PR, promocja, kształtowanie wizerunku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-M-II-1-PRProWi | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PR, promocja, kształtowanie wizerunku | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | językoznawstwo |
||
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
||
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W11 FP2_U09 FP2_K06 na na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego, tj. zagadnieniami dotyczący PR, promocji i gatunków perswazyjnych potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego, a także ukierunkowywać innych w tym zakresie, tj. nadążać za trendami w PR, weryfikować wiarygodne informacje, wykorzystać nowe tendencje do planowania i ewaluacji kampanii analizowanych podczas zajęć jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego. tj/ planować i prowadzić ewaluację kampanii promocyjnych. planować strategie informacyjne dla podmiotów, analizować dane z badań naukowych, które mogą być przydatne w pracy PR owca |
||
Wymagania wstępne: | brak |
||
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstaw PR i narzędzi prowadzenia działań komunikacyjnych w różnych typach organizacji, planowania i ewaluacji działań PR. Studencki będą podczas zajęć pracować metodą projektową, przewidziane są również spotkania z praktykami PR i wizyty w instytucjach (w ramach możliwości). |
||
Pełny opis: |
Studenci poznają historię PR, ewolucję zjawiska, pojęcia i miejsce PR w strukturach współczesnych organizacji (w tym w instytucjach kultury, instytucjach samorządowych, centralnych, NGO). Studenci poznają podstawie narzędzie PR oraz sposoby ich ewaluacji, w tym sposobów prowadzenia kampanii komunikacyjnych w mediach tradycyjnych i elektronicznych (oraz społecznościowych). Studenci poznają zasady planowania kampanii informacyjnych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. |
||
Literatura: |
Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa, 2015 Anna Miotk, Badania w public relations. Wprowadzenie, Difin, Warszawa, 2012 Barbara Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa, 2011 Reich Leigh, Mity PR-u, PWN, 2019 Jacek Barlik, Doskonałe Public relations. Teorie, kontrowersje, debaty, Poltext, Warszawa, 2021 Wojciech Budzyński, PR. Wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext, Warszawa, 2018 https://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/public-relations https://www.press.pl/ https://sm-manager.pl/ https://www.pr-manager.pl/ |
||
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
na na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego, tj. zagadnieniami dotyczący PR, promocji i gatunków perswazyjnych potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego, a także ukierunkowywać innych w tym zakresie, tj. nadążać za trendami w PR, weryfikować wiarygodne informacje, wykorzystać nowe tendencje do planowania i ewaluacji kampanii analizowanych podczas zajęć jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego. tj/ planować i prowadzić ewaluację kampanii promocyjnych. planować strategie informacyjne dla podmiotów, analizować dane z badań naukowych, które mogą być przydatne w pracy PR owca |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: prasówka pr (10 minut), projekt zaliczeniowy (w grupach 3-4 osobowych). Aktywność na zajęciach. Ocena bdb: przygotowanie projektu na poziomie bardzo dobrym, wysoka aktywność na zajęciach Ocena dobra: projekt na poziomie dobrym, aktywność ograniczona do "prasówki" Ocena dostateczna: niewielki udział w projekcie, brak aktywności na zajęciach Ocena niedostateczna: brak aktywności na zajęciach, brak realizacji projektu |
||
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 punkty ECTS= 1 punkt (30 godzin) udział w zajęciach, przygotowanie 2 prac domowych oraz projektu końcowego (60 godzin)- 2 punkty ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Studenci poznają historię PR, ewolucję zjawiska, pojęcia i miejsce PR w strukturach współczesnych organizacji (w tym w instytucjach kultury, instytucjach samorządowych, centralnych, NGO). Studenci poznają podstawie narzędzie PR oraz sposoby ich ewaluacji, w tym sposobów prowadzenia kampanii komunikacyjnych w mediach tradycyjnych i elektronicznych (oraz społecznościowych). Studenci poznają zasady planowania kampanii informacyjnych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. | |
Pełny opis: |
Studenci poznają historię PR, ewolucję zjawiska, pojęcia i miejsce PR w strukturach współczesnych organizacji (w tym w instytucjach kultury, instytucjach samorządowych, centralnych, NGO). Studenci poