Seminarium z psychologii religii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-RREL |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium z psychologii religii |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_W15 K_U08 K_K03 K_K07 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu Dla średnio zaawansowanych studentów IV i V roku studiów z psychologii, Cele przedmiotu: Wprowadzenie studentów w technikę pisania pracy magisterskiej. Nauczenie korzystania z dorobku współczesnej psychologii, opanowanie strategii prowadzenia badań naukowych i redagowanie teksów. Wymagania wstępne: Zaliczenie wykładów z psychologii religii. |
Pełny opis: |
Założenia i cele: Celem seminarium magisterskiego z psychologii religii jest pomoc studentowi w napisaniu pracy magisterskiej i nabyciu przy tej okazji sprawności indywidualnej pracy naukowej. Zajęcia służą zapoznaniu się z literaturą przedmiotu i umiejętności korzystania z baz danych. Celem jest także przyczynianie się do rozwoju wiedzy w dziedzinie psychologii religii. Seminarzyści uczą się także współpracy w poszukiwaniach naukowych. Forma zaliczenia: zaliczenie bez oceny Warunki zaliczenia: Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Treści programowe: 1. Religijność członków wybranych grup religijnych. 2. Wybrane korelaty psychospołeczne religijności personalnej. 3. Dojrzałość postaw religijnych. 4. Religijność a cierpienie. 5. Doświadczenia religijne, szczególnie powołania, łaski, grzechu. 6. Erotyka i religia. 7.Percepcja wieczności i doczesności u osób o różnym typie religijności. 8. Psychologiczna interpretacja postaci biblijnych. 9. Problematyka tożsamości religijnej. |
Literatura: |
Lektury: W zależności od realizowanego tematu badań a także: Fisher R., Uczymy się jak się uczyć, WSiP, Warszawa 1999. Fisher R., Uczymy się jak myśleć, WSiP, Warszawa 1999. Nęcka E. Stocki R., Jak pisać prace z psychologii, poradnik dla studentów i badaczy, TA WPN Universitas Kraków 1999. Murray M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1999. Orczyk J., Zarys metodyki pracy umysłowej, PWN Warszawa 1978. Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000. Skorny Z., Prace magisterskie z psychologii i pedagogiki, WSiP Warszawa 1984 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
K_W11 - Ma wiedzę dotyczącą znaczenia zachowań religijnych i duchowości oraz systemów wartości w rozwoju człowieka. K_W15 - Student zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia diagnozy oraz interwencji psychologicznej K_U07 - Umie dobrać techniki i sposoby pomocy psychologicznej odpowiednie dla danych form dysfunkcjonalnych K_U08 - Potrafi samodzielnie konstruować i oceniać psychometrycznie psychologiczne narzędzia badawcze K_K03 - Potrafi samodzielnie uzupełnić wiedzę i umiejętności w zależności od pojawiających się potrzeb, zmian |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.