Dialogi antycypacyjne, interwencje terapeutyczne pod superwizją. Podsumowanie.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-P-OD-M8DA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dialogi antycypacyjne, interwencje terapeutyczne pod superwizją. Podsumowanie. |
Jednostka: | Wydział Filozofii Chrześcijańskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | TS_W_01, TS_W_02 TS_U_03 TS_U_04 |
Skrócony opis: |
Dialogi antycypacyjne. Analiza konkretnych, doświadczonych przez uczestników szkolenia w czasie realizacji projektu, sytuacji klinicznych z wykorzystaniem struktury spotkania sieci społecznej: wybór członków „sieci”, zespołu reflektującego oraz moderatorów z superwizją trenerów prowadzących szkolenie. Znaczenie interwizji w pracy z siecią społeczną w podejściu Otwartego Dialogu. Podsumowanie. |
Literatura: |
I.Monografie dostępne w języku polskim: 1.Yrjő. O. Alanen:Schizofrenia i leczenie dostosowane do potrzeb. Instytut Psychiatrii i Neurologii, Warszawa 2000 2.Jaakko Seikkula, Tom Erik Arnkil: OTWARTE DIALOGI. Antycypacje. Szanowanie inności. Podejście terapeutyczne skoncentrowane na siecispołecznej. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,Kraków 2018. 3.Jaakko Seikkula, Tom Erik Arnkil: Dialogi sieci społecznych. Wydanie drugie. Wydawnictwo Paradygmat, Warszawa 2018. II.Wybrane artykuły dostępne w języku polskim: 1.Seikula J.: W stronę dialogu: psychoterapia czy sposób życia.Psychoterapia,2013; 2 (165):13-27.2.Kłapciński M., Rymaszewska J.: Podejście terapeutyczne oparte na Otwartym Dialogu –o fenomenie skandynawskiej psychiatrii. Psychiatria Polska, 2015; 49 (6): 1179-1190 3.Krawczyk A.,Solarz A., Wciórka J.: Otwarty dialog w kryzysie psychotycznym. Medycyna Praktyczna Psychiatria, 2015; 2: 84–91 4.WojtyńskaR., SzcześniakD., KłapcińskiM., SchützeW.:Zespół odzwierciedlająco -komentujący jako element sieci społecznej w podejściu Otwartego Dialogu. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2015; 24: 137-146. 5.Ciuńczyk I. Spojrzenie psychiatry praktyka na Otwarty Dialog. Psychiatria, 2015; 8: 23-25. 6.Lisińska-Jarża A., Piróg B.: Miejsce otwartego dialogu w praktyce klinicznej: ograniczenia, kierunki rozwoju, perspektywy.Medycyna PraktycznaPsychiatria, 2016; 3: 61–69. 7.Wallner R., Kłapciński M. Model leczenia zaburzeń pourazowych w podejściu Otwartego Dialogu (ODA) na przykładzie Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego (ŚCZP). Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2018; 27 (1): 147-160. III.Wybrane artykuły dostępne w języku angielskim: 1.Aaltonen J., Seikkula J., Lehtinen K.: The Comprehensive Open-Dialogue Approach in Western Lapland: I. The incidence of non-affective psychosis and prodromalstates.Psychosis,2011; 3 (3):179-191. 2.Seikkula J., Alakare B., Aaltonen J.: The Comprehensive Open-Dialogue Approach in Western Lapland: II.Long term stability of acute psychosis outcomes in advanced community care . Psychosis, 2011; 3 (3): 192-204. 3.Schütze W.: Open Dialogue as a contribution to a healthy society: possibilities and limitations. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2015; 24:86-90. 4.Bergström T., (...),Seikkula J.: The long term use of the psychiatric services within the Open Dialogue treatment system after first-episode psychosis.Psychosis, 2017; 9 (4): 1-12. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny: egzamin testowy na końcu studiów; obowiązuje materiał z wykładów oraz wskazane pozycje piśmiennictwa. Wiedza: na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi scharakteryzować ani nawet wymienić podstawowych pojęć z zakresu podejścia ODA oraz nie dysponuje uporządkowaną znajomością głównych zagadnień na ocenę 3 (dst.):Student potrafi wymienić podstawowe pojęcia z zakresu podejścia ODA bez szczegółowych charakterystyk, jednak nie czyni tego sprawnie, a jego wypowiedzi słowne lub pisemne świadczą o istotnych lukach w tej wiedzy. Student dysponuje częściową znajomością zagadnień obszaru ODA - nie są uporządkowane na ocenę 4 (db.): student potrafi dość sprawnie oraz w sposób świadczący o dość dużej wiedzy wymieniać i charakteryzować podstawowe pojęcia z zakresu podejścia ODA oraz dysponuje uporządkowaną znajomością głównych zagadnień. na ocenę 5 (bdb.): student potrafi niezwykle sprawnie oraz w sposób świadczący o ogromnej wiedzy wymienić i scharakteryzować pojęcia z obszaru podejścia ODA oraz dysponuje bardzo dobrze uporządkowaną znajomością głównych zagadnień. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.