Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-ORRW2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej 2 |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Obowiązkowy poprzednik: | Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej 1 WF-PS-N-ORRW1 |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_U03 PS_U06 PS_K07 |
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć dotyczy psychologii rozwojowej, wychowawczej oraz psychologii rodziny. Uczestnicy seminarium uczą się prowadzić badania własne w tym nurcie oraz nabywają umiejętności pisania pracy empirycznej z psychologii. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przekazanie studentom wiedzy, umiejętności i kompetencji potrzebnych do napisania pracy empirycznej z psychologii o charakterze raportu z badań własnych. Tematyka zajęć dotyczy głównie rozwoju i wychowania oraz rodziny. Podczas zajęć studenci poznają zasady przygotowania tekstów naukowych z psychologii. Przygotowują prezentacje multimedialne z wybranych obszarów teoretycznych oraz koncepcji badań własnych, a następnie prowadzą badania, na podstawie których sporządzają pracę empiryczną. |
Literatura: |
Dobór literatury zależy przede wszystkim od wybranej tematyki badań własnych. Literatura pomocna przy prowadzeniu badań i przygotowywaniu pracy pisemnej: Anastasi, A., Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia testów Psychologicznych PTP. Bedyńska, S., Capryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz. Część 1 - Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa/l: Wydawnictwo Akademickie Sedno, SWPS. Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty wiedzy: - posiada wiedzę teoretyczną z obszaru, w jakim podejmuje badania własne; - posiada wiedzę teoretyczną z zakresu przygotowywania raportu empirycznego z badań psychologicznych Efekty umiejętności: - prowadzi badania empiryczne - sporządza bazę danych - prowadzi analizy statystyczne zgromadzonych danych - przedstawia pisemnie wyniki badań - interpretuje wyniki badań i wyciąga z nich wnioski - potrafi przygotować prace empiryczną z psychologii |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - klasyczna metoda problemowa - metoda seminaryjna - metoda referatu - elementy metody projektu - indywidualne konsultacje Na ocenę końcową składają się: - obecność na zajęciach - aktywność podczas zajęć - oceny z prezentacji multimedialnych - ocena postępów w prowadzeniu badań i przygotowywaniu pracy pisemnej - ocena z pracy pisemnej empirycznej |
Praktyki zawodowe: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-01 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium przedmiotowe, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Knopp, Maria Ryś | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Knopp, Maria Ryś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium przedmiotowe - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć dotyczy psychologii rozwojowej, wychowawczej oraz psychologii rodziny. Uczestnicy seminarium uczą się prowadzić badania własne w tym nurcie oraz nabywają umiejętności pisania pracy empirycznej z psychologii. |
|
Pełny opis: |
Seminarium ma charakter badawczy. Dotyczy ono psychologii rozwojowej i wychowawczej oraz psychologii rodziny. Studenci mają za zadanie: zapoznać się ze wskazaną literaturą, a następnie wybrać temat badań, opracować projekt badań na wybrany temat, przeprowadzić badania empiryczne, obliczyć i przeanalizować wyniki badań, przeprowadzić dyskusję wyników. Na podstawie przeprowadzonych badań uczestnicy zajęć przygotowują pracę pisemną. Ocenie podlegają postępy oraz poprawność w prowadzeniu badań i przygotowywaniu pracy pisemnej, oraz ostateczna wersja pracy. |
|
Literatura: |
Dobór literatury zależy przede wszystkim od wybranej tematyki badań własnych. Literatura pomocna przy prowadzeniu badań i przygotowywaniu pracy pisemnej: Anastasi, A., Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia testów Psychologicznych PTP. Bedyńska, S., Capryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz. Część 1 - Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa/l: Wydawnictwo Akademickie Sedno, SWPS. Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. |
|
Wymagania wstępne: |
Zainteresowanie psychologią rozwojową, wychowawczą lub psychologią rodziny, podstawowa wiedza z tych dziedzin oraz z metodologii badań psychologicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium przedmiotowe, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maria Ryś | |
Prowadzący grup: | Maria Ryś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium przedmiotowe - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć dotyczy psychologii rozwojowej, wychowawczej oraz psychologii rodziny. Uczestnicy seminarium uczą się prowadzić badania własne w tym nurcie oraz nabywają umiejętności pisania pracy empirycznej z psychologii. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a55dc6a74813347fb8c8df40e97f03c6c%40thread.tacv2/conversations?groupId=5e489140-5bd5-4a20-a822-18e8218ba7b5&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
|
Pełny opis: |
Seminarium ma charakter badawczy. Dotyczy ono psychologii rozwojowej i wychowawczej oraz psychologii rodziny. Studenci mają za zadanie: zapoznać się ze wskazaną literaturą, a następnie wybrać temat badań, opracować projekt badań na wybrany temat, przeprowadzić badania empiryczne, obliczyć i przeanalizować wyniki badań, przeprowadzić dyskusję wyników. Na podstawie przeprowadzonych badań uczestnicy zajęć przygotowują pracę pisemną. Ocenie podlegają postępy oraz poprawność w prowadzeniu badań i przygotowywaniu pracy pisemnej, oraz ostateczna wersja pracy. |
|
Literatura: |
Dobór literatury zależy przede wszystkim od wybranej tematyki badań własnych. Literatura pomocna przy prowadzeniu badań i przygotowywaniu pracy pisemnej: Anastasi, A., Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia testów Psychologicznych PTP. Bedyńska, S., Capryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz. Część 1 - Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa/l: Wydawnictwo Akademickie Sedno, SWPS. Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. |
|
Wymagania wstępne: |
Zainteresowanie psychologią rozwojową, wychowawczą lub psychologią rodziny, podstawowa wiedza z tych dziedzin oraz z metodologii badań psychologicznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.