Kultura i technika studiowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-ZPS-N-KTS |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Kultura i technika studiowania |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla pierwszego roku |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W06; PS_U06 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów I roku w umiejętności i wiedzę, które stanowią podstawę efektywnego studiowania i umożliwiają: orientację w strukturze uczelni, orientację w prawach i obowiązkach studenta, poprawną komunikację z nauczycielami akademickimi i władzami instytutu, wydziału, uniwersytetu, a także wyposażenie studentów I roku w techniki, ułatwiające adekwatne i efektywne przygotowanie się do zajęć i egzaminów. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wyposażenie studentów I roku w umiejętności i wiedzę, które stanowią podstawę efektywnego studiowania. Chodzi przede wszystkim o to, aby: (1) studenci orientowali się w strukturze macierzystego uniwersytetu, znali tytuły, stopnie naukowe, imiona i nazwiska władz uczelni (Rektora i Prorektorów, Dziekana i Prodziekanów, Dyrektora Instytutu i jego zastępców); (2) aby świadomie korzystali ze swoich praw i wywiązywali się ze swoich obowiązków określonych w Regulaminie studiów UKSW; (3) aby potrafili w odpowiedni sposób komunikować się ze swoimi nauczycielami akademickimi i władzami uczelni, zarówno w codziennych kontaktach, jak i w korespondencji (e-mail, podania itp.); (4) aby potrafili samodzielnie i efektywnie wyszukać odpowiednią literaturę, sporządzić notatkę, przygotować się do zajęć i egzaminów, (5) orientowali się w podstawowych zasadach etycznych, którymi powinien kierować się psycholog. |
Literatura: |
Ważne strony internetowe i linki: www.uksw.edu.pl, www.wfch.edu.pl, www.psychologia.wfch.uksw.edu.pl W szczególności: Poradnik studenta I roku: https://uksw.edu.pl/pl/poradnik-studenta-i-roku; Regulamin studiów: https://uksw.edu.pl/images/studenci/Regulamin-studiw-w-UKSW.pdf; Informacje o planach zajęć, terminach dyżurów nauczycieli akademickich itd.: https://usosweb.uksw.edu.pl/kontroler.php?_action=actionx:news/default(); Kalendarz akademicki: https://uksw.edu.pl/pl/component/content/article/2-uncategorised/602-kalendarz-akademicki-16-17?Itemid=363; Literatura: Carmine, G. (2016). Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentację według wybitnych mówców. Warszawa: Buchmann. Carmine, G. (2018). Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Kraków: Znak. Covey, S. R. (2018). Wielkość wewnętrzna. Poznań: Rebis. Dan, R. (2018). Pokaż, opowiedz i zainteresuj. Jak przygotować i przeprowadzić niezwykłą prezentację. Wydawnictwo OnePress. Fry, R. (2016). Jak się uczyć. Poznań: Rebis. Greenberg, M. (2018). Mózg odporny na stres. Poznań: Rebis. Joseph, S. (2017). Autentyczność. Poznań: Rebis. Lowe, T. (2013). Zmotywuj się! Poznań: Rebis. Minge, K., Minge, N. (2017). Jak uczyć się szybciej i skuteczniej. Warszawa: Edgard. Mukoid, E. (2017). Książka dla Ciebie. Kim jesteś i dokąd zmierzasz. Poznań: Rebis. Pease, A., Pease, B. (2017). Odpowiedź. Jak przejąć kontrolę nad własnym życiem i stać się tym, kim pragniesz być. Poznań: Rebis. Praca zbiorowa. (2016). Techniki uczenia się. Jak efektywnie przyswajać wiedzę. Konstancin-Jeziorna: Rea. Rock, D. (2019). Twój mózg w działaniu. Poznań: Rebis. