Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczna diagnoza kliniczna człowieka dorosłego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-N-DKD
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Psychologiczna diagnoza kliniczna człowieka dorosłego
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia kliniczna i psychoterapia
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_U04; PS_U05; PS_K02

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Frajnt-Dąbrowska
Prowadzący grup: Monika Frajnt-Dąbrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Wiedza

EK1. Student wie, jakie znaczenie mają wpływy biologiczne, psychospołeczne, społeczno-kulturowe dla występowanie zaburzeń psychicznych.

EK2 Student wie jaki jest całościowy kontekst występowania zaburzeń psychicznych.

EK 3 Student zna biologiczne i psychologiczne czynniki sprawcze prezentowanych zaburzeń.;


Umiejętności

EK 5 Student potrafi sporządzić diagnozę psycho-społecznych przyczyn zaburzeń

Kompetencje społeczne


EK 6 Staje się wrażliwy na znaczenie czynników psychologicznych, poznawczych, biologicznych w kontekście diagnozy klinicznej


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Przedstawienie studentom podstaw diagnozy klinicznej człowieka dorosłego.

Student nauczy się dobierać metody psychologiczne w zależności od rodzaju diagnozy

Literatura:

Butcher J., Moneka S., Hooley J (2017). Psychologia zaburzeń. Gdańska. GWP

Klimasińskai K. (2000) . Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej. Kraków. Wyd. Uniwersytetu Jagielońskiego.

Meyer R. ( 2003) Psychopatologia. Gdańska GWP.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Frajnt-Dąbrowska
Prowadzący grup: Monika Frajnt-Dąbrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Wiedza

EK1. Student wie, jakie znaczenie mają wpływy biologiczne, psychospołeczne, społeczno-kulturowe dla występowanie zaburzeń psychicznych.

EK2 Student wie jaki jest całościowy kontekst występowania zaburzeń psychicznych.

EK 3 Student zna biologiczne i psychologiczne czynniki sprawcze prezentowanych zaburzeń.;


Umiejętności

EK 5 Student potrafi sporządzić diagnozę psycho-społecznych przyczyn zaburzeń

Kompetencje społeczne


EK 6 Staje się wrażliwy na znaczenie czynników psychologicznych, poznawczych, biologicznych w kontekście diagnozy klinicznej


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Przedstawienie studentom podstaw diagnozy klinicznej człowieka dorosłego.

Student nauczy się dobierać metody psychologiczne w zależności od rodzaju diagnozy

Literatura:

Butcher J., Moneka S., Hooley J (2017). Psychologia zaburzeń. Gdańska. GWP

Klimasińskai K. (2000) . Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej. Kraków. Wyd. Uniwersytetu Jagielońskiego.

Meyer R. ( 2003) Psychopatologia. Gdańska GWP.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)