Wprowadzenie do edytorstwa naukowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-M-I-2-WEN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do edytorstwa naukowego |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W12 FP1_U11 FP1_K05 |
Pełny opis: |
Celem warsztatów jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat edytorstwa naukowego, jego historii i tożsamości we współczesnym krajobrazie badawczym, oraz z elementarnymi praktykami naukowego opracowania tekstu. Głównym kontekstem omawianej problematyki będzie polska tradycja tekstologii i edytorstwa naukowego. Każde z poruszanych zagadnień będziemy omawiali, zaczynając od wstępu teoretycznego wprowadzającego do krótkiej dyskusji oraz ćwiczeń praktycznych. Jeśli czas pozwoli, chciałbym również zapoznać studentów z wybranymi edycjami reprezentującymi różne modele pracy z tekstem. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu edytorstwa naukowego, potrafi wskazać odpowiednie zasady postępowania z tekstem poddawanym edycji. Student potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji z zakresu edytorstwa naukowego, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu lub specjalizacji. Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas zajęć wprowadzających w problematykę edytorską przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który, - doskonale zna podstawowe zasady edytorskiego opracowania tekstu, potrafi podać ich wyczerpującą charakterystykę. - Bardzo dobrze zna związaną z powyższymi zagadnieniami terminologię stosowaną w rodzimej praktyce tekstologicznej i edytorskiej. - Bardzo dobrze organizuje własny proces uczenia się, uzupełniania informacji. Ocenę dobrą otrzymuje student, który: - dobrze zna podstawowe zasady edytorskiego opracowania tekstu, potrafi podać ich poprawną charakterystykę; - dobrze zna związaną z powyższymi zagadnieniami terminologię stosowaną w rodzimej praktyce tekstologicznej i edytorskiej. - dobrze organizuje własny proces uczenia się, uzupełniania informacji. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który: - niezbyt dobrze zna podstawowe zasady edytorskiego opracowania tekstu, potrafi podać ich wyczerpującą charakterystykę; - zna niektóre elementy terminologii stosowanej w rodzimej praktyce tekstologicznej i edytorskiej; - organizuje własny proces uczenia się, uzupełniania informacji w stopniu dostatecznym, ale wciąż umożliwiającym dalszy rozwój we własnym zakresie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WAR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Cybulski, Marta Piotrowska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Łukasz Cybulski, Magdalena Partyka, Marta Piotrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS 30 godzin udział w zajęciach 15 godzin samodzielna analiza materiału źródłowego 10 godzin przygotowanie do zaliczenia 5 godzi konsultacje Łącznie: 60 godzin = 2 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.