Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego II (dzieci szkolne)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-F-FW-II-1-WrLekt |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego II (dzieci szkolne) |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aD70h-TdNI0ds1A35iS3XurwxKLuwNqtFXGEOaF6tfNw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f9c07071-856b-4623-9ce7-86af7a60a46e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia FW2_W01 FW2_U10 FW2_K05 |
Wymagania wstępne: | Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego I (dzieci przedszkolne) |
Skrócony opis: |
Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. |
Pełny opis: |
Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. Kurs kładzie nacisk na opowiadanie bajek na podstawie La Grammatica della Fantasia oraz Morfologii bajki Proppa. |
Literatura: |
Kurs kładzie nacisk na opowiadanie bajek na podstawie La Grammatica della Fantasia oraz Morfologii bajki Proppa. Spis obowiązkowych lektur: Rodari: La grammatica della fantasia, red. Einaudi. Spis zalecanych lektur: Vladimir Propp: La morfologia della fiaba, red. Einaudi; Maddii, Borgogni: Forte 1, 2, 3; ed. Edilingua; Servetti, Forte in Grammatica, ed. Edilingua; Gerngross, Puchta, Rettaroli: Grandi amici, Corso di italiano per ragazzi; red. ELI; Codato, Cravedi, Dorigatti: Viola, Ambarabà; red. Alma Edizioni; Costa, Doniselli, Taino: Fanta Parole; red. La Spiga Edizioni; Setti R. (2019): La scoperta della lingua italiana. Linguistica per insegnare nella scuola dell'infanzia e primaria; Franco Cesati Editore; Arena, Baglieri, (2011): Itinerari di didattica ludica dell'italiano L2 nella scuola primaria; Baglieri Edizioni; Cameron (2001): Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Zrozumienie różnych metodyk oraz źródeł nauczania języka włoskiego jako języka obcego w szkołach podstawowych. Uświadomienie istoty stanowiska nauczyciela. Prowadzący będzie utrwalał temat podjęty na poprzednich zajęciach i wyjaśniał część zagadnień, jeśli nie będą zrozumiałe. Ćwiczenia ustne mające na celu rozpoczęcie dyskusji o roli komponentu nauczania języka włoskiego w szkolnictwie podstawowym. 3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do kolokwia - 45 godz. |
Metody i kryteria oceniania: |
Każdego tygodnia studenci są zobowiązani do sporządzenia jakiś projektów. Poza cotygodniowymi zajęciami, będą dwa obowiązkowe projekty; napisanie bajki oraz opracowanie jednostki lekcyjnej w języku włoskim dla uczniów szkoły podstawowej. Cotygodniowe zajęcia: 40% Projekt nr 2 (napisanie bajki): 60% FW2_W01 Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną; na ocenę dostateczną: student posiada bardzo podstawową znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość terminologi nauczania języka wloskiego w szkole podstawowej na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej FW2_U10 Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną; na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej FW2_K05 Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną; na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami na ocenę bardzo dobrą: student posiada bardzo dobrą znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aD70h-TdNI0ds1A35iS3XurwxKLuwNqtFXGEOaF6tfNw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f9c07071-856b-4623-9ce7-86af7a60a46e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. |
|
Pełny opis: |
Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. |
|
Literatura: |
Kurs kładzie nacisk na opowiadanie bajek na podstawie La Grammatica della Fantasia oraz Morfologii bajki Proppa. Spis obowiązkowych lektur: Rodari: La grammatica della fantasia, red. Einaudi. Spis zalecanych lektur: Vladimir Propp: La morfologia della fiaba, red. Einaudi; Maddii, Borgogni: Forte 1, 2, 3; ed. Edilingua; Servetti, Forte in Grammatica, ed. Edilingua; Gerngross, Puchta, Rettaroli: Grandi amici, Corso di italiano per ragazzi; red. ELI; Codato, Cravedi, Dorigatti: Viola, Ambarabà; red. Alma Edizioni; Costa, Doniselli, Taino: Fanta Parole; red. La Spiga Edizioni; Setti R. (2019): La scoperta della lingua italiana. Linguistica per insegnare nella scuola dell'infanzia e primaria; Franco Cesati Editore; Arena, Baglieri, (2011): Itinerari di didattica ludica dell'italiano L2 nella scuola primaria; Baglieri Edizioni; Cameron (2001): Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press; |