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: Student orientuje się w strukturze uniwersytetu, wie kto i jakie funkcje pełni we władzach uczelni, wydziału i instytutu. Zna regulamin studiów UKSW i zasady poprawnej komunikacji z nauczycielami akademickimi. Zna podstawowe techniki samodzielnego i efektywnego uczenia się, przygotowania do zajęć i prezentowania zgromadzonej wiedzy. Zna podstawowe zasady etyczne, którymi powinien kierować się psycholog. Umiejętności: Student potrafi poprawnie sformułować oficjalne pisma i podania, a także potrafi komunikować się zarówno z władzami uczelni, jak i nauczycielami akademickimi. Potrafi stosować odpowiednie dla siebie techniki efektywnego uczenia się, przygotowania do zajęć i prezentowania zgromadzonej wiedzy. Potrafi również interpretować wiedzę w kontekście podstawowych zasad etycznych. Kompetencje: Jest w stanie samodzielnie, efektywnie i według obowiązujących zasad funkcjonować we wspólnocie uczelni i jest w stanie ocenić wiedzę i działania według podstawowych zasad etycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawową metodą oceniania jest egzamin w formie testu. Innym ważnym składnikiem oceny jest obecność i aktywność podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Jastrzębski | |
Prowadzący grup: | Jarosław Jastrzębski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów I roku w umiejętności i wiedzę, które stanowią podstawę efektywnego studiowania i umożliwiają: orientację w strukturze uczelni, orientację w prawach i obowiązkach studenta, poprawną komunikację z nauczycielami akademickimi i władzami instytutu, wydziału, uniwersytetu, a także wyposażenie studentów I roku w techniki, ułatwiające adekwatne i efektywne przygotowanie się do zajęć i egzaminów. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wyposażenie studentów I roku w umiejętności i wiedzę, które stanowią podstawę efektywnego studiowania. Chodzi przede wszystkim o to, aby: (1) studenci orientowali się w strukturze macierzystego uniwersytetu, znali tytuły, stopnie naukowe, imiona i nazwiska władz uczelni (Rektora i Prorektorów, Dziekana i Prodziekanów, Dyrektora Instytutu i jego zastępców); (2) aby świadomie korzystali ze swoich praw i wywiązywali się ze swoich obowiązków określonych w Regulaminie studiów UKSW; (3) aby potrafili w odpowiedni sposób komunikować się ze swoimi nauczycielami akademickimi i władzami uczelni, zarówno w codziennych kontaktach, jak i w korespondencji (e-mail, podania itp.); (4) aby potrafili samodzielnie i efektywnie wyszukać odpowiednią literaturę, sporządzić notatkę, przygotować się do zajęć i egzaminów, (5) orientowali się w podstawowych zasadach etycznych, którymi powinien kierować się psycholog. |
|
Literatura: |
Ważne strony internetowe i linki: www.uksw.edu.pl, www.wfch.edu.pl, www.psychologia.wfch.uksw.edu.pl W szczególności: Poradnik studenta I roku: https://uksw.edu.pl/pl/poradnik-studenta-i-roku; Regulamin studiów: https://uksw.edu.pl/images/studenci/Regulamin-studiw-w-UKSW.pdf; Informacje o planach zajęć, terminach dyżurów nauczycieli akademickich itd.: https://usosweb.uksw.edu.pl/kontroler.php?_action=actionx:news/default(); Kalendarz akademicki: https://uksw.edu.pl/pl/component/content/article/2-uncategorised/602-kalendarz-akademicki-16-17?Itemid=363; Literatura: Carmine, G. (2016). Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentację według wybitnych mówców. Warszawa: Buchmann. Carmine, G. (2018). Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Kraków: Znak. Covey, S. R. (2018). Wielkość wewnętrzna. Poznań: Rebis. Dan, R. (2018). Pokaż, opowiedz i zainteresuj. Jak przygotować i przeprowadzić niezwykłą prezentację. Wydawnictwo OnePress. Fry, R. (2016). Jak się uczyć. Poznań: Rebis. Greenberg, M. (2018). Mózg odporny na stres. Poznań: Rebis. Joseph, S. (2017). Autentyczność. Poznań: Rebis. Lowe, T. (2013). Zmotywuj się! Poznań: Rebis. Minge, K., Minge, N. (2017). Jak uczyć się szybciej i skuteczniej. Warszawa: Edgard. Mukoid, E. (2017). Książka dla Ciebie. Kim jesteś i dokąd zmierzasz. Poznań: Rebis. Pease, A., Pease, B. (2017). Odpowiedź. Jak przejąć kontrolę nad własnym życiem i stać się tym, kim pragniesz być. Poznań: Rebis. Praca zbiorowa. (2016). Techniki uczenia się. Jak efektywnie przyswajać wiedzę. Konstancin-Jeziorna: Rea. Rock, D. (2019). Twój mózg w działaniu. Poznań: Rebis. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.