Krytyczna analiza tekstów w praktyce redakcyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-F-FW-M-I-2-KrAnTe |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Krytyczna analiza tekstów w praktyce redakcyjnej |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FW1_W01 FW1_U05 FW1_K03 |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Pełny opis: |
Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Zadaniem zajęć jest ćwiczenie przez Studentów umiejętności samodzielnej redakcji i korekty różnorodnych gatunkowo tekstów. Podczas zajęć omówione zostaną techniki i zasady redakcyjne, dostosowane do poszczególnych rodzajów pracy edytorskiej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Absolwent zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej. Absolwent zna znaki redaktorskie i korektorskie, zasady gramatyczne i ortograficzne języka polskiego. Absolwent potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach aktywnego udziału w zajęciach z krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej. Absolwent potrafi posługiwać się znakami korektorskimi i redakcyjnymi. Absolwent potrafi w odpowiedni sposób korzystać ze słowników języka polskiego. Absolwent jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego. 2 punkty ECTS ~ 50 godzin pracy 30 godzin - udział w zajęciach 20 godzin - przygotowanie się do zajęć, praca własna nad redakcją tekstów |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium końcowe. Na ocenę bardzo dobrą student: zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej. Absolwent zna znaki redaktorskie i korektorskie, zasady gramatyczne i ortograficzne języka polskiego; potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach aktywnego udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej; potrafi posługiwać się znakami korektorskimi i redakcyjnymi oraz w odpowiedni sposób korzystać ze słowników języka polskiego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego. Na ocenę dobrą student: zna na poziomie średniozaawansowanym pojęcia, teorie i zasady krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej. Dobrze zna znaki redaktorskie i korektorskie, zasady gramatyczne i ortograficzne języka polskiego; potrafi z pomocą mentora organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach aktywnego udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej; potrafi w stopniu dobrym posługiwać się znakami korektorskimi i redakcyjnymi oraz w odpowiedni sposób korzystać ze słowników języka polskiego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego. Na ocenę dostateczną student: zna na poziomie dostatecznym pojęcia, teorie i zasady krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej. Rozpoznaje znaki redaktorskie i korektorskie, zasady gramatyczne i ortograficzne języka polskiego; potrafi z pomocą mentora organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach aktywnego udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej; potrafi w stopniu dostatecznym posługiwać się znakami korektorskimi i redakcyjnymi oraz w odpowiedni sposób korzystać ze słowników języka polskiego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Evangelina Skalińska | |
Prowadzący grup: | Evangelina Skalińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Zadaniem zajęć jest przygotowanie Studentów do samodzielnej redakcji różnorodnych gatunkowo tekstów, w tym tłumaczeń z języka włoskiego. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Zadaniem zajęć jest przygotowanie Studentów do samodzielnej redakcji i korekty różnorodnych gatunkowo tekstów. Podczas zajęć omówione zostaną techniki i zasady redakcyjne, dostosowane do poszczególnych rodzajów pracy edytorskiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Partyka, Evangelina Skalińska | |
Prowadzący grup: | Evangelina Skalińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Partyka, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Partyka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | udział w zajęciach: 30 godz. przygotowanie do kolokwium: 20 godz. samodzielna analiza materiałów warsztatowych: 20 godz. konsultacje: 5 godz. Łącznie: 75 godzin = 3 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Zadaniem zajęć jest przygotowanie Studentów do samodzielnej redakcji różnorodnych gatunkowo tekstów, w tym tłumaczeń z języka włoskiego. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Zadaniem zajęć jest przygotowanie Studentów do samodzielnej redakcji i korekty różnorodnych gatunkowo tekstów. Podczas zajęć omówione zostaną techniki i zasady redakcyjne, dostosowane do poszczególnych rodzajów pracy edytorskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.