Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-ZZLWO |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YmFkZTkzOTktZDkwNS00YWE1LTkyZjctZjg4ZWU3MjcwYjAx%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%22391e323e-9049-4528-95cf-dad3a59d0441%22%7d |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W11 PS_K03 PS_K07 |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z funkcjonowanie zawodowym w różnego typu formach aktywności zawodowej pracownika. |
Pełny opis: |
Uczestnicy zajęć zapoznają się: 1) z różnymi formami organizacji zatrudniających pracowników, 2) uwarunkowaniami zewnętrznymi efektywności organizacji, 3) wewnętrzne procesy w organizacji (konflikty organizacyjne i sposoby ich rozwiązywania), 4) metodami diagnozowania zachowań organizacyjnych, 5) rolami społecznymi w organizacji. |
Literatura: |
Danielak W., Pujer K., Nowoczesne zarządzanie organizacją ze szczególnym uwzględnienie orientacji zasobowej, EXANTE, Wrocław 2017, Fritz R., ABC nowoczesnego menedżera, Amber 2002, Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN 2012 Grzebyk-Dulak I., Adaptacja społeczno-zawodowa w formacji mundurowej. Studium teoretyczno-empiryczne, Difin 2017, Król-Fijewska M., Kijewski P., Asertywność menedżera, PWE 2013, Król H., Ludwiczynki A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Podręcznik tworzenia kapitału ludzkiego organizacji, PWN 2011, Lipka A., Waszczak S., Winnicka-Wajs A., Aktywność twórcza a pracoholizm, Difin 2013, Łabuz A.M., 5 kroków do porozumienia. Jak skutecznie negocjować w biznesie. Helion, Warszawa 2013, Muszyński M., Aktywne metody prowadzenia strategii przedsiębiorstwa, Placent 2006, Tabernacka M., Antropologia mediacji, ATUT 2015 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Studenci uzyskają informacje o meandrach funkcjonowania w różnego typu organizacjach. Ponadto zostaną zaprezentowane metody diagnozowania równego typu problemów występujących w organizacjach, a także metody oceny pracowników zajmujących różne stanowiska w hierarchii zawodowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
a) Opis ECTS. -aktywność na platformie e-learningowej -30 godz. -przygotowanie do zajęć /praca domowa/ praca na podstawie e-learningowej -10 godz. -przygotowanie i napisanie semestralnej pracy kontrolnej -20 godz. b) warunki zaliczenia przedmiotu • semestralna praca kontrolna w postaci eseju, termin oddania- drugi tydzień 01.2021r., Metody oceny: • semestralna praca kontrolna w postaci eseju (0 ÷ 50 punktów], Skala ocen: dst.: 20- punktów, dst+: 21-30 punktów, db: 31-40 punktów, db+: 41-45 punktów, bdb: 46-50-punktów Kryteria oceny: ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach badań w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji, bardzo dobrze zna bazy danych literatury zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w ocenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach badań zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, dobrze zna bazy danych literatury dotyczącej zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane ocenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, ocena dostateczna (3) – student słabo orientuje się w nowoczesnych metodach badań w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji, słabo zna bazy danych literatury dotyczącej zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, słabo dobiera i wykorzystuje metody badań stosowane w ocenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, ocena niedostateczna (2) – student nie orientuje się w nowoczesnych metodach badań zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, nie zna bazy danych literatury dotyczącej zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, nie potraf dobrać i wykorzystać metody badań stosowane w ocenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji; |
Praktyki zawodowe: |
Dla studentów specjalności "Psychologia pracy, stresu i organizacji" praktyki w działach HR |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Zdzisław Kobos | |
