Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza funkcjonalna trudności w radzeniu sobie ze stresem

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-N-DFT
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Diagnoza funkcjonalna trudności w radzeniu sobie ze stresem
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_W08; PS_U05; PS_K01; PS_K02

Wymagania wstępne:

Ukończony kurs z psychologii stresu oraz z diagnozy psychologicznej.

Pełny opis:

Zajęcia praktyczne dotyczące całego procesu diagnozy funkcjonalnej trudności w radzeniu sobie ze stresem, który obejmuje także sporządzenie dokumentacji z przeprowadzonych badań diagnostycznych (tzw. portfolio diagnostycznego oraz raportu diagnostycznego). Kompleksowa diagnoza tego typu opisuje zachowanie człowieka z uwzględnieniem kontekstu osobowego i sytuacyjnego. Pozwala również na opisanie mechanizmu wyjaśniającego zachowania osoby badanej. W wyniku zajęć studenci będą potrafili zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy (obejmujący różne metody diagnozowania), zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod (obserwacji, wywiadu oraz metody kwestionariuszowej), sporządzić dokumentację (portfolio diagnostycznego oraz raportu diagnostyczny); oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

EK 1; student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii stresu i diagnozy psychologicznej,

EK 2; student ma uporządkowaną wiedzę na temat trudności radzenia sobie ze stresem oraz ich uwarunkowań,

EK 3; student wymienia i charakteryzuje różne metody diagnozy trudności radzenia sobie ze stresem,

Umiejętności:

EK 4; student potrafi zidentyfikować i opisać trudności w radzenia sobie ze stresem w kontekście wybranej teorii stresu psychologicznego i radzenia sobie,

EK 5; student potrafi zaproponować odpowiednie metody diagnozy psychologicznej trudności w radzeniu sobie ze stresem, potrafi zaplanować proces diagnostyczny, przeprowadzić go i zinterpretować zebrane dane dotyczące trudności radzenia sobie ze stresem oraz ich uwarunkowań; potrafi sporządzić dokumentację oraz przekazać wyniki osobie badanej,

EK 6; student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła wiedzy z zakresu psychologii stresu oraz diagnozy psychologicznej,

Kompetencje:

EK 7; student potrafi dobrać odpowiednie metody i narzędzia diagnozy trudności w radzeniu sobie ze stresem,

EK 8; student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne,

EK 9; student ma świadomość konieczności rozwijania swojej wiedzy i umiejętności psychologicznych koniecznych do pracy z klientem oraz aktywnie angażuje się w proces rozwijania swoich zawodowych kompetencji.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę z zajęć składają się: obecność i aktywność na zajęciach, wygłoszenie referatu (prezentacji) na wybrany temat oraz praca semestralna. Szczegółowe kryteria oceniania zostaną podane podczas pierwszych zajęć.

Kryteria oceniania:

ocena bardzo dobra (5) – student bardzo dobrze orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Potrafi w sposób wyczerpujący i kompetentny zaprezentować wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Potrafi bardzo dobrze zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy, zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod, sporządzić dokumentację; oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Dobrze prezentuje wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Potrafi dobrze zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy, zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod, sporządzić dokumentację; oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

ocena dostateczna (3) – student słabo orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Słabo prezentuje wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Słabo planuje, przygotowuje i prowadzi proces diagnozy, zintegruje i interpretuje dane pochodzące z różnych metod, sporządza dokumentację; oraz przekazuje wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

ocena niedostateczna (2) – student nie zna zagadnień objętych tokiem nauczania. Nie potrafi zaprezentować wiedzy, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Źle planuje, przygotowuje i prowadzi proces diagnozy, zintegruje i interpretuje dane pochodzące z różnych metod, sporządza dokumentację; oraz przekazuje wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:

- udział w zajęciach: 30 godz.

- przygotowanie do ćwiczeń/ lektura tekstów/ opracowanie wystąpienia na zaliczenie – 30 godzin;

- przygotowanie pracy semestralnej: 30 godz.

Suma godzin: 90 [90/30(25)=3]

Liczba ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Małkiewicz
Prowadzący grup: Monika Małkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Dubczak
Prowadzący grup: Halina Dubczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)