Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium: Planowanie przestrzenne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-ZOB-K-PP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium: Planowanie przestrzenne
Jednostka: Instytut Ekologii i Bioetyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

K_W01, K_W03, K_W04, K_W06, K_W07, K_W08

K_U01, K_U02, K_U04, K_U05, K_U07, K_U09, K_U10, K_U11, K_U12,

K_K02, K_K03


Skrócony opis:

Konwersatorium jest uszczegółowieniem treści wykładu. Dodatkowo na zajęciach studenci analizują i interpretują dokumenty planistyczne, poznają zasady i metody oceny skutków opracowań planistycznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Bajerowski T.,(red.), Podstawy teoretyczne gospodarki przestrzennej i zarządzania przestrzenią, Olsztyn 2003.

2. Baran A., Planowanie przestrzenne jako narzędzie zarządzania środowiskiem, Białystok 2004.

3. Domański R., Podstawy planowania przestrzennego, Warszawa 1989.

4. Dybała A., Potocki J. (red.), Gospodarka przestrzenna, Wrocław 2011.

5. Gorzym-Wilkowski W., Planowanie przestrzenne województwa : teoria, ustawodawstwo, praktyka, Lublin 2013.

6. Kafka K., Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w świetle nowych przepisów, Katowice 2003.

7. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, [w:] http://www.mrr.gov.pl.

8. Niewiadomski Z., Planowanie przestrzenne. Zarys systemu, Warszawa 2003.

9. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. (Dz. U. nr 80, poz. 717).

Literatura uzupełniająca:

1. Cymerman R., (red.), Podstawy planowania przestrzennego i projektowania urbanistycznego, Olsztyn 2011.

2. Dubel K., Uwarunkowania przyrodnicze w planowaniu przestrzennym, Białystok, 1998.

3. Kozłowski S., Przyrodnicze uwarunkowania gospodarki przestrzennej Polski, Warszawa 1983.

4. Pawłowska K. (red.), Architektura krajobrazu a planowanie przestrzenne (podręcznik), Kraków 2001.

5. Vademecum gospodarki przestrzennej (praca zbior.), edycja II, Kraków 2005.

6. Zieńko J., Tokarski J. (red.), Planowanie przestrzenne a ochrona środowiska, Szczecin 1999.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

EK 1 - student zna podstawową terminologię z zakresu gospodarki przestrzennej

EK 2 - student wie czym jest planowanie przestrzenne, posiada wiedzę z zakresu systemu planowania przestrzennego w Polsce

EK 3 - student zna prawne aspekty, formy, zasady i metody planowania przestrzennego

Umiejętności:

EK 4 - student potrafi analizować główne dokumenty planistyczne

EK 5 - student potrafi odczytać i zinterpretować miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego

EK 6 - student posiada umiejętność oceny skutków zagospodarowania przestrzeni dla środowiska społeczno-przyrodniczego

Kompetencje:

EK 7 - student potrafi pracować w zespole przygotowującym miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego

EK 8 - student potrafi zorganizować indywidualny projekt badawczy z zakresu planowania przestrzennego

EK 9 - student aktywnie uczestniczy w konwersatorium, bierze udział w dyskusjach, angażuje się w zadania zlecone do pracy w grupie

ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]:

udział w konwersatorium: 30 godz.

przygotowanie do zajęć: 15 godz.

przygotowanie referatu: 15 godz.

przygotowanie do kolokwium: 30 godz.

suma godzin: 90 [90/30(25)=3]

liczba ECTS: 3

Metody i kryteria oceniania:

Wykład problemowy – omówienie jakiegoś szczegółowego zagadnienia czy problemu z zakresu planowania przestrzennego

Indywidualna lektura tekstów – lektura tekstów oraz aktów prawnych z zakresu planowania przestrzennego (obowiązkowo przed ćwiczeniami w ramach indywidualnego przygotowania do zajęć)

Analiza treści tekstu – przeprowadzana wspólnie podczas ćwiczeń w celu uzyskania poprawnych wniosków oraz wyjaśnienia kwestii niezrozumiałych

Dyskusja - wspólne podsumowanie zaprezentowanego materiału, formułowanie konstruktywnych wniosków

Praca projektowa – student zostanie przydzielony do jednej z pięciu grup tematycznych; każdej grupie zostaje przypisany jeden szczegółowy temat w ramach ogólnego tematu projektu; opracowując zadane zagadnienie, studenci mają obowiązek przygotować referat/prezentację wyników swojej pracy (na około 15 min) i przedstawić go na wyznaczonych ćwiczeniach; po prezentacji referatu odbywa się wspólna dyskusja; prowadzący zajęcia na bieżąco koordynuje każdy etap prowadzonego projektu

Prezentacja multimedialna – prezentacja treści wykładu w programie Power Point

Referat tematyczny – sposobem weryfikacji wyników kształcenia będzie ocena jakości przygotowanych prac w ramach pracy projektowej (referat/prezentacja); oceniana będzie umiejętność dobrania prezentowanych treści i źródeł wykorzystanych do przygotowywanego zagadnienia, język, styl i spójność wypowiedzi oraz poprawność merytoryczna

Kolokwium pisemne –oceny z kolokwiów pisemnych

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)