Gospodarka odpadami w gminie i przedsiębiorstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-IS-II-12-29 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Gospodarka odpadami w gminie i przedsiębiorstwie |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: |
Przedmioty dla II r. II stopnia IS |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wykład: IS2P_W04 Ćwiczenia: IS2P_U05 IS2P_U10 |
Wymagania wstępne: | brak |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie. Zajęcia prowadzone są w formie: wykładu i ćwiczeń. Zakres: - przepisy prawne, podstawowe definicje w gospodarce odpadami w gminie i przedsiębiorstwie - klasyfikacja odpadów - gospodarka odpadami komunalnymi - gospodarka wybranymi grupami odpadów - rola planów gospodarki odpadami w działalności gospodarczej i samorządowej - baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami - ewidencja odpadów - sprawozdawczość w zakresie gospodarowania odpadami na poziomie przedsiębiorcy i gminy - opłaty za korzystanie ze środowiska - analizy gospodarki odpadami. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wspólne dla wykładu i ćwiczeń: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1: absolwent posiada wiedzę z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 2: absolwent potrafi przygotować i przedstawić wystąpienia ustne w zakresie gospodarki odpadami wykorzystując specjalistyczną terminologię Efekt przedmiotowy 3: absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy istniejących rozwiązań technicznych w gospodarce odpadami |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wykład: Ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent nie zna i nie rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących; absolwent nie potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie; Ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent w ograniczonym stopniu zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w ograniczonym stopniu potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; Ocena 3,5 (dst+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; Ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że: absolwent dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent niemal w pełni zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; ocena 5,0 (bdb): weryfikacja wskazuje, że: absolwent bardzo dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących; absolwent bardzo dobrze potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie; Kryteria oceniania ćwiczenia: Ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent nie zna i nie rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących; absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska absolwent nie potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach; absolwent nie potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie; absolwent nie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent nie jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie. Ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent w ograniczonym stopniu zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. absolwent w ograniczonym stopniu potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w ograniczonym stopniu potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent w ograniczonym stopniu jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent w ograniczonym stopniu jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3,5 (dst+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. absolwent potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że: absolwent dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. absolwent dobrze potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent niemal w pełni zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. absolwent niemal w pełni potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 5,0 (bdb): weryfikacja wskazuje, że: absolwent bardzo dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących; absolwent bardzo dobrze potrafi w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. absolwent bardzo dobrze potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach; absolwent bardzo dobrze potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie; absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie. Kryteria oceniania projekt: Ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent nie zna i nie rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska absolwent nie potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent nie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent nie jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie. Ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent w ograniczonym stopniu zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ; absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. absolwent w ograniczonym stopniu potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w ograniczonym stopniu jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent w ograniczonym stopniu jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3,5 (dst+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. absolwent potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że: absolwent dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. absolwent dobrze potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent niemal w pełni zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. absolwent niemal w pełni potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.; absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 5,0 (bdb): weryfikacja wskazuje, że: absolwent bardzo dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska; absolwent bardzo dobrze potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie; absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Poniatowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Poniatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Poniatowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Poniatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Wykład opis ECTS: Aktywność studenta - nakład pracy studenta w godzinach Udział w zajęciach: 30 h Przygotowanie do egzaminu: 28 h 60/30=2 punkty ECTS Ćwiczenia opis ECTS: Aktywność studenta - nakład pracy studenta w godzinach Udział w zajęciach: 30 h Przygotowanie ćwiczeń: 28 h Konsultacje 2 h 60/30=2punkt ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.