Zaburzenia rozwoju: Perspektywa relacyjna i neuropsychologiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-ZPS-N-ZR |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0313) Psychologia
|
Nazwa przedmiotu: | Zaburzenia rozwoju: Perspektywa relacyjna i neuropsychologiczna |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Wymagania wstępne: | zdany egzamin z anatomii i fizjologii układu nerwowego oraz zdany egzamin z neuropsychologii |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie się z genetycznymi i środowiskowymi uwarunkowaniami zaburzeń neurorozwojowych. Studenci będą mogli przyjrzeć się neurofizjologicznemu i behawioralnemu obrazowi neuroróżnorodności oraz trudnościom dzieci i młodzieży w kontekście szkolnym i rodzinnym. Praktycznym aspektem zajęć jest zapoznanie się z miejscem diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz modelem najmniej restrykcyjnej interwencji w pracy nad zachowaniami trudnymi. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
wiedzy: student opisuje neurogenetyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych; zna symptomy zaburzeń neurorozwojowych; rozpoznaje środowiskowe uwarunkowania rozwoju zachowań trudnych w zakresie zdolności językowych, wzrokowo-przestrzennych i społecznych umiejętności: student wyznacza rolę diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z zaburzeniami neurorozwojowymi; różnicuje poszczególne neurotypy; różnicuje techniki w pracy z zachowaniami trudnymi kompetencji społecznych: zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii; postępuje zgodnie z zasadami kodeksu etyczno-zawodowego psychologa |
Metody i kryteria oceniania: |
wiedza: - na ocenę 2 (ndst.): student nie opisuje neurogenetycznych uwarunkowań zaburzeń rozwojowych; nie zna symptomów zaburzeń neurorozwojowych; nie rozpoznaje środowiskowych uwarunkowań rozwoju zachowań trudnych w zakresie zdolności językowych, wzrokowo-przestrzennych i społecznych - na ocenę 3 (dst.): student opisuje ogólnie neurogenetyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych; zna osiowe symptomy zaburzeń neurorozwojowych; częściowo rozpoznaje środowiskowe uwarunkowania rozwoju zachowań trudnych w zakresie zdolności językowych, wzrokowo-przestrzennych i społecznych - na ocenę 4 (db.): student poprawnie opisuje neurogenetyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych; zna osiowe symptomy zaburzeń neurorozwojowych; rozpoznaje prawidłowo środowiskowe uwarunkowania rozwoju zachowań trudnych w zakresie zdolności językowych, wzrokowo-przestrzennych i społecznych - na ocenę 5 (bdb): student szczegółowo opisuje neurogenetyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych; zna większość udokumentowanych symptomów zaburzeń neurorozwojowych; wysoce trafnie rozpoznaje środowiskowe uwarunkowania rozwoju zachowań trudnych w zakresie zdolności językowych, wzrokowo-przestrzennych i społecznych umiejętności: - na ocenę 2 (ndst.): student nie wyznacza roli diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z zaburzeniami neurorozwojowymi; nie różnicuje poszczególnych neurotypów; nie różnicuje technik w pracy z zachowaniami trudnymi - na ocenę 3 (dst.): student wyznacza rolę diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z niektórymi zaburzeniami neurorozwojowych; różnicuje niektóre neurotypy; różnicuje niektóre techniki w pracy z zachowaniami trudnymi - na ocenę 4 (db.): student wyznacza rolę diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z większością zaburzeń neurorozwojowych; różnicuje większość neurotypów; różnicuje większość technik w pracy z zachowaniami trudnymi - na ocenę 5 (bdb): student w pełni trafnie wyznacza rolę diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z zaburzeniami neurorozwojowymi; trafnie różnicuje wszystkie udokumentowane neurotypy; różnicuje wysoce trafnie techniki w pracy z zachowaniami trudnymi Kompetencje: zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii; postępuje zgodnie z zasadami kodeksu etyczno-zawodowego psychologa |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Swebodziński | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Swebodziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Swebodziński | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Swebodziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.