Diagnoza funkcjonalna trudności w radzeniu sobie ze stresem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-DFT |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza funkcjonalna trudności w radzeniu sobie ze stresem |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W08; PS_U05; PS_K01; PS_K02 |
Wymagania wstępne: | Ukończony kurs z psychologii stresu oraz z diagnozy psychologicznej. |
Pełny opis: |
Zajęcia praktyczne dotyczące całego procesu diagnozy funkcjonalnej trudności w radzeniu sobie ze stresem, który obejmuje także sporządzenie dokumentacji z przeprowadzonych badań diagnostycznych (tzw. portfolio diagnostycznego oraz raportu diagnostycznego). Kompleksowa diagnoza tego typu opisuje zachowanie człowieka z uwzględnieniem kontekstu osobowego i sytuacyjnego. Pozwala również na opisanie mechanizmu wyjaśniającego zachowania osoby badanej. W wyniku zajęć studenci będą potrafili zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy (obejmujący różne metody diagnozowania), zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod (obserwacji, wywiadu oraz metody kwestionariuszowej), sporządzić dokumentację (portfolio diagnostycznego oraz raportu diagnostyczny); oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK 1; student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii stresu i diagnozy psychologicznej, EK 2; student ma uporządkowaną wiedzę na temat trudności radzenia sobie ze stresem oraz ich uwarunkowań, EK 3; student wymienia i charakteryzuje różne metody diagnozy trudności radzenia sobie ze stresem, Umiejętności: EK 4; student potrafi zidentyfikować i opisać trudności w radzenia sobie ze stresem w kontekście wybranej teorii stresu psychologicznego i radzenia sobie, EK 5; student potrafi zaproponować odpowiednie metody diagnozy psychologicznej trudności w radzeniu sobie ze stresem, potrafi zaplanować proces diagnostyczny, przeprowadzić go i zinterpretować zebrane dane dotyczące trudności radzenia sobie ze stresem oraz ich uwarunkowań; potrafi sporządzić dokumentację oraz przekazać wyniki osobie badanej, EK 6; student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła wiedzy z zakresu psychologii stresu oraz diagnozy psychologicznej, Kompetencje: EK 7; student potrafi dobrać odpowiednie metody i narzędzia diagnozy trudności w radzeniu sobie ze stresem, EK 8; student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne, EK 9; student ma świadomość konieczności rozwijania swojej wiedzy i umiejętności psychologicznych koniecznych do pracy z klientem oraz aktywnie angażuje się w proces rozwijania swoich zawodowych kompetencji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę z zajęć składają się: obecność i aktywność na zajęciach, wygłoszenie referatu (prezentacji) na wybrany temat oraz praca semestralna. Szczegółowe kryteria oceniania zostaną podane podczas pierwszych zajęć. Kryteria oceniania: ocena bardzo dobra (5) – student bardzo dobrze orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Potrafi w sposób wyczerpujący i kompetentny zaprezentować wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Potrafi bardzo dobrze zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy, zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod, sporządzić dokumentację; oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Dobrze prezentuje wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Potrafi dobrze zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy, zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod, sporządzić dokumentację; oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. ocena dostateczna (3) – student słabo orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Słabo prezentuje wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Słabo planuje, przygotowuje i prowadzi proces diagnozy, zintegruje i interpretuje dane pochodzące z różnych metod, sporządza dokumentację; oraz przekazuje wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. ocena niedostateczna (2) – student nie zna zagadnień objętych tokiem nauczania. Nie potrafi zaprezentować wiedzy, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Źle planuje, przygotowuje i prowadzi proces diagnozy, zintegruje i interpretuje dane pochodzące z różnych metod, sporządza dokumentację; oraz przekazuje wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]: - udział w zajęciach: 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń/ lektura tekstów/ opracowanie wystąpienia na zaliczenie – 30 godzin; - przygotowanie pracy semestralnej: 30 godz. Suma godzin: 90 [90/30(25)=3] Liczba ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WAR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Małkiewicz | |
Prowadzący grup: | Monika Małkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WAR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Halina Dubczak | |
Prowadzący grup: | Halina Dubczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Halina Dubczak | |
Prowadzący grup: | Halina Dubczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.