Literatura powszechna: Literatura francuskojęzyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-II-1-LitPowFra |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literatura powszechna: Literatura francuskojęzyczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3afda6691a90704243ac4f59cc500e262c%40thread.tacv2/conversations?groupId=cb5cf375-4d91-441f-8322-9e50ebe67f42&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efekt WIEDZA: FP2_W03 FP2_W19 UMIEJĘTNOŚCI FP2_U01 FP2_U05 KOMPETENCJE SPOŁECZNE FP2_K01 FP2_K05 |
Skrócony opis: |
Seminarium poświęcone będzie wprowadzeniu do najważniejszych prądów literatury francuskiej XX wieku. Teksty literackie omawiane będą w kontekście sztuk plastycznych i teatru. Zaznaczone zostaną powiązania między literaturą francuską i polską. |
Literatura: |
Alfred Jarry, Król Ubu Alain-Fournier, Mój przyjaciel Meaulnes Guillaume Apollinaire, Poeta zamordowany André Gide, Lochy Watykanu Romain Rolland, Colas Breugnon André Maurois, Klimaty André Malraux, Nadzieja Albert Camus, Człowiek zbuntowany Samuel Beckett, Czekając na Godota Eugène Ionesco, Krzesła Jean Genet, Balkon Jean Giraudoux, Elektra Henri de Montherlant, Port-Royal Alain Robbe-Grillet, Gumy Jean-Paul Sartre, Słowa Georges Simenon, Fajka komisarza Maigret Paul Valéry, Estetyka słowa (wybrane eseje) Marguerite Yourcenar, Czarny mózg Piranesiego. Konstandinos Kawafis Zalecany podręcznik: Literatura francuska. Pod redakcją A. Adam, G. Lerminier, E. Morot-Sir. t. II. Warszawa 1980. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa. Student zna współczesne metody analizy i interpretacji przedmiotowego dzieła, zgodnie ze studiowanymi specjalnościami. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych, a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne. Student potrafi integrować w swym warsztacie naukowym narzędzia badawcze z zakresu różnych dziedzin humanistyki zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym, wchodząc w dyskurs, także polemiczny, z jego autorem. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby. Student aktywnie uczestniczy w działaniu na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Bardzo dobrą ocenę uzyskuje student, który w pełni opanował przewidziany przez prowadzącego zakres wiedzy wiedzę o francuskich dziełach literackich XX w. oraz ich kontekstach kulturowych. Potrafi biegle wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i przekazywać informacje (dotyczące obszaru historii, kultury, literatury francuskiej, pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych) a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne. Posiada pogłębione umiejętności w zakresie formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz prezentowania wyników przeprowadzonych badań w sposób zgodny z normami stylistyki polskiej . Ma głęboką świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby. Dobrą ocenę uzyskuje student, który w zadowalającym stopniu opanował przewidziany przez prowadzącego zakres wiedzy wiedzę o francuskich dziełach literackich oraz ich kontekstach kulturowych (ma niewielkie luki w wiedzy). Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i przekazywać informacje (dotyczące obszaru historii, kultury, literatury francuskiej XX w., pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych) a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne. Posiada pogłębione umiejętności w zakresie formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz prezentowania wyników przeprowadzonych badań w sposób zgodny z normami stylistyki polskiej . Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby. Dostateczną ocenę uzyskuje student, który w nie w pełni opanował przewidziany przez prowadzącego zakres wiedzy wiedzę o francuskich dziełach literackich oraz ich kontekstach kulturowych . Z trudem potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i przekazywać informacje (dotyczące obszaru historii, kultury, literatury francuskiej XX w., pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych) a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne. Posiada niewielkie umiejętności w zakresie formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz prezentowania wyników przeprowadzonych badań w sposób zgodny z normami stylistyki polskiej . Nie w pełni ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby. Niedostateczną uzyskuje student, który nie opanował przewidzianego przez prowadzącego zakresu wiedzy o francuskich dziełach literackich oraz ich kontekstach kulturowych. Nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i przekazywać informacje (dotyczące obszaru historii, kultury, literatury francuskiej XX w., pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych) a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne. Nie posiada umiejętności w zakresie formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz prezentowania wyników przeprowadzonych badań w sposób zgodny z normami stylistyki polskiej . Nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy, nie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, nie potrafi inspirować do tego innych osób. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.