Konwersatorium teologiczne: Filozofia biblijna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-OB-KTB |
Kod Erasmus / ISCED: |
07.2
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium teologiczne: Filozofia biblijna |
Jednostka: | Instytut Ekologii i Bioetyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | OB1_W17 |
Literatura: |
1. M. Grabowski, Historia upadku, Ku antropologii adekwatnej, WAM, Kraków 2006 2. M. Grabowski, Pomazaniec. Przyczynek do chrystologii filozoficznej, W drodze, Kraków 2010 3. M. Szamot, Genezis. Czy ktoś jeszcze w to wierzy?, WAM, Kraków 2003 4. M. Szamot, Oto ty, Adamie, WAM, Kraków 2010 5. A. Lacocque, P. Ricoeur, Myśleć biblijnie, Znak, Kraków 2003 6. Papieska Komisja Biblijna, Interpretacja Pisma Świętego w Kościele, Pallottinum, Poznań 1994 7. A. Świeżyński, Hermeneutyczna próba rekonstrukcji ontologii upadłego anioła na podstawie biblijnej historii upadku człowieka (Rdz 3,1-5.14-15), w: Angelologia i jej sucastne intepretacie, red. A. Adam, Badin 2009, s. 101-114 8. A. Świeżyński, "Czy baranek zjadł różę?" Próba biblijno-symbolicznej interpretacji "Małego Księcia" Antoine de Saint-Exupery, Studia Gdańskie 21(2007), s. 79-100 9. A. Świeżyński, Samotność "Adama" - próba interpretacji symbolicznej, w: Samotność człowieka w zdrowiu, chorobie i niepełnosprawności, red. T. Dyk, B. Mroczek, Szczecin - Barlinek 2015, s. 87-10 10. A. Świeżyński, Genezyjski „owoc” (Rdz 3,6). Próba interpretacyjnego odsłonięcia, w: Historia. Interpretacja. Reprezentacja, t. 3, red. L. Mokrzecki, M. Brodnicki, J. Taraszkiewicz, Gdańsk 2015, s. 245-262 Dodatkowo dla zainteresowanych: 1. E. Schweid, The Philosophy of the Bible, Boston 2009 2. Y. Hazony, The Philosophy of Hebrew Scripture, New York 2012 3. D. Johnson, Biblical Knowing, Eugene 2013 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: 1. student postrzega przyrodę i człowieka jako aksjologiczny zbiór wartości poznawczych ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]: udział w wykładzie i przygotowanie do zajęć - lektura tekstów: 0-30 godz. przygotowanie do zaliczenia: 15-30 godz.; Suma godzin (średnio): 45 [45/30(25)=1,5] Liczba ECTS: 1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: 1. Ocena za obecność na zajęciach (obecność potwierdzona podpisem na liście obecności): 15-14 obecności - 5 13 obecności - 4,5 12-11 obecności - 4 10 obecności - 3,5 9-7 obecności - 3 6-0 obecności - 2 (w przypadku innej łącznej liczby zajęć, skala ocen zostanie zmodyfikowana na koniec semestru) 2. Ocena za przygotowanie i zaprezentowanie w formie pisemnej lub ustnej własnej interpretacji wybranego fragmentu biblijnego. Wymagania dotyczące interpretacji: - należy wybrać dowolny fragment biblijny - inny niż omawiany na zajęciach (max. 20 wersów) - należy zastosować metodologię interpretacji zaprezentowaną w trakcie zajęć - forma pisemna w postaci przesłanego elektronicznie pliku tekstowego (format: doc lub rtf) o objętości 4500-6000 znaków bez spacji - należy opatrzyć tekst własnym tytułem i namiarami biblijnymi dotyczącymi interpretowanego fragmentu biblijnego - przekazanie tekstu interpretacji prowadzącemu zajęcia w nieprzekraczalnym terminie: 03-17 stycznia 2017 (grupa w sem. zimowym); 23 maja - 6 czerwca 2017 (grupa w sem. letnim) - w przypadku prezentacji ustnej należy umówić się na termin zaliczenia w okresie: 25.01-03.02.2017 (grupa w sem. zimowym); 20-30.06.2017 (grupa w sem. letnim) - propozycje terminów zaliczeń ustnych zostaną podane pod koniec każdego semestru - inne szczegółowe informacje dotyczące pracy zaliczeniowej zostaną przekazane w trakcie zajęć. Ocena końcowa jest sumą ważoną ocen z p. 1 (1/3) i p. 2. (2/3). Ogólny opis sposobów weryfikacji efektów kształcenia: - ocena przygotowanej przez uczestników zajęć pisemnej lub ustnej interpretacji wyznaczonego fragmentu biblijnego zgodnie z podanymi wymaganiami - indywidualna, opisowa (pisemna lub ustna) informacja zwrotna dla uczestników zajęć na temat oceny zaliczenia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.