Język reklamy i zaawansowany creative writing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-M-II-1-JRZCW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język reklamy i zaawansowany creative writing |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W09 FP2_U08 FP2_K05 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych, środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. Celem zajęć jest uwrażliwienie studenta na kreatywność reklamy i przekazów perswazyjnych, w tym na aspekt wizualny, ale także pobudzenie kreatywności. |
Pełny opis: |
Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych, środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. Celem zajęć jest uwrażliwienie studenta na kreatywność reklamy i przekazów perswazyjnych, w tym na aspekt wizualny, ale także pobudzenie kreatywności. |
Literatura: |
Marek Kochan, Slogan w reklamie i polityce. Aleksandra Radziewska, Pragmalingwistyczne wyznaczniki skuteczności komunikacyjnej tekstów reklamowych. Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż. Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie dotyczące reklamy i komercyjnych przekazów perswazyjnych; potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, zgodnie z zasadami przedstawionymi przez wykładowcę i w oparciu o wcześniejsze doświadczenie, w szczególności uzupełniania informacje podane podczas zajęć wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach specjalizacji i praktyki zawodowej lub edukacyjnej; jest gotów do zastosowania wiedzy dot reklamy i komercyjnych przekazów perswazyjnych i umiejętności kreatywnego tworzenia oraz analizowania tych przekazów zdobytych podczas realizacji zajęć; |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniania ciągłe na podstawie prac wykonywanych przez studenta podczas zajęć oraz prezentacji prac domowych; wdrożenie do oceniania koleżeńskiego i dawania konstruktywnej informacji zwrotnej. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 pkt ECTS, zajęcia prowadzone metodą tutoringu, 0.5 (15h) obecność na zajęciach i aktywny udział, 0.5 (15h) praca własna studenta, która będzie prezentowana podczas spotkań z wykładowcą. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych, środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. Celem zajęć jest uwrażliwienie studenta na kreatywność reklamy i przekazów perswazyjnych, w tym na aspekt wizualny, ale także pobudzenie kreatywności. |
|
Pełny opis: |
Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych, środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. Celem zajęć jest uwrażliwienie studenta na kreatywność reklamy i przekazów perswazyjnych, w tym na aspekt wizualny, ale także pobudzenie kreatywności. |
|
Literatura: |
Marek Kochan, Slogan w reklamie i polityce.Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż. Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.