Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Promoting social inclusion skills

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-PCCW-ER Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Promoting social inclusion skills
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Grupa przedmiotów - oferta Erasmus
Punkty ECTS i inne: 6.00
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_W02

PS_W03

PS_K03

Skrócony opis:

The aim of the course is to increase the knowledge and show practical solutions in the area of social inclusion. Firstly, the theory about polarization, integration and innclusion will be presented, followed by presenting examles of marginalized groups such as people with physical disabilities, people with autism syndrome, women, people experiencing poverty and migration. The base for the course are outputs from the Erasmus+ project: Promoting social inclusion skills in a post-truth world: A gamified online platform and curriculum. Projekt website: https://promis.education/

Pełny opis:

Today's reality gives us a lot of advantages of easy online communication and besides pandemic times an easy ways to travel, advanced globalization as well. In the same time, in our post-truth world all that profits carry a risk of polarization, discrimination and assessment of people on the base of easly available sources. Nowadays, youth increasingly rely on information from unverified and often undocumented sources coming from i.e. different social media.

The course is based on the e-learning platform worked out in the PROMIS project. These resourses are prepared by outstanding scientists from six univerities taking poart in project realization. The platform will require students own work in discretionary time.

Literatura:

The main reference is:

Negru-Subirica, O., & Crocetti, E. (Eds). (2021). Building inclusive societies by promoting social inclusion and reducing discrimination. Theories, research, and interventions. Editura ASCR

The list of additional reference is provided within the platform.

Metody i kryteria oceniania:

The base for final assessment will be the fullfilling the six on-line courses in PROMIS project platform.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład monograficzny, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Włodzimierz Strus, Agnieszka Szymańska, Ewa Topolewska-Siedzik
Prowadzący grup: Ewa Topolewska-Siedzik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

fakultatywny dowolnego wyboru

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.