Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język reklamy i zaawansowany creative writing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-FP-M-II-1-JRZCW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język reklamy i zaawansowany creative writing
Jednostka: Wydział Nauk Humanistycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

FP2_W09 FP2_U08 FP2_K05

Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych,

środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy

reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. Celem zajęć jest uwrażliwienie studenta na kreatywność reklamy i przekazów perswazyjnych, w tym na aspekt wizualny, ale także pobudzenie kreatywności.

Pełny opis:

Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych,

środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy

reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. Celem zajęć jest uwrażliwienie studenta na kreatywność reklamy i przekazów perswazyjnych, w tym na aspekt wizualny, ale także pobudzenie kreatywności.

Literatura:

Marek Kochan, Slogan w reklamie i polityce. Aleksandra Radziewska, Pragmalingwistyczne wyznaczniki skuteczności komunikacyjnej

tekstów reklamowych. Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż. Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie dotyczące reklamy i komercyjnych przekazów perswazyjnych;

potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, zgodnie z zasadami przedstawionymi przez wykładowcę i w oparciu o wcześniejsze doświadczenie, w szczególności uzupełniania

informacje podane podczas zajęć wykorzystując

wiedzę zdobytą w ramach specjalizacji i praktyki zawodowej lub edukacyjnej;

jest gotów do zastosowania wiedzy dot reklamy i komercyjnych przekazów perswazyjnych i umiejętności kreatywnego tworzenia oraz analizowania tych przekazów zdobytych podczas

realizacji zajęć;

Metody i kryteria oceniania:

Oceniania ciągłe na podstawie prac wykonywanych przez studenta podczas zajęć oraz prezentacji prac domowych; wdrożenie do oceniania koleżeńskiego i dawania konstruktywnej informacji zwrotnej.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk
Prowadzący grup: Karolina Zioło-Pużuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

1 pkt ECTS, zajęcia prowadzone metodą tutoringu, 0.5 (15h) obecność na zajęciach i aktywny udział, 0.5 (15h) praca własna studenta, która będzie prezentowana podczas spotkań z wykładowcą.

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych,

środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy

reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. Celem zajęć jest uwrażliwienie studenta na kreatywność reklamy i przekazów perswazyjnych, w tym na aspekt wizualny, ale także pobudzenie kreatywności.

Pełny opis:

Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych,

środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy

reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. Celem zajęć jest uwrażliwienie studenta na kreatywność reklamy i przekazów perswazyjnych, w tym na aspekt wizualny, ale także pobudzenie kreatywności.

Literatura:

Marek Kochan, Slogan w reklamie i polityce.Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż. Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy.

Wymagania wstępne:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)