Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biologia rozwoju człowieka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WB-BI-BC-06ćw
Kod Erasmus / ISCED: 13.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Biologia rozwoju człowieka
Jednostka: Wydział Biologii i Nauk o Środowisku
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Efekty uczenia się:

BI1_U02,BI1_U07,BI1_U10,BI1_K02,BI1_K06


Wymagania wstępne:

Brak

Pełny opis:

Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami na temat rozwoju osobniczego (ontogenezy) człowieka. Przebieg rozwoju prenatalnego (śródmacicznego) i postnatalnego (po urodzeniu, w kontakcie ze środowiskiem zewnętrznym), w tym procesy regresu i starzenia (auksologia i gerontologia). Zagadnienia te są rozpatrywane na tle szeroko rozumianych czynników środowiska zewnętrznego, w tym przemian kulturowych i cywilizacyjnych ludzkości oraz ich wpływu na środowisko życia.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wykłady

Wiedza:

EP1 - absolwent rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC);

EP2 - absolwent zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi;

EP3 - absolwent zna stosowane metody badawcze w BRC

Ćwiczenia

Umiejętności:

EP4 - absolwent rozumie literaturę w języku polskim i biegle radzi sobie z językiem angielskim w zakresie BRC;

EP5 - absolwent posiada umiejętność wystąpień ustnych w ramach problematyki BRC;

EP6 - absolwent potrafi planować dalsze przyswajanie nowej wiedzy w ramach BRC;

Kompetencje społeczne:

EP7 - absolwent potrafi zasięgnąć opinii ekspertów w przypadku trudności z rozwiązaniem problemu w ramach BRC;

EP8 - absolwent prawidłowo rozstrzyga problemy związane z wykonywanym zawodem w ramach BRC.

EP dopisane do wykładów: 1-3

EP dopisane do ćwiczeń: 4-8.

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza:

Ocena 2 (ndst) student nie rozumie podstawowych zjawisk i procesów występujących w Biologii Rozwoju Człowieka, nie zna powiązania procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; nie zna stosowane metod badawczych w BRC.

Ocena 3 (dst.) student w podstawowym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC

Ocena 4 (db.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC

Ocena 5 (bdb.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC

Umiejętności

Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie rozumie literatury w języku polskim i nie radzi sobie z językiem angielskim, nie potrafi przygotować wystąpień ustnych i nie przyswaja nowej wiedzy.

Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w ograniczonym stopniu rozumie literaturę w języku polskim i słabo radzi sobie z językiem angielskim, wystąpienia ustne są niezbyt jasne oraz ma problemy pewne z przyswajaniem nowej wiedzy.

Ocena 4 (db) - w ramach BRC student dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy.

Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student bardzo dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy.

Kompetencje społeczne

Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie potrafi korzystać z opinii ekspertów i nie prawidłowo rozstrzyga problemy z wykonywanym zwodem.

Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w niewielkim stopniu korzysta z opinii ekspertów i w niewielkim stopniu rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem.

Ocena 4 (db) - w ramach BRC student w potrafi korzystać z opinii ekspertów i w i rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem.

Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student w potrafi doskonale korzystać z opinii ekspertów i w i w pełni rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Prowadzący grup: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)