Biologia rozwoju człowieka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-BI-BC-06ćw |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.1
|
Nazwa przedmiotu: | Biologia rozwoju człowieka |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Efekty uczenia się: BI1_U02,BI1_U07,BI1_U10,BI1_K02,BI1_K06 |
Wymagania wstępne: | Brak |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami na temat rozwoju osobniczego (ontogenezy) człowieka. Przebieg rozwoju prenatalnego (śródmacicznego) i postnatalnego (po urodzeniu, w kontakcie ze środowiskiem zewnętrznym), w tym procesy regresu i starzenia (auksologia i gerontologia). Zagadnienia te są rozpatrywane na tle szeroko rozumianych czynników środowiska zewnętrznego, w tym przemian kulturowych i cywilizacyjnych ludzkości oraz ich wpływu na środowisko życia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wykłady Wiedza: EP1 - absolwent rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); EP2 - absolwent zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; EP3 - absolwent zna stosowane metody badawcze w BRC Ćwiczenia Umiejętności: EP4 - absolwent rozumie literaturę w języku polskim i biegle radzi sobie z językiem angielskim w zakresie BRC; EP5 - absolwent posiada umiejętność wystąpień ustnych w ramach problematyki BRC; EP6 - absolwent potrafi planować dalsze przyswajanie nowej wiedzy w ramach BRC; Kompetencje społeczne: EP7 - absolwent potrafi zasięgnąć opinii ekspertów w przypadku trudności z rozwiązaniem problemu w ramach BRC; EP8 - absolwent prawidłowo rozstrzyga problemy związane z wykonywanym zawodem w ramach BRC. EP dopisane do wykładów: 1-3 EP dopisane do ćwiczeń: 4-8. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: Ocena 2 (ndst) student nie rozumie podstawowych zjawisk i procesów występujących w Biologii Rozwoju Człowieka, nie zna powiązania procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; nie zna stosowane metod badawczych w BRC. Ocena 3 (dst.) student w podstawowym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC Ocena 4 (db.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC Ocena 5 (bdb.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC Umiejętności Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie rozumie literatury w języku polskim i nie radzi sobie z językiem angielskim, nie potrafi przygotować wystąpień ustnych i nie przyswaja nowej wiedzy. Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w ograniczonym stopniu rozumie literaturę w języku polskim i słabo radzi sobie z językiem angielskim, wystąpienia ustne są niezbyt jasne oraz ma problemy pewne z przyswajaniem nowej wiedzy. Ocena 4 (db) - w ramach BRC student dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy. Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student bardzo dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy. Kompetencje społeczne Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie potrafi korzystać z opinii ekspertów i nie prawidłowo rozstrzyga problemy z wykonywanym zwodem. Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w niewielkim stopniu korzysta z opinii ekspertów i w niewielkim stopniu rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem. Ocena 4 (db) - w ramach BRC student w potrafi korzystać z opinii ekspertów i w i rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem. Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student w potrafi doskonale korzystać z opinii ekspertów i w i w pełni rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Prowadzący grup: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.