Prowadzący grup: | Zdzisław Kobos | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YmFkZTkzOTktZDkwNS00YWE1LTkyZjctZjg4ZWU3MjcwYjAx%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%22391e323e-9049-4528-95cf-dad3a59d0441%22%7d | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z funkcjonowanie zawodowym w różnego typu formach aktywności zawodowej pracownika. |
|
Pełny opis: |
Uczestnicy zajęć zapoznają się: 1) z różnymi formami organizacji zatrudniających pracowników, 2) uwarunkowaniami zewnętrznymi efektywności organizacji, 3) wewnętrzne procesy w organizacji (konflikty organizacyjne i sposoby ich rozwiązywania), 4) metodami diagnozowania zachowań organizacyjnych, 5) rolami społecznymi w organizacji. |
|
Literatura: |
1) Danielak W., Pujer K. (2017) , Nowoczesne zarządzanie organizacją ze szczególnym uwzględnienie orientacji zasobowej, EXANTE, Wrocław, 2) Grzebyk-Dulak I. (2017), Adaptacja społeczno-zawodowa w formacji mundurowej. Studium teoretyczno-empiryczne, Difin, 3) Kot M., (2018) Kompetencje menedżera, Wydawnictwo Helion, Król-Fijewska M., Kijewski P. (2013), Asertywność menedżera, PWE, Warszawa, 4) Król H., Ludwiczynki A. (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Podręcznik tworzenia kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa, 5) Łabuz A.M. (2013), 5 kroków do porozumienia. Jak skutecznie negocjować w biznesie. Helion, Warszawa, 6) Lipka A., Waszczak S., Winnicka-Wajs A. (2013), Aktywność twórcza a pracoholizm, Difin, 7) Łabuz A.M. (2013), 5 kroków do porozumienia. Jak skutecznie negocjować w biznesie. Helion, Warszawa, 8) Tabernacka M. (2015),, Antropologia mediacji, ATUT, Warszawa 9) Rzepka B. (2016) Work-life balance. Jak osiągnąć równowagę w pracy i w życiu, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 10) Warwas I., Rogozińska-Pawełczyk A. (2006) , Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź |
|
Wymagania wstępne: |
Zaliczenie przedmiotu "Wprowadzenie do psychologii pracy i organizacji" |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 40 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Zdzisław Kobos | |
Prowadzący grup: | Zdzisław Kobos | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YmFkZTkzOTktZDkwNS00YWE1LTkyZjctZjg4ZWU3MjcwYjAx%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%22391e323e-9049-4528-95cf-dad3a59d0441%22%7d | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z funkcjonowanie zawodowym w różnego typu formach aktywności zawodowej pracownika. |
|
Pełny opis: |
Uczestnicy zajęć zapoznają się: 1) z różnymi formami organizacji zatrudniających pracowników, 2) uwarunkowaniami zewnętrznymi efektywności organizacji, 3) wewnętrznymi procesami w organizacji (konflikty organizacyjne i sposoby ich rozwiązywania), 4) metodami diagnozowania zachowań organizacyjnych, 5) rolami społecznymi w organizacji. |
|
Literatura: |
1) Danielak W., Pujer K. (2017) , Nowoczesne zarządzanie organizacją ze szczególnym uwzględnienie orientacji zasobowej, EXANTE, Wrocław, 2) Grzebyk-Dulak I. (2017), Adaptacja społeczno-zawodowa w formacji mundurowej. Studium teoretyczno-empiryczne, Difin, 3) Kot M., (2018) Kompetencje menedżera, Wydawnictwo Helion, Król-Fijewska M., Kijewski P. (2013), Asertywność menedżera, PWE, Warszawa, 4) Król H., Ludwiczynki A. (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Podręcznik tworzenia kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa, 5) Łabuz A.M. (2013), 5 kroków do porozumienia. Jak skutecznie negocjować w biznesie. Helion, Warszawa, 6) Lipka A., Waszczak S., Winnicka-Wajs A. (2013), Aktywność twórcza a pracoholizm, Difin, 7) Łabuz A.M. (2013), 5 kroków do porozumienia. Jak skutecznie negocjować w biznesie. Helion, Warszawa, 8) Tabernacka M. (2015),, Antropologia mediacji, ATUT, Warszawa 9) Rzepka B. (2016) Work-life balance. Jak osiągnąć równowagę w pracy i w życiu, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 10) Warwas I., Rogozińska-Pawełczyk A. (2006) , Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź |
|
Wymagania wstępne: |
Zaliczenie przedmiotu "Wprowadzenie do psychologii pracy i organizacji" |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.