Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego I (dzieci przedszkolne)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-F-FW-M-II-1-WLekt |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego I (dzieci przedszkolne) |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | włoski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | językoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FW2_W01 FW2_U10 FW2_K05 |
Wymagania wstępne: | Na ten kurs nie są wymagane wcześniejsze kursy związane z nauczaniem lub glottodydaktyką. Jednak konieczne jest posiadanie umiejętności językowych na poziomie wyższym niż B2+ w języku włoskim. |
Skrócony opis: |
Glottodydaktyka dziecięca to dziedzina zajmująca się nauczaniem i uczeniem się języków obcych przez dzieci, skupiając się na wczesnym i naturalnym nabywaniu języków poprzez stosowanie zabawowych metod i stymulującego otoczenia. |
Pełny opis: |
Kurs ten obejmuje pogłębianie wiedzy na temat nauczania i uczenia się języków u dzieci. W trakcie tego kursu zapewniona zostanie kompleksowa analiza dziedziny glottodydaktyki dziecięcej, koncentrując się na teoriach, metodach i praktykach kształtujących proces nabywania języków obcych przez najmłodszych. W trakcie kursu będziemy badać niezwykły potencjał dzieci do naturalnego i spontanicznego uczenia się nowych języków. Poznamy, w jaki sposób dzieci podejmują proces nabywania języka i jak możemy tworzyć stymulujące środowisko edukacyjne dla nich. Lekcje będą obejmować szeroki zakres tematów, w tym kreatywne i zabawowe podejścia wykorzystywane do angażowania dzieci w proces nabywania języków, teorie rozwoju poznawczego i językowego u dzieci oraz najlepsze praktyki nauczania języków obcych dzieciom w różnych kontekstach edukacyjnych. Podczas kursu studenci będą mieli okazję do praktycznego stosowania zdobytej wiedzy poprzez praktyczne zajęcia, zadania grupowe oraz analizę przypadków studialnych. Ponadto zostaną dostarczone narzędzia i zasoby do projektowania programów glottodydaktyki dziecięcej oraz oceny skuteczności strategii nauczania. |
Literatura: |
Wykładowca okresowo zapewnia materiały niezbędne do nauki. Brak obowiązkowych zadań domowych. Balboni P. (2015): Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, UTET. Diadori P. (2015): Insegnare italiano a stranieri, Mondadori. Cangià C. (1998): L'altra Glottodidattica, Giunti. Daloiso M. (2009): La lingua straniera nella scuola dell'infanzia. Fondamenti di glottodidattica, UTET. Motessori, La scoperta del Bambino, Garzanti. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
FW2_W01 Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną; na ocenę dostateczną: student posiada bardzo podstawową znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość terminologi nauczania języka wloskiego w szkole podstawowej na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej FW2_U10 Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną; na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej FW2_K05 Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną; na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami na ocenę bardzo dobrą: student posiada bardzo dobrą znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena kursu będzie składać się z dwóch konkretnych części: pierwsza to pisemna praca, a druga obejmuje cotygodniowe i laboratoryjne zadania do wykonania indywidualnie i w grupie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przybliżenie glottodydaktyki dziecięcej (przedszkole). |
|
Pełny opis: |
Podczas kursu przybliżone zostaną tematy związane z glottodydaktyką dziecięcą. Student nabywa wiedzę odnośnie dydaktyki języka włoskiego jako L1, L2 oraz LS u dzieci do 5. roku życia. Student posiada podstawy, aby pracować z użyciem dydaktyki empirycznej i ludycznej. |
|
Literatura: |
Wykładowca okresowo zapewnia materiały niezbędne do nauki. Brak obowiązkowych zadań domowych. Balboni P. (2015): Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, UTET. Diadori P. (2015): Insegnare italiano a stranieri, Mondadori. Cangià C. (1998): L'altra Glottodidattica, Giunti. Daloiso M. (2009): La lingua straniera nella scuola dell'infanzia. Fondamenti di glottodidattica, UTET. Motessori, La scoperta del Bambino, Garzanti. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ KON
PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu położyć metodyczno-dydaktyczne podstawy dla przyszłych nauczycieli, przydatne w zrozumieniu kwestii związanych z nauczaniem dzieci. 1. Zarys historyczno-epistemologiczny nauczania dzieci języka; 2. Nauka języka w przedszkolu; 3. Aspekty neurologiczne; 4. Kompetencje komunikacyjne w wieku przedszkolnym; 5. Orientacja metodologiczna i dydaktyczna; 6. Teoria i metody podejścia do nauki języka obcego; 7. Zasady empirycznego szkolenia w zakresie nauki języka; 8. Planowanie programów nauczania w perspektywie empirycznej; 9. Wybory operacyjne dotyczące podejścia do nauki języka obcego; 10. Metoda Montessori |
|
Pełny opis: |
Podczas kursu przybliżone zostaną tematy związane z glottodydaktyką dziecięcą. Student nabywa wiedzę odnośnie dydaktyki języka włoskiego jako L1, L2 oraz LS u dzieci do 5. roku życia. Student posiada podstawy, aby pracować z użyciem dydaktyki empirycznej i ludycznej. |
|
Literatura: |
Wykładowca okresowo zapewnia materiały niezbędne do nauki. Brak obowiązkowych zadań domowych. Balboni P. (2015): Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, UTET. Diadori P. (2015): Insegnare italiano a stranieri, Mondadori. Cangià C. (1998): L'altra Glottodidattica, Giunti. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.