Psychologia rewalidacyjna 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-PER2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rewalidacyjna 2 |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Obowiązkowy poprzednik: | Psychologia rewalidacyjna 1 WF-PS-N-PER1 |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W13 PS_W15 PS_U05 PS_U07 PS_U10 PS_K01 PS_K02 |
Skrócony opis: |
Psychologia rewalidacyjna ma dostarczyć studentom wiadomości o procesie rehabilitacji osób które diagnozujemy jako osoby z określoną niepełnosprawnością, skutków tej niepełnosprawności dla samej osoby jak i dla jego rodziny, form niesienia pomocy psychologicznej i społecznej. |
Pełny opis: |
Zaburzenia neororozwojowe – diagnoza i terapia Dzieci słabowidzące i niewidome Osoby głuche Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego Osoby niepełnosprawne umysłowo Funkcjonowanie osób z autyzmem i Zespołem Asepergera Mózgowe porażenie dziecięce Choroby przewlekłe Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Doświadczanie rodzicielstwa z dziećmi niepełnosprawnymi Jakość życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi Aktywizacja twórcza uczniów z niepełnosprawnością Nowe tendencje w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością |
Literatura: |
K.J. Zabłocki, Wprowadzenie do rewalidacji. Toruń, 1998 K.J.Zabłocki, W. Brejnak, Wybrane problemy dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w procesie edukacji. W-wa, 2004 I. Obuchowska, Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. W-wa, 1995 K.J. Zabłocki, Autyzm. Płock, 2002 K.J. Zabłocki, Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym w teorii i terapii. W-wa, 2000 E. Pisula, Autyzm, przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk, 2012 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: student zna wiadomości o procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych, uwarunkowaniach psychologicznych tego procesu wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, percepcji społecznej ludzi niepełnosprawnych, mechanizmów regulujących przystosowanie do nauki, życia, pracy; Umiejętności: student analizuje problemy osób niepełnosprawnych i proponuje pomoc w ich rehabilitacji; Kompetencje: student wykazuje otwartość na problemy osób niepełnosprawnych, kreatywny w konstruowaniu programów rehabilitacyjnych |
Metody i kryteria oceniania: |
(2) : Student nie wie czym zajmuje się rewalidacja, nie zna zasad jej stosowania. (3) : Student pobieżnie orientuje się w psychologii rewalidacji, dysponuje niewielką wiedzą na temat podstawowych zagadnień z jej zakresu. (4) : Student posiada poprawną wiedzę na temat rewalidacji, zna modele pracy terapeutycznej w przypadku wybranych zaburzeń. (5) : Student doskonale orientuje się w dyscyplinie jaką jest rewalidacja, zna podstawowe metody i techniki terapeutyczne, posiada wiedzę na temat zapobiegania tym zjawiskom. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Ślaski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Ślaski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Psychologia rewalidacyjna ma dostarczyć studentom wiadomości o procesie rehabilitacji osób, które diagnozujemy jako osoby z określoną niepełnosprawnością, skutków tej niepełnosprawności dla samej osoby jak i dla jego rodziny, form niesienia pomocy psychologicznej i społecznej. |
|
Pełny opis: |
Zaburzenia neororozwojowe – diagnoza i terapia Dzieci słabowidzące i niewidome Osoby głuche Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego Osoby niepełnosprawne umysłowo Funkcjonowanie osób z autyzmem i Zespołem Asepergera Mózgowe porażenie dziecięce Choroby przewlekłe Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Doświadczanie rodzicielstwa z dziećmi niepełnosprawnymi Jakość życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi Aktywizacja twórcza uczniów z niepełnosprawnością Nowe tendencje w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością |
|
Literatura: |
I. Obuchowska, Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. W-wa, 1995 E. Pisula, Autyzm, przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk, 2012 S. Kowalik, Stosowana psychologia rehabilitacji, W-wa, 2018 K.J. Zabłocki, Wprowadzenie do rewalidacji. Toruń, 2003 K.J. Zabłocki, Autyzm. Płock, 2002 K.J. Zabłocki, Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym w teorii i terapii. W-wa, 2000 |
|
Wymagania wstępne: |
znajomość psychologii klinicznej i rozwojowej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.