Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Paleobiologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WB-BI-53-16cw
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Paleobiologia
Jednostka: Wydział Biologii i Nauk o Środowisku
Grupy: Przedmioty dla specjalności BC dla II roku II stopnia biologii
Przedmioty dla specjalności BSIM dla II roku II stopnia biologii
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki biologiczne

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

efekty uczenia się:

BI2_U06


Wymagania wstępne:

Brak.

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu rozwinięcie tematyki poruszanej na ćwiczeniach z Podstaw życia i jego ewolucji. Poruszane będą także tematy z zakresu ewolucji zachowań oraz ewolucji świadomości u przedstawicieli hominidów.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wykłady:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii.

Efekt przedmiotowy 2. Student zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii.

Ćwiczenia audytoryjne:

Efekt przedmiotowy 3. Student umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki

Ćwiczenia terenowe:

Efekt przedmiotowy 4. Student jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii

Efekt przedmiotowy 5. Student rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

Metody i kryteria oceniania:

Skala ocen kolokwium/egzamin:

Ocena końcowa:

94-100% - 5

93-88% - 4,5

87-80% - 4

79-70% - 3,5

69-60% - 3

mniej niż 59,9% -2

Wykład:

Egzamin (test, pytania otwarte)

Ćwiczenia audytoryjne:

Kolokwium praktyczno-pisemne (rozpoznawanie skamieniałości, test, pytania otwarte)

Ćwiczenia terenowe:

Sprawozdanie z wyjazdu terenowego i przygotowanie projektu do Muzeum PIG

Przygotowanie sprawozdania:

Na ocenę 5: student rozpoznał wszystkie znalezione przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.

Na ocenę 4,5: student rozpoznał 90% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.

Na ocenę 4: student rozpoznał 80% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.

Na ocenę 3,5: student rozpoznał 70% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 3 dni po terminie

Na ocenę 3: .student rozpoznał 60% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 5 dni po terminie

Na ocenę 2: student nie rozpoznał skamieniałości i/lub nie oddał sprawozdania.

Przygotowanie projektu:

Na ocenę 5: student w bardzo szerokim zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 4,5: student w szerokim zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 4: student w wystarczającym zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 3,5: student w niewielkim zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 3: .student w bardzo małym zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 2: student nie przygotował projektu.

Kryteria oceniania w zakresie wiedzy

Student w zakresie wiedzy:

- na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie rozumie zjawisk i procesów biologicznych, a także kluczowych zagadnień z zakresu paleobiologii; nie zna i nie rozumie aktualnej problematyki nauk biologicznych i głównych kierunków rozwoju paleobiologii

- na ocenę 3 (dst.): w zakresie podstawowym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii

- na ocenę 4 (db.): w zakresie dobrym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii

- na ocenę 5 (bdb.): w zakresie bardzo dobrym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii

Kryteria oceniania w zakresie umiejętności

Student w zakresie umiejętności:

- na ocenę 2 (ndst.): student nie umie kierować pracą zespołu, podejmować różnych ról w zespole, w tym pozycji lidera/liderki

- na ocenę 3 (dst.): student w podstawowym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki

- na ocenę 4 (db.): student w dobrym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki

- na ocenę 5 (bdb.): student w bardzo dobrym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki

Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:

Student w zakresie w zakresie kompetencji społecznych:

- na ocenę 2 (ndst.): student nie jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, nie potrafi zrozumieć znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz nie rozumie potrzeby systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; nie rozumie potrzeby zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

- na ocenę 3 (dst.): student w podstawowym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

- na ocenę 4 (db.): student w dobrym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

- na ocenę 5 (bdb.): student w bardzo dobrym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Prowadzący grup: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

4 ECTS [1 ECTS = ok. 30 godzin]


Wykład 1 ECTS (ok. 30h):

- uczestniczenie w wykładzie 30h


Ćwiczenia audytoryjne 1 ECTS (ok. 30h):

- uczestniczenie w ćwiczeniach 15h

- przygotowanie do kolokwium 10h

- konsultacje 5h


Ćwiczenia terenowe 2 ECTS (ok. 60h):

- uczestniczenie w ćwiczeniach 15h

- przygotowanie sprawozdania 15h

- przygotowanie projektu 15h

- konsultacje 15h

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Prowadzący grup: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

4 ECTS [1 ECTS = ok. 30 godzin]


Wykład 1 ECTS (ok. 30h):

- uczestniczenie w wykładzie 30h


Ćwiczenia audytoryjne 1 ECTS (ok. 30h):

- uczestniczenie w ćwiczeniach 15h

- przygotowanie do kolokwium 10h

- konsultacje 5h


Ćwiczenia terenowe 2 ECTS (ok. 60h):

- uczestniczenie w ćwiczeniach 15h

- przygotowanie sprawozdania 15h

- przygotowanie projektu 15h

- konsultacje 15h

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)