Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Psychology of Emotion

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-PE-ER Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychology of Emotion
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

zaawansowany

Symbol/Symbole efektów kształcenia:

PS_W02

PS_W03

PS_K03

Pełny opis:

This course will introduce students to a diverse array of theoretical and empirical

issues related to the study of human emotion. Some questions the course will address include: What are our emotions? What purpose do they serve? How do emotions relate to our thoughts, memories, and behaviors towards others? What happens when our emotional responses go awry? Although these questions date back to early philosophical texts, only recently have experimental psychologists begun to explore this vast and exciting domain of study.

The students will get acquainted with the culture and how emotion regulation can differ in various cultures. Finally the latest research works on emotions from different leading researchers in the field will be introduced to the students.

Literatura:

1. Kalat, J. W. & Shiota, M. N (2007). Emotion. Thomson Wadsworth. Canada.

2. Frijda, F. (2006). Laws of emotions. Routledge. Taylor and Francis. New York

3. Niedenthal P. M. & Ric, F. (2017) Psychology of emotion. Routledge. Taylor and Francis. New York.

4. Barrett, L. F. (2017). How emotions are made: The secret life of the brain. New York: Houghton Mifflin Harcourt.

5. Barrett, L. F. (2018). Emotions are constructed with interoception and concepts within a predicting brain. In Fox, A. S., Lapate, R. C., Shackman, A. J. & Davidson, R. J. (Eds.), The nature of emotion: Fundamental questions, 2nd edition (p. 33-38). New York: Oxford University Press.

6. Chanes, L., Wormwood, J. B., Betz, N., & Barrett, L. F. (2018). Facial expression predictions as drivers of social perception. Journal of Personality and Social Psychology, 114, 380-396.

7. Mesquita, B., & Walker, R. (2003). Cultural differences in emotions: a context for interpreting emotional experiences. Behaviour Research and Therapy, 41(7), 777–793.

Metody i kryteria oceniania:

Activities (discussions, home assignments, short presentations on the state-of-art articles under guidance of lecturer) and written essay on a topic agreed with the lecturer.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin, 50 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Shanmukh Kamble, Agnieszka Szymańska, Adam Świeżyński
Prowadzący grup: Shanmukh Kamble
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.