Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-I-3-SemLic-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W02 FP1_W03 FP1_W11 FP1_U02 FP1_U05 FP1_U06 FP1_K03 FP1_K04 |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Skrócony opis: |
Seminarium jest otwarte na szeroki wachlarz tematów literaturoznawczych i językoznawczych. Tematyka seminarium zależy od Prowadzącego i sugerowana jest podanym do wiadomości studentów tytułem. |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiającego przygotowanie pracy licencjackiej. Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. |
Literatura: |
Literatura: 1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2014 4. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak. Podstawy stylistyki i retoryki Warszawa 2008. 5. Paul Oliver, Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przekł. i posł. Jadwiga Piątkowska, Wydawca: Kraków : Wydawnictwo Literackie, 1999 Poza tym - w każdej grupie obowiązuje lektura przewidziana przez Prowadzącego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli: -zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - potrafi formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów, i formułować wnioski - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - potrafi pod kierunkiem opiekuna naukowego planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych; - jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa; - ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym; Za udział w I semestrze seminarium Student może otrzymać 3 punkty ECTS: 30 godzin - udział w zajęciach; 50 godzin - przygotowywanie się do pisania pracy licencjackiej; 10 godzin - pisanie pierwszego fragmentu pracy licencjackiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła aktywności i postępów studenta. Sfinalizowaniem seminarium i warunkiem jego zaliczenia jest złożenie pracy licencjackiej. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Doboszyńska-Markiewicz, Łukasz Kucharczyk, Evangelina Skalińska, Magdalena Woźniewska-Działak, Joanna Zajkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Seminarium jest otwarte na szeroki wachlarz tematów literaturoznawczych i językoznawczych. Tematyka seminarium zależy od Prowadzącego i sugerowana jest podanym do wiadomości studentów tytułem. |
|
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiającego przygotowanie pracy licencjackiej. Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. |
|
Literatura: |
1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak. Podstawy stylistyki i retoryki Warszawa 2008. |
|
Wymagania wstępne: |
Sfinalizowaniem seminarium i warunkiem jego zaliczenia jest złożenie pracy licencjackiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Małgorzata Majewska, Magdalena Partyka, Magdalena Woźniewska-Działak, Joanna Zajkowska, Joanna Zaucha | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bober-Jankowska, Małgorzata Majewska, Magdalena Woźniewska-Działak, Joanna Zaucha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 punkt obecność 1 punkt pisanie pracy 1 punkt korekta pracy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Seminarium jest otwarte na szeroki wachlarz tematów literaturoznawczych i językoznawczych. Tematyka seminarium zależy od Prowadzącego i sugerowana jest podanym do wiadomości studentów tytułem. |
|
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiającego przygotowanie pracy licencjackiej. Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. |
|
Literatura: |
Literatura: 1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2014 4. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak. Podstawy stylistyki i retoryki Warszawa 2008. 5. Paul Oliver, Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przekł. i posł. Jadwiga Piątkowska, Wydawca: Kraków : Wydawnictwo Literackie, 1999 Poza tym - w każdej grupie obowiązuje lektura przewidziana przez Prowadzącego. |
|
Wymagania wstępne: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bober-Jankowska, Laura Polkowska, Jerzy Sikora, Evangelina Skalińska, Wiesława Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.