Paleobiologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-BI-53-16cw |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Paleobiologia |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: |
Przedmioty dla specjalności BC dla II roku II stopnia biologii Przedmioty dla specjalności BSIM dla II roku II stopnia biologii |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki biologiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | efekty uczenia się: BI2_U06 |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu rozwinięcie tematyki poruszanej na ćwiczeniach z Podstaw życia i jego ewolucji. Poruszane będą także tematy z zakresu ewolucji zachowań oraz ewolucji świadomości u przedstawicieli hominidów. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wykłady: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii. Efekt przedmiotowy 2. Student zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii. Ćwiczenia audytoryjne: Efekt przedmiotowy 3. Student umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki Ćwiczenia terenowe: Efekt przedmiotowy 4. Student jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii Efekt przedmiotowy 5. Student rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen kolokwium/egzamin: Ocena końcowa: 94-100% - 5 93-88% - 4,5 87-80% - 4 79-70% - 3,5 69-60% - 3 mniej niż 59,9% -2 Wykład: Egzamin (test, pytania otwarte) Ćwiczenia audytoryjne: Kolokwium praktyczno-pisemne (rozpoznawanie skamieniałości, test, pytania otwarte) Ćwiczenia terenowe: Sprawozdanie z wyjazdu terenowego i przygotowanie projektu do Muzeum PIG Przygotowanie sprawozdania: Na ocenę 5: student rozpoznał wszystkie znalezione przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie. Na ocenę 4,5: student rozpoznał 90% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie. Na ocenę 4: student rozpoznał 80% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie. Na ocenę 3,5: student rozpoznał 70% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 3 dni po terminie Na ocenę 3: .student rozpoznał 60% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 5 dni po terminie Na ocenę 2: student nie rozpoznał skamieniałości i/lub nie oddał sprawozdania. Przygotowanie projektu: Na ocenę 5: student w bardzo szerokim zakresie zaprezentował podany temat. Na ocenę 4,5: student w szerokim zakresie zaprezentował podany temat. Na ocenę 4: student w wystarczającym zakresie zaprezentował podany temat. Na ocenę 3,5: student w niewielkim zakresie zaprezentował podany temat. Na ocenę 3: .student w bardzo małym zakresie zaprezentował podany temat. Na ocenę 2: student nie przygotował projektu. Kryteria oceniania w zakresie wiedzy Student w zakresie wiedzy: - na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie rozumie zjawisk i procesów biologicznych, a także kluczowych zagadnień z zakresu paleobiologii; nie zna i nie rozumie aktualnej problematyki nauk biologicznych i głównych kierunków rozwoju paleobiologii - na ocenę 3 (dst.): w zakresie podstawowym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii - na ocenę 4 (db.): w zakresie dobrym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii - na ocenę 5 (bdb.): w zakresie bardzo dobrym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii Kryteria oceniania w zakresie umiejętności Student w zakresie umiejętności: - na ocenę 2 (ndst.): student nie umie kierować pracą zespołu, podejmować różnych ról w zespole, w tym pozycji lidera/liderki - na ocenę 3 (dst.): student w podstawowym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki - na ocenę 4 (db.): student w dobrym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki - na ocenę 5 (bdb.): student w bardzo dobrym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych: Student w zakresie w zakresie kompetencji społecznych: - na ocenę 2 (ndst.): student nie jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, nie potrafi zrozumieć znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz nie rozumie potrzeby systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; nie rozumie potrzeby zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego. - na ocenę 3 (dst.): student w podstawowym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego. - na ocenę 4 (db.): student w dobrym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego. - na ocenę 5 (bdb.): student w bardzo dobrym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Prowadzący grup: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 4 ECTS [1 ECTS = ok. 30 godzin] Wykład 1 ECTS (ok. 30h): - uczestniczenie w wykładzie 30h Ćwiczenia audytoryjne 1 ECTS (ok. 30h): - uczestniczenie w ćwiczeniach 15h - przygotowanie do kolokwium 10h - konsultacje 5h Ćwiczenia terenowe 2 ECTS (ok. 60h): - uczestniczenie w ćwiczeniach 15h - przygotowanie sprawozdania 15h - przygotowanie projektu 15h - konsultacje 15h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Prowadzący grup: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 4 ECTS [1 ECTS = ok. 30 godzin] Wykład 1 ECTS (ok. 30h): - uczestniczenie w wykładzie 30h Ćwiczenia audytoryjne 1 ECTS (ok. 30h): - uczestniczenie w ćwiczeniach 15h - przygotowanie do kolokwium 10h - konsultacje 5h Ćwiczenia terenowe 2 ECTS (ok. 60h): - uczestniczenie w ćwiczeniach 15h - przygotowanie sprawozdania 15h - przygotowanie projektu 15h - konsultacje 15h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.