|
Wymagania wstępne: |
Dydaktyka przedmiotowa (metodyka nauczania języka włoskiego: etap przedszkolny) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do kolokwia - 45 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. Kurs kładzie nacisk na opowiadanie bajek na podstawie La Grammatica della Fantasia oraz Morfologii bajki Proppa. Spis obowiązkowych lektur: Rodari: La grammatica della fantasia, red. Einaudi. - Il gioco simbolico - Gli albi illustrati - La grammatica della fantasia - Il racconto delle storie - Fiabe e favole - Raccontarsi con il gioco - Il gioco e il giocare - Manuali di italiano L2 / LS / L1 per le elementari - Didattica della grammatica - Didattica del lessico - La ludodidattica - Riflessioni gloddodidattiche - Analisi di fiabe - Pratica: la scrittura della fiaba - Presentazione degli elaborati Każdego tygodnia studenci są zobowiązani do sporządzenia jakiś projektów. Poza cotygodniowymi zajęciami, będą dwa obowiązkowe projekty; napisanie bajki oraz opracowanie jednostki lekcyjnej w języku włoskim dla uczniów szkoły podstawowej. Cotygodniowe zajęcia: 40% Projekt nr 2 (napisanie bajki): 60% |
|
Literatura: |
Spis zalecanych lektur: Vladimir Propp: La morfologia della fiaba, red. Einaudi; Maddii, Borgogni: Forte 1, 2, 3; ed. Edilingua; Servetti, Forte in Grammatica, ed. Edilingua; Gerngross, Puchta, Rettaroli: Grandi amici, Corso di italiano per ragazzi; red. ELI; Codato, Cravedi, Dorigatti: Viola, Ambarabà; red. Alma Edizioni; Costa, Doniselli, Taino: Fanta Parole; red. La Spiga Edizioni; Setti R. (2019): La scoperta della lingua italiana. Linguistica per insegnare nella scuola dell'infanzia e primaria; Franco Cesati Editore; Arena, Baglieri, (2011): Itinerari di didattica ludica dell'italiano L2 nella scuola primaria; Baglieri Edizioni; Cameron (2001): Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do kolokwia - 45 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. Kurs kładzie nacisk na opowiadanie bajek na podstawie La Grammatica della Fantasia oraz Morfologii bajki Proppa. Spis obowiązkowych lektur: Rodari: La grammatica della fantasia, red. Einaudi. - Il gioco simbolico - Gli albi illustrati - La grammatica della fantasia - Il racconto delle storie - Fiabe e favole - Raccontarsi con il gioco - Il gioco e il giocare - Manuali di italiano L2 / LS / L1 per le elementari - Didattica della grammatica - Didattica del lessico - La ludodidattica - Riflessioni gloddodidattiche - Analisi di fiabe - Pratica: la scrittura della fiaba - Presentazione degli elaborati Każdego tygodnia studenci są zobowiązani do sporządzenia jakiś projektów. Poza cotygodniowymi zajęciami, będą dwa obowiązkowe projekty; napisanie bajki oraz opracowanie jednostki lekcyjnej w języku włoskim dla uczniów szkoły podstawowej. Cotygodniowe zajęcia: 40% Projekt nr 2 (napisanie bajki): 60% |
|
Literatura: |
Spis zalecanych lektur: Vladimir Propp: La morfologia della fiaba, red. Einaudi; Maddii, Borgogni: Forte 1, 2, 3; ed. Edilingua; Servetti, Forte in Grammatica, ed. Edilingua; Gerngross, Puchta, Rettaroli: Grandi amici, Corso di italiano per ragazzi; red. ELI; Codato, Cravedi, Dorigatti: Viola, Ambarabà; red. Alma Edizioni; Costa, Doniselli, Taino: Fanta Parole; red. La Spiga Edizioni; Setti R. (2019): La scoperta della lingua italiana. Linguistica per insegnare nella scuola dell'infanzia e primaria; Franco Cesati Editore; Arena, Baglieri, (2011): Itinerari di didattica ludica dell'italiano L2 nella scuola primaria; Baglieri Edizioni; Cameron (2001): Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.