Konwersatorium: Planowanie przestrzenne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-ZOB-K-PP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium: Planowanie przestrzenne |
Jednostka: | Instytut Ekologii i Bioetyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_W01, K_W03, K_W04, K_W06, K_W07, K_W08 K_U01, K_U02, K_U04, K_U05, K_U07, K_U09, K_U10, K_U11, K_U12, K_K02, K_K03 |
Skrócony opis: |
Konwersatorium jest uszczegółowieniem treści wykładu. Dodatkowo na zajęciach studenci analizują i interpretują dokumenty planistyczne, poznają zasady i metody oceny skutków opracowań planistycznych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bajerowski T.,(red.), Podstawy teoretyczne gospodarki przestrzennej i zarządzania przestrzenią, Olsztyn 2003. 2. Baran A., Planowanie przestrzenne jako narzędzie zarządzania środowiskiem, Białystok 2004. 3. Domański R., Podstawy planowania przestrzennego, Warszawa 1989. 4. Dybała A., Potocki J. (red.), Gospodarka przestrzenna, Wrocław 2011. 5. Gorzym-Wilkowski W., Planowanie przestrzenne województwa : teoria, ustawodawstwo, praktyka, Lublin 2013. 6. Kafka K., Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w świetle nowych przepisów, Katowice 2003. 7. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, [w:] http://www.mrr.gov.pl. 8. Niewiadomski Z., Planowanie przestrzenne. Zarys systemu, Warszawa 2003. 9. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. (Dz. U. nr 80, poz. 717). Literatura uzupełniająca: 1. Cymerman R., (red.), Podstawy planowania przestrzennego i projektowania urbanistycznego, Olsztyn 2011. 2. Dubel K., Uwarunkowania przyrodnicze w planowaniu przestrzennym, Białystok, 1998. 3. Kozłowski S., Przyrodnicze uwarunkowania gospodarki przestrzennej Polski, Warszawa 1983. 4. Pawłowska K. (red.), Architektura krajobrazu a planowanie przestrzenne (podręcznik), Kraków 2001. 5. Vademecum gospodarki przestrzennej (praca zbior.), edycja II, Kraków 2005. 6. Zieńko J., Tokarski J. (red.), Planowanie przestrzenne a ochrona środowiska, Szczecin 1999. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK 1 - student zna podstawową terminologię z zakresu gospodarki przestrzennej EK 2 - student wie czym jest planowanie przestrzenne, posiada wiedzę z zakresu systemu planowania przestrzennego w Polsce EK 3 - student zna prawne aspekty, formy, zasady i metody planowania przestrzennego Umiejętności: EK 4 - student potrafi analizować główne dokumenty planistyczne EK 5 - student potrafi odczytać i zinterpretować miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego EK 6 - student posiada umiejętność oceny skutków zagospodarowania przestrzeni dla środowiska społeczno-przyrodniczego Kompetencje: EK 7 - student potrafi pracować w zespole przygotowującym miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego EK 8 - student potrafi zorganizować indywidualny projekt badawczy z zakresu planowania przestrzennego EK 9 - student aktywnie uczestniczy w konwersatorium, bierze udział w dyskusjach, angażuje się w zadania zlecone do pracy w grupie ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w konwersatorium: 30 godz. przygotowanie do zajęć: 15 godz. przygotowanie referatu: 15 godz. przygotowanie do kolokwium: 30 godz. suma godzin: 90 [90/30(25)=3] liczba ECTS: 3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład problemowy – omówienie jakiegoś szczegółowego zagadnienia czy problemu z zakresu planowania przestrzennego Indywidualna lektura tekstów – lektura tekstów oraz aktów prawnych z zakresu planowania przestrzennego (obowiązkowo przed ćwiczeniami w ramach indywidualnego przygotowania do zajęć) Analiza treści tekstu – przeprowadzana wspólnie podczas ćwiczeń w celu uzyskania poprawnych wniosków oraz wyjaśnienia kwestii niezrozumiałych Dyskusja - wspólne podsumowanie zaprezentowanego materiału, formułowanie konstruktywnych wniosków Praca projektowa – student zostanie przydzielony do jednej z pięciu grup tematycznych; każdej grupie zostaje przypisany jeden szczegółowy temat w ramach ogólnego tematu projektu; opracowując zadane zagadnienie, studenci mają obowiązek przygotować referat/prezentację wyników swojej pracy (na około 15 min) i przedstawić go na wyznaczonych ćwiczeniach; po prezentacji referatu odbywa się wspólna dyskusja; prowadzący zajęcia na bieżąco koordynuje każdy etap prowadzonego projektu Prezentacja multimedialna – prezentacja treści wykładu w programie Power Point Referat tematyczny – sposobem weryfikacji wyników kształcenia będzie ocena jakości przygotowanych prac w ramach pracy projektowej (referat/prezentacja); oceniana będzie umiejętność dobrania prezentowanych treści i źródeł wykorzystanych do przygotowywanego zagadnienia, język, styl i spójność wypowiedzi oraz poprawność merytoryczna Kolokwium pisemne –oceny z kolokwiów pisemnych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.