Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dialogi antycypacyjne, interwencje terapeutyczne pod superwizją. Podsumowanie.

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-P-OD-M8DA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dialogi antycypacyjne, interwencje terapeutyczne pod superwizją. Podsumowanie.
Jednostka: Wydział Filozofii Chrześcijańskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

TS_W_01, TS_W_02 TS_U_03 TS_U_04


Skrócony opis:

Dialogi antycypacyjne. Analiza konkretnych, doświadczonych przez uczestników szkolenia w czasie realizacji projektu, sytuacji klinicznych z wykorzystaniem struktury spotkania sieci społecznej: wybór członków „sieci”, zespołu reflektującego oraz moderatorów z superwizją trenerów prowadzących szkolenie. Znaczenie interwizji w pracy z siecią społeczną w podejściu Otwartego Dialogu. Podsumowanie.

Literatura:

I.Monografie dostępne w języku polskim:

1.Yrjő. O. Alanen:Schizofrenia i leczenie dostosowane do potrzeb. Instytut Psychiatrii i Neurologii, Warszawa 2000

2.Jaakko Seikkula, Tom Erik Arnkil: OTWARTE DIALOGI. Antycypacje. Szanowanie inności. Podejście terapeutyczne skoncentrowane na siecispołecznej. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,Kraków 2018.

3.Jaakko Seikkula, Tom Erik Arnkil: Dialogi sieci społecznych. Wydanie drugie. Wydawnictwo Paradygmat, Warszawa 2018.

II.Wybrane artykuły dostępne w języku polskim:

1.Seikula J.: W stronę dialogu: psychoterapia czy sposób życia.Psychoterapia,2013;

2 (165):13-27.2.Kłapciński M., Rymaszewska J.: Podejście terapeutyczne oparte na Otwartym Dialogu –o fenomenie skandynawskiej psychiatrii. Psychiatria Polska, 2015; 49 (6): 1179-1190

3.Krawczyk A.,Solarz A., Wciórka J.: Otwarty dialog w kryzysie psychotycznym. Medycyna Praktyczna Psychiatria, 2015; 2: 84–91

4.WojtyńskaR., SzcześniakD., KłapcińskiM., SchützeW.:Zespół odzwierciedlająco -komentujący jako element sieci społecznej w podejściu Otwartego Dialogu. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2015; 24: 137-146.

5.Ciuńczyk I. Spojrzenie psychiatry praktyka na Otwarty Dialog. Psychiatria, 2015; 8: 23-25.

6.Lisińska-Jarża A., Piróg B.: Miejsce otwartego dialogu w praktyce klinicznej: ograniczenia, kierunki rozwoju, perspektywy.Medycyna PraktycznaPsychiatria, 2016; 3: 61–69.

7.Wallner R., Kłapciński M. Model leczenia zaburzeń pourazowych w podejściu Otwartego Dialogu (ODA) na przykładzie Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego (ŚCZP). Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2018; 27 (1): 147-160.

III.Wybrane artykuły dostępne w języku angielskim:

1.Aaltonen J., Seikkula J., Lehtinen K.: The Comprehensive Open-Dialogue Approach in Western Lapland: I. The incidence of non-affective psychosis and prodromalstates.Psychosis,2011; 3 (3):179-191.

2.Seikkula J., Alakare B., Aaltonen J.: The Comprehensive Open-Dialogue Approach in Western Lapland: II.Long term stability of acute psychosis outcomes in advanced community care . Psychosis, 2011; 3 (3): 192-204.

3.Schütze W.: Open Dialogue as a contribution to a healthy society: possibilities and limitations. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2015; 24:86-90.

4.Bergström T., (...),Seikkula J.: The long term use of the psychiatric services within the Open Dialogue treatment system after first-episode psychosis.Psychosis, 2017; 9 (4): 1-12.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceny: egzamin testowy na końcu studiów; obowiązuje materiał z wykładów oraz wskazane pozycje piśmiennictwa.

Wiedza: na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi scharakteryzować ani nawet wymienić podstawowych pojęć z zakresu podejścia ODA oraz nie dysponuje uporządkowaną znajomością głównych zagadnień

na ocenę 3 (dst.):Student potrafi wymienić podstawowe pojęcia z zakresu podejścia ODA bez szczegółowych charakterystyk, jednak nie czyni tego sprawnie, a jego wypowiedzi słowne lub pisemne świadczą o istotnych lukach w tej wiedzy. Student dysponuje częściową znajomością zagadnień obszaru ODA - nie są uporządkowane

na ocenę 4 (db.): student potrafi dość sprawnie oraz w sposób świadczący o dość dużej wiedzy wymieniać i charakteryzować podstawowe pojęcia z zakresu podejścia ODA oraz dysponuje uporządkowaną znajomością głównych zagadnień.

na ocenę 5 (bdb.): student potrafi niezwykle sprawnie oraz w sposób świadczący o ogromnej wiedzy wymienić i scharakteryzować pojęcia z obszaru podejścia ODA oraz dysponuje bardzo dobrze uporządkowaną znajomością głównych zagadnień.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)