Moduł relacje interpersonalne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-P-PSRIIOU-MRI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Moduł relacje interpersonalne |
Jednostka: | Wydział Filozofii Chrześcijańskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Dwa sympozja - interdyscyplinarne spojrzenie na relacje interpersonalne |
Pełny opis: |
Na moduł składają się dwa sympozja. Problematyka relacji interpersonalnych podjęta jest z perspektywy interdyscyplinarnej. Oprócz referatów prowadzone są też warsztaty. |
Literatura: |
Adler R.B., Rosenfeld L.B., Proctor II R F., ( 2006) Relacje interpersonalne, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis Augustyn J. (1993). Integracja seksualna, Kraków: Wydawnictwo M. Beck T.A. (1996). Miłość nie wystarczy: jak rozwiązywać nieporozumienia i konflikty małżeńskie. Poznań : Wydawnictwo Media Rodzina of Poznań. Buscaglia L.F. (2007). Miłość. O sztuce okazywania uczuć, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Chapman G. (2014). 5 języków miłości. Kraków: Wydawnictwo Esprit. Plopa M. (2005). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Ryś M. (1999). Psychologia małżeństwa w zarysie, Warszawa: . CMPPP. Wojciszke B. (2003). Psychologia miłości. Intymność, namiętność, zaangażowanie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Wojtyła K. (1986). Miłość i odpowiedzialność. Lublin: Towarzystwo naukowe KUL. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza Istoty rozwoju więzi, znaczenia empatii i właściwego rozumienia asertywności, zaspokajania potrzeb, okazywania miłości, uwarunkowania rozwoju i pogłębiania więzi, podstawowe zasady efektywnej komunikacji Umiejętności Empatyczne słuchanie, rozpoznawanie języków miłości, wdrażanie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej Kompetencje Rozwiązywanie konfliktów, kształtowanie właściwej relacji interpersonalnej |
Metody i kryteria oceniania: |
- na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących istoty rozwoju więzi, rozumie znaczenie empatii i właściwego rozumienia asertywności w budowaniu relacji interpersonalnych, zna uwarunkowania rozwoju i pogłębiania więzi, rozumie znaczenie zaspokajania potrzeb, okazywania miłości w formie, która jest ważna dla danej osoby, znaczenie właściwej komunikacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów w rozwoju i pogłębianiu więzi w rodzinie, zna zasady porozumiewania się bez przemocy i umie zastosować je w relacjach z innymi. - na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących istoty rozwoju więzi, rozumie znaczenie empatii i właściwego rozumienia asertywności w budowaniu relacji interpersonalnych, zna podstawowe uwarunkowania rozwoju i pogłębiania więzi, rozumie znaczenie zaspokajania potrzeb, okazywania miłości w formie, która jest ważna dla danej osoby. znaczenie właściwej komunikacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów w rozwoju i pogłębianiu więzi w rodzinie, zna zasady porozumiewania się bez przemocy i umie zastosować je w relacjach z innymi. - na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać podstawowe uwarunkowania rozwoju więzi, docenia prawidłową komunikacje i umiejętności rozwiązywania konfliktów, i umiejętność zaspokajania potrzeb. Zna podstawowe zasady porozumiewania się bez przemocy i stara się zastosować je w relacjach z innymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.