Problemy edytorskie dzieł literackich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-M-I-2-ProEdyt |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Problemy edytorskie dzieł literackich |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | literaturoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy. |
Pełny opis: |
Zajęcia o charakterze warsztatowym. Poświęcone są problematyce związanej z edycją naukową dzieł literackich, ze szczególnym uwzględnieniem opus posthumum, czyli dzieł brulionowych, pozostawionych przez autorów w rękopisach, nie wydanych za ich życia. Studenci będą zapoznawać się z wybranymi edycjami dzieł literackich oraz analizować zastosowane w nich rozwiązania edytorskie. Główną metodą dydaktyczną jest praca indywidualna (bądź w zespole) na przygotowywanym materiale, dyskusja moderowana, burza mózgów, a także elementy wykładu podawczego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EW_1 - definiuje czym jest edycja naukowa oraz edycja krytyczna dzieła literackiego; EW_2 - omawia poszczególne elementy edycji naukowej dzieła literackiego; EW_3 - wyjaśnia problemy edytorskie związane z wydaniem wybranych dzieł literackich; EU_1 - potrafi przygotować poszczególne elementy edycji krytycznej; EU_2 - dobiera metody opracowania tekstu dzieła literackiego do rodzaju edycji UK_1 - pracuje w grupie i w zespole; UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko |
Metody i kryteria oceniania: |
Niedostateczną ocenę otrzymuje Student, który nie opanował efektów kształcenia: - nie bierze czynnego udziału w zajęciach; - nie zna terminologii oraz zasad postępowania stosowanych w edytorstwie naukowym; - nie rozumie problematyki związanej z edycją dzieł; - nie wykazuje chęci rozwijania swoich kompetencji edytorskich i nie wykorzystuje wiedzy zdobytej podczas zajęć; - nie wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - nie potrafi pracować w grupie lub w zespole; - otrzymał ocenę niedostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu) lub nie oddał pracy. Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który: - sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach; - zna w stopniu dostatecznym terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym; - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł literackich; - potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie; - posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu opracowania edycji naukowej tekstu literackiego; - otrzymał ocenę dostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). Dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach; - zna dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich; - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł; - potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie i w zespole; - otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę; - zna bardzo dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich; - bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z edycją dzieł; - potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - bardzo dobrze wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach); - otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WAR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Piotrowska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Marta Piotrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.