Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Translatorium: Ecology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-OB-TEC
Kod Erasmus / ISCED: 07.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0532) Nauki o ziemi Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Translatorium: Ecology
Jednostka: Centrum Ekologii i Ekofilozofii
Grupy: Translatoria z języka nowożytnego
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ade6fcc0a87ee40a3bf97fe5c40e6960a%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=a4ff2c90-ddc4-4fb4-8df3-355a858b1fc8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

OB2_W10

OB2_W12

OB2_U04

OB2_U15

OB2_K06

OB2_K09

Skrócony opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów umiejętności tłumaczenia, analizy,i rozumienia i wykorzystania tekstów anglojęzycznych w oparciu o literaturę dotyczącą ekologii człowieka.

Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami z dziedziny ekologii.

Pełny opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów umiejętności tłumaczenia, analizy i rozumienia i wykorzystania tekstów anglojęzycznych w oparciu o literaturę dotyczącą ekologii człowieka.

Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studenta z wzajemnymi zależnościami pomiędzy osobnikami i grupami ludzkimi a ich środowiskiem. Omówiona zostanie specyfika ekologii gatunku ludzkiego, czynniki środowiskowe wpływające na rozwój i funkcjonowanie organizmu ludzkiego, zróżnicowanie ekologiczne populacji ludzkich w zależności od typu gospodarki i warunków środowiskowych oraz ewolucyjne uwarunkowania wzajemnych wpływów pomiędzy człowiekiem a środowiskiem.

Literatura:

Campbell B., Ekologia człowieka. Historia naszego miejsca w przyrodzie od prehistorii do czasów współczesnych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 1995,

Wolański N., Ekologia człowieka, PWN, Warszawa, 2008,

Artykuły i teksty naukowe dotyczące wybranych zagadnień ekologii człowieka.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza

1. Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu ekologii.

2. Student rozumie znaczenie anglojęzycznego słownictwa z zakres ekologii.

Umiejętności

1. Student potrafi właściwie przetłumaczyć i zinterpretować tekst w języku angielskim.

Kompetencje

1. Student nabiera umiejętności samodzielnego opracowywania obcojęzycznych teksów naukowych.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach (dopuszczane 2 nieobecności). Ocena pracy studenta w trakcie zajęć, jak również ocena samodzielnego opracowania tekstu anglojęzycznego.

Tłumaczenie tekstów anglojęzycznych. Analiza tłumaczonych tekstów. W trakcie zajęć studenci będą nabywali umiejętności wykorzystywania i tłumaczenia naukowych tekstów anglojęzycznych.

Weryfikacja efektów kształcenia: aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonywanie poleconych ćwiczeń, poprawne tłumaczenie i interpretacja tekstów; na ocenę końcową składa się ponadto ocena z kolokwium końcowego, dot. znajomości słownictwa i kontekstu występowania słów w tekstach anglojęzycznych.

100-85 pkt.- bardzo dobry

85-80 - dobry plus

80-70 - dobry

70-65 - dostateczny plus

65-51 - dostateczny

51-0 – niedostateczny

Praktyki zawodowe:

Brak.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-01 - 2020-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Translatorium, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Myszka
Prowadzący grup: Anna Myszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Translatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Translatorium, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Myszka
Prowadzący grup: Anna Myszka
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ade6fcc0a87ee40a3bf97fe5c40e6960a%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=a4ff2c90-ddc4-4fb4-8df3-355a858b1fc8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Translatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów umiejętności tłumaczenia, analizy,i rozumienia i wykorzystania tekstów anglojęzycznych w oparciu o literaturę dotyczącą ekologii człowieka.

Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami z dziedziny ekologii człowieka.

Pełny opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów umiejętności tłumaczenia, analizy ii rozumienia i wykorzystania tekstów anglojęzycznych w oparciu o literaturę dotyczącą ekologii człowieka.

Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studenta z wzajemnymi zależnościami pomiędzy osobnikami i grupami ludzkimi a ich środowiskiem. Omówiona zostanie specyfika ekologii gatunku ludzkiego, czynniki środowiskowe wpływające na rozwój i funkcjonowanie organizmu ludzkiego, zróżnicowanie ekologiczne populacji ludzkich w zależności od typu gospodarki i warunków środowiskowych oraz ewolucyjne uwarunkowania wzajemnych wpływów pomiędzy człowiekiem a środowiskiem.

Literatura:

Campbell B., Ekologia człowieka. Historia naszego miejsca w przyrodzie od prehistorii do czasów współczesnych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 1995,

Wolański N., Ekologia człowieka, PWN, Warszawa, 2008,

Artykuły i teksty naukowe dotyczące wybranych zagadnień ekologii człowieka.

Wymagania wstępne:

Dobra znajomość języka angielskiego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Translatorium, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Myszka
Prowadzący grup: Anna Myszka
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ade6fcc0a87ee40a3bf97fe5c40e6960a%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=a4ff2c90-ddc4-4fb4-8df3-355a858b1fc8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Translatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów umiejętności tłumaczenia, analizy,i rozumienia i wykorzystania tekstów anglojęzycznych w oparciu o literaturę dotyczącą ekologii człowieka.

Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami z dziedziny ekologii człowieka.

Pełny opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów umiejętności tłumaczenia, analizy ii rozumienia i wykorzystania tekstów anglojęzycznych w oparciu o literaturę dotyczącą ekologii człowieka.

Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studenta z wzajemnymi zależnościami pomiędzy osobnikami i grupami ludzkimi a ich środowiskiem. Omówiona zostanie specyfika ekologii gatunku ludzkiego, czynniki środowiskowe wpływające na rozwój i funkcjonowanie organizmu ludzkiego, zróżnicowanie ekologiczne populacji ludzkich w zależności od typu gospodarki i warunków środowiskowych oraz ewolucyjne uwarunkowania wzajemnych wpływów pomiędzy człowiekiem a środowiskiem.

Literatura:

Campbell B., Ekologia człowieka. Historia naszego miejsca w przyrodzie od prehistorii do czasów współczesnych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 1995,

Wolański N., Ekologia człowieka, PWN, Warszawa, 2008,

Artykuły i teksty naukowe dotyczące wybranych zagadnień ekologii człowieka.

Wymagania wstępne:

Dobra znajomość języka angielskiego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (w trakcie)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Translatorium, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Myszka
Prowadzący grup: Anna Myszka
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ade6fcc0a87ee40a3bf97fe5c40e6960a%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=a4ff2c90-ddc4-4fb4-8df3-355a858b1fc8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Translatorium - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów umiejętności tłumaczenia, analizy,i rozumienia i wykorzystania tekstów anglojęzycznych w oparciu o literaturę dotyczącą ekologii człowieka.

Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami z dziedziny ekologii człowieka.

Pełny opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów umiejętności tłumaczenia, analizy ii rozumienia i wykorzystania tekstów anglojęzycznych w oparciu o literaturę dotyczącą ekologii człowieka.

Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studenta z wzajemnymi zależnościami pomiędzy osobnikami i grupami ludzkimi a ich środowiskiem. Omówiona zostanie specyfika ekologii gatunku ludzkiego, czynniki środowiskowe wpływające na rozwój i funkcjonowanie organizmu ludzkiego, zróżnicowanie ekologiczne populacji ludzkich w zależności od typu gospodarki i warunków środowiskowych oraz ewolucyjne uwarunkowania wzajemnych wpływów pomiędzy człowiekiem a środowiskiem.

Literatura:

Campbell B., Ekologia człowieka. Historia naszego miejsca w przyrodzie od prehistorii do czasów współczesnych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 1995,

Wolański N., Ekologia człowieka, PWN, Warszawa, 2008,

Artykuły i teksty naukowe dotyczące wybranych zagadnień ekologii człowieka.

Wymagania wstępne:

Dobra znajomość języka angielskiego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-5 (2022-09-30)