Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczne zastosowanie teorii psychologicznych – modele kompetencyjne w organizacjach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-N-PZTP
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczne zastosowanie teorii psychologicznych – modele kompetencyjne w organizacjach
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_W14

PS_U08

PS_K02

PS_K05


Skrócony opis:

Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatowej. Ich głównym celem będzie przedstawienie studentom możliwości aplikacyjnych wybranych teorii psychologicznych, które mogą zostać użyte podczas budowania modeli kompetencyjnych.

Pełny opis:

Zajęcia będą miały na celu przedstawienie różnych zastosowań modeli kompetencyjnych w organizacjach. Studenci będą mieli okazję przyjrzeć się procedurze tworzenia modeli kompetencyjnych oraz przeanalizować realne biznesowe przykłady. Każdy warsztat będzie realizował 3 cele. Pierwszy z nich to podniesienie umiejętności poszukiwania wiedzy przez studentów. Umiejętności te będą kształtowane przez przekazanie studentom narzędzi ułatwiających wyszukiwania i archiwizowanie artykułów naukowych oraz artykułów branżowych. Drugi z celów będzie dotyczył podniesienia umiejętności zastosowania teorii i metodologii psychologii w praktyce. Studenci na każdych warsztatach będą poznawali inny model kompetencji zaczerpnięty z przestrzeni biznesowej. Następnie ten model zostanie zanalizowany pod względem potencjalnego zastosowania oraz wskazania do jakich teorii psychologicznych się odwołuje. Trzecim celem realizowanym w trakcie zajęć będzie podniesienie umiejętności rozmów na temat kompetencji. Aby osiągnąć to założenie studenci będą na każdych zajęciach odgrywać scenki, które będą miały za zadanie imitować realne sytuacje biznesowe (case study). W trakcie tych scenek studenci będą korzystać z metod zaczerpniętych z metodyki ACDC. Efektem zajęć będzie stworzenie modelu kompetencji wraz z metodą jego walidacji.

Literatura:

Studenci w ramach zajęć posiądą wiedzę z zakresu modeli dotyczących takich zakresów wiedzy jak: Metacechy osobowości, Style Przywództwa, Role zespołowe oraz wartości, sposoby pomiaru zmiennych, projektowanie procesu badań psychologicznych. W ramach zajęć studenci będą mieli okazję przyjrzeć się praktycznym sposobom zastosowania psychologii oraz sami stworzyć narzędzia psychologiczne. Posiądą umiejętność przygotowania konstruktów teoretycznych będących podstaw modeli kompetencji, a następnie umiejętność ich operacjonalizacji. Kompetencje, które zdobędą podczas zajęć to: wystąpienia publiczne, zarządzanie panelem badawczym, poszukiwanie informacji (przegląd literatury).

Metody i kryteria oceniania:

Aby uzyskać pozytywną ocenę umożliwiającą zaliczenie przedmiotu studenci będą zobowiązani przygotować model pomiaru kompetencji dla dowolnie wybranej przez nich grupy beneficjentów. Ocena zostanie uzależniona od następujących kryteriów:

1. Sposobu uzasadnienia wyboru teorii psychologicznej będącej podstawą do stworzonego przez studentów modelu kompetencji.

2. Doboru odpowiednich metod statystycznych umożliwiających weryfikację trafności i rzetelności zaproponowanego modelu kompetencji.

3. Potencjału aplikacji przygotowanego modelu do zaproponowanej grupy beneficjentów.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)