Antropologia kliniczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-BI-MGR-24cw |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.1
|
Nazwa przedmiotu: | Antropologia kliniczna |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki biologiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Efekty uczenia się: BI2_U02,BI2_K01,BI2_K05 |
Wymagania wstępne: | Zaliczony kurs antropologii fizycznej. |
Skrócony opis: |
Wykorzystanie metod badawczych, poznanych podczas wykładów. Student prowadzi badania z wykorzystaniem metod stosowanych w antropologii klinicznej, np. określa postawę ciała, dysmorofologię, potrafi przeprowadzić badania dotyczące rozwoju dzieci. |
Pełny opis: |
Wykorzystanie metod badawczych, poznanych podczas wykładów. Student prowadzi badania z wykorzystaniem metod stosowanych w antropologii klinicznej, np. określa postawę ciała, dysmorofologię, potrafi przeprowadzić badania dotyczące rozwoju dzieci. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wykłady: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. Student rozumie zaawansowaną problematykę antropologii klinicznej, posiada szczegółową wiedzę na temat omawiane podczas zajęć Efekt przedmiotowy 2. Student rozumie wzajemne powiązania między różnymi gałęziami biologii człowieka, anatomii i morfologii. Ćwiczenia: Przedmiotowy efekt uczenia się w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 3. student potrafi wykorzystać przedstawione metody badawcze, a także wykorzystać źródła elektroniczne do dogłębnej analizy tematyki. Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 4. Student zachowuje otwartość na problematykę badawczą, pogłębia systematycznie wiedzę i potrafią ją praktycznie wykorzystać Efekt przedmiotowy 5. Student rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie oraz innym podczas pracy w grupie 3 ECTS [1 ECTS=30 godzin] Udział w wykładach: 15 godzin Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin Udział w ćwiczeniach: 15 godzin Przygotowanie do kolokwiów praktycznych: 30 godzin Uzupełnianie zeszytu ćwiczeń: 15 godzin suma: 90 godzin [90/30=3] |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia: Metody i kryteria oceniania w zakresie umiejętności Student w zakresie umiejętności potrafi: - na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi wykazywać krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych - na ocenę 3 (dst.) - na podstawowym poziomie potrafi wykazać krytyczną analizę i selekcję informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych - na ocenę 4 (db.) - na odpowiednim poziomie potrafi wykazać krytyczną analizę i selekcję informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych - na ocenę 5 (bdb.) - na wysokim poziomie potrafi wykazać krytyczną analizę i selekcję informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych Student w zakresie w zakresie kompetencji społecznych jest gotów do: - na ocenę 2 (ndst.) - nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i zna jej praktyczne zastosowania; nie jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - na ocenę 3 (dst.) - w stopniu podstawowym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i zna jej praktyczne zastosowania; w stopniu podstawowym jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - na ocenę 4 (db.) - na odpowiednim poziomie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i zna jej praktyczne zastosowania; na wystarczającym poziomie jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - na ocenę 5 (bdb.) - na wysokim poziomie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i zna jej praktyczne zastosowania; na wysokim poziomie jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania Kolokwium praktyczne: 94-100% - 5 93-88% - 4,5 87-80% - 4 79-70% - 3,5 69-60% - 3 mniej niż 59,9% - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Prowadzący grup: | Joanna Nieczuja-Dwojacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Wykład: 15h - obecność na wykładach 15h - przygotowanie do egzaminu Razem 30h/30=1 ECTS Ćwiczenia: 15h - obecność na ćwiczeniach 15h - przygotowanie do kolokwium 15h - przygotowanie do zajęć 15h - konsultacje Razem 60h/30=2 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.