Teksty biznesowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-M-I-2-TeksBizn |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teksty biznesowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | językoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W14 FP1_U09 FP1_K06 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, jak robić i przedstawiać prezentację oraz prowadzić korespondencję biznesową. Studenci poznają zasady biznesowego savoir vivre i prowadzenia spotkań online oraz offline. |
Pełny opis: |
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. 1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd 2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online 3. Prezentacja (konspekt i handout) 4. Infografiki 5. CV , list motywacyjny, referencje. 6. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje 7. Informacja prasowa 8. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram) 9. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii) 10. Oświadczenie i sprostowanie 11. Ulotka 12. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrzne. Mail i niewsletter. Instrukcje 13. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie |
Literatura: |
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010. 3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008. 4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016. 5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego; potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego; 3 punkty ECTS= 1 punkt obecność na zajęciach (30 godzin), 2 prace domowe i praca zaliczeniowa - 2 punkty ECST (60 godzin) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe, kształtujące, prace domowe omawiane podczas zajęć, jako element podnoszący umiejętności i wiedzę studentów. Bdb: zna bardzo dobrze podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego; potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego; Db: zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego; potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego; Dst: zna dostatecznie podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego; potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego; Ndst: nie opanował zakładanych efektów uczenia się Obecność i wykonanie 3 prac domowych- tekstów biznesowych (50%= 30%+3x10%), przygotowanie i wygłoszenie prezentacji na podany temat, do 10 minut, ocena koleżeńska (40%) |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, jak robić i przedstawiać prezentację oraz prowadzić korespondencję biznesową. Studenci poznają zasady biznesowego savoir vivre i prowadzenia spotkań online oraz offline. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. 1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd 2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online 3. Prezentacja (konspekt i handout) 4. Infografiki 5. CV , list motywacyjny, referencje. 6. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje 7. Informacja prasowa 8. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram) 9. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii) 10. Oświadczenie i sprostowanie 11. Ulotka 12. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrzne. Mail i niewsletter. Instrukcje 13. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie |
|
Literatura: |
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010. 3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008. 4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016. 5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 ECTS - 1 ECTS obecność (30 godzin dydaktycznych), 1 ECTS przygotowanie do zajęć (lektura i analiza polecanych artykułów), 1 ECTS projekt zaliczeniowy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, jak robić i przedstawiać prezentację oraz prowadzić korespondencję biznesową. Studenci poznają zasady biznesowego savoir vivre i prowadzenia spotkań online oraz offline. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. 1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd 2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online 3. Prezentacja (konspekt i handout) 4. Infografiki 5. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje 6. Informacja prasowa 7. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram) 8. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii) 9. Oświadczenie i sprostowanie 10. Ulotka 11. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrzne. Mail i niewsletter. Instrukcje 12. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie |
|
Literatura: |
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010. 3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008. 4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016. 5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 ECTS - 1 ECTS obecność (30 godzin dydaktycznych), 1 ECTS przygotowanie do zajęć (lektura i analiza polecanych artykułów), 1 ECTS projekt zaliczeniowy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, jak robić i przedstawiać prezentację oraz prowadzić korespondencję biznesową. Studenci poznają zasady biznesowego savoir vivre i prowadzenia spotkań online oraz offline. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. 1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd 2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online 3. Prezentacja (konspekt i handout) 4. Infografiki 5. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje 6. Informacja prasowa 7. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram) 8. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii) 9. Oświadczenie i sprostowanie 10. Ulotka 11. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrzne. Mail i niewsletter. Instrukcje 12. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie |
|
Literatura: |
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010. 3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008. 4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016. 5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Karolczuk, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.