Neuropsychologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-ZPS-N-NP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Neuropsychologia |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://brak |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_Wo7; PS_U0r, PS_U07 |
Wymagania wstępne: | zdany egzamin z anatomii i fizjologii układu nerwowego |
Pełny opis: |
Dzisiejsza diagnoza neuropsychologiczna służy nie tylko dokładnemu opisowi stanu klinicznego pacjenta, pomaga ocenić proces zdrowienia, ale przede wszystkim ma na celu opracowanie najskuteczniejszych metod rehabilitacji. Działania te wymagają poznania współczesnego stanu wiedzy na temat organizacji funkcji psychicznych w mózgu człowieka, deficytów powstałych na skutek jego uszkodzenia oraz mechanizmów plastyczności mózgowej. Podczas wykładów omówione zostaną wybrane zaburzenia i choroby mózgu oraz ich neuropsychologiczne konsekwencje. Studenci zapoznają się także ze współczesnymi metodami obrazowania funkcji i struktury mózgu. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
student: W1: rozpoznaje zależności między uszkodzeniem mózgu a zachowaniem; W2: opisuje największe zespoły neuropsychologiczne; W3: wyjaśnia zasady i kierunki oddziaływań terapeutycznych wobec osób z dysfunkcjami mózgu; W4: charakteryzuje zastosowanie gier komputerowych w terapii funkcji poznawczych; W5: opisuje zastosowanie najnowszych metod wspomagających neuroplastyczność. U1: wyznacza rolę neuropsychologa we współczesnym zespole diagnostyczno-rehabilitacyjnym w obszarze neurologii; U2: posługuje się pojęciami w zakresie neurologii; U3: różnicuje poszczególne zespoły neuropsychologiczne. K1: zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii; K2: postępuje zgodnie z zasadami kodeksu etyczno-zawodowego psychologa. |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty W1-5: - na ocenę 3 (dst.): student wymienia zależności między uszkodzeniem mózgu a zachowaniem; charakteryzuje jeden duży zespół neuropsychologiczny; student wyjaśnia praktyczne aspekty rehabilitacji neuropsychologicznej i pomocy psychologicznej osobom z dysfunkcjami mózgu, ale nie podaje specyfiki; opisuje techniczny aspekt przezczaszkowej stymulacji magnetycznej; - na ocenę 4 (db.): student omawia zależności miedzy uszkodzeniem mózgu a zachowaniem; charakteryzuje dwa duże zespoły neuropsychologiczne; krótko wyjaśnia praktyczne aspekty i specyfikę rehabilitacji neuropsychologicznej i pomocy psychologicznej osobom z dysfunkcjami mózgu; opisuje różnice między różnymi formami działania przezczaszkowej stymulacji magnetycznej; - na ocenę 5 (bdb): student doskonale rozpoznaje zależności miedzy uszkodzeniem mózgu a zachowaniem; szczegółowo charakteryzuje trzy duże zespoły neuropsychologiczne; obszernie wyjaśnia zasady i kierunki oddziaływań terapeutycznych wobec osób z dysfunkcjami mózgu; wysoce trafnie tłumaczy wpływ najnowszych technik wspomagających neuroplastyczność; Efekty U1-3: - na ocenę 3 (dst.): student wyznacza rolę neuropsychologa na współczesnym oddziale neurologii w publicznej służbie zdrowia w Polsce; posługuje się czasem pojęciami w zakresie neurologii; różnicuje deficyty zachowania w obrębie jednego zespołu neuropsychologicznego; - na ocenę 4 (db.): student wyznacza rolę neuropsychologa we współczesnym zespole diagnostyczno-rehabilitacyjnym w obszarze neurologii w publicznej służbie zdrowia w Polsce; posługuje się często pojęciami w zakresie neurologii; różnicuje deficyty zachowania w obrębie dwóch zespołów neuropsychologicznych; - na ocenę 5 (bdb): student wyznacza rolę neuropsychologa a także innych członków zespołu we współczesnym zespole diagnostyczno-rehabilitacyjnym w obszarze neurologii w publicznej służbie zdrowia w Polsce; posługuje się biegle pojęciami w zakresie neurologii; różnicuje deficyty zachowania w poszczególnych zespołach neuropsychologicznych; Efekty K1-2: zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii; postępuje zgodnie z zasadami kodeksu etyczno-zawodowego psychologa; |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Swebodziński | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Swebodziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Swebodziński | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Swebodziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Swebodziński | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Swebodziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Bezpośrednie uczestnictwo w zajęciach: 16 h Samokształcenie: 20 h Konsultacje do zajęć: 10 h Zaliczenie zajęć: 2 h Przygotowanie się studenta do zajęć: 12 h Czytanie literatury: 20 h Suma godzin: 80 h = 3 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.