Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-ORRW1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej1 |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.personalitas.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_U03 K_U06 K_K07 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: - wyznaczony empirycznie poprzez średnią chęci i możliwości uczestników oraz wymagań prowadzącego Cele przedmiotu: - przygotowanie do pisania pracy magisterskiej, poprzez zaplanowanie, przeprowadzenie, analizę i opis badania |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Studenci podczas seminarium prowadzą badania włąsne lub uczestniczą w projekcie wspólnym. Poruszane zagadnienia merytoryczne będą podporządkowane formalnym i metodologicznym etapom pracy badawczej. Zagadnienia poruszane na seminarium 1. Kompozycja i wymogi formalne stawiane pracom empirycznym z zakresu psychologii. 2. Koncepcja pracy, problem, hipotezy w paradygmacie dedukcyjnym. 3. Przeprowadzenie badań. 4. Analiza statystyczna badań i ich interpretacja. 5. Napisanie pracy proseminaryjnej według standardów APA. Metody oceny: Proseminarium kończy się napisaniem pracy – raportu z badań. |
Literatura: |
Cieciuch, J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warszawa: Liberi Libri. Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS (and sex, drugs and rock’n’roll). London: Sage Publications. Publication Manual of the American Psychological Association (2009). Washington: APA, Sixt Edition. Strus, W., Cieciuch, J. (2014). Poza Wielką Piątkę. Przegląd nowych modeli struktury osobowości. Polskie Forum Psychologiczne. Strus, W., Cieciuch, J., Rowiński, T. (2014). The Circumplex of Personality Metatraits: A synthesizing model of personality based on the Big Five. Review of General Psychology,18(4), 273-286. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia - umiejetności EK 1 - Potrafi posługiwać się i dobierać różne metody i testy psychologiczne pozwalające na diagnozę zachowań człowieka, różnic indywidualnych i osobowości; EK 2 - Posiada umiejętność praktycznej analizy pakietu statystycznego SPSS. EK 3 - Umie zastosować odpowiednie metody analizy statystycznej do interpretacji danych empirycznych EK 4 - Umie ocenić wartość stosowanych technik badawczych ECTS udział w zajęciach = 15 godz Przeprowadzenie badań i napisanie raportu = 15 godz suma godzin = 30 liczba ECTS: 30 / 30 = 1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny jest przygotowana praca seminaryjna, będąca raportem z badań empirycznych. Oceniane będą: - poprawność formalna (zgdność z APA) - przegląd literatury - uzasadnienie hipotez - zastosowane analizy i interpretacje wyników - dyskusja wyników własnych na tle aktualnej literatury |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.