymi w antropologii (somatometria, somatoskopia, wskaźniki głowy i ciała, klasyfikacja biotypów człowieka, określenie wieku rozwojowego, testy psychomotoryczne, antropologia sportowa). Student nabywa umiejętności dotyczących praktycznego wdrożenia metod i narzędzie badawczych. Przedmiot przygotowuje studenta do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wykład: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. student wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka Efekt przedmiotowy 2. student rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy Ćwiczenia: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 3. student potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 4. student jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy: na ocenę 2(ndst.) student nie rozumie znaczenia podstaw empirycznych w zrozumieniu zjawisk i procesów w biologii człowieka; student nie rozumie w jaki sposób prowadzić badania nie rozumie wagi bezpieczeństwa i higieny pracy; na ocenę 3(dst.) student w stopniu podstawowym: wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka; rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy; na ocenę 4(dst.): student w stopniu dobrym: wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka; rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy; na ocenę 5(bdb.): student w stopniu bardzo dobrym: wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka; rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy; Kryteria oceniania w zakresie umiejętności: na ocenę 2(ndst.) student nie potrafi pracować w zespole, a także nie umie zarządzać zespołem w roli lidera; na ocenę 3(dst.) student w stopniu podstawowym potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera; na ocenę 4(dst.): student w stopniu dobrym potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera; na ocenę 5(bdb.): student w stopniu bardzo dobrym potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera; Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych: na ocenę 2(ndst.) student nie jest gotów do określenia priorytetów w realizacji zadania badawczego; na ocenę 3(dst.) student w stopniu podstawowym jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka na ocenę 4(dst.): student w stopniu dobrym jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka na ocenę 5(bdb.): student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Prowadzący grup: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Prowadzący grup: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS [1 ECTS=30 godzin] Wykłady 2 ECTS: Udział w wykładach: 15 godzin Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin Samodzielne studiowanie literatury: 15 godzin Konsultacje 15 godzin suma: 60 godzin [60/30=2] Ćwiczenia 2 ECTS: Udział w laboratoriach: 30 godzin Przygotowanie do kolokwiów: 20 godzin Konsultacje: 10 godzin suma: 60 godzin [60/30=2] |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Prowadzący grup: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS [1 ECTS=30 godzin] Wykłady 2 ECTS: Udział w wykładach: 15 godzin Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin Samodzielne studiowanie literatury: 15 godzin Konsultacje 15 godzin suma: 60 godzin [60/30=2] Ćwiczenia 2 ECTS: Udział w laboratoriach: 30 godzin Przygotowanie do kolokwiów: 20 godzin Konsultacje: 10 godzin suma: 60 godzin [60/30=2] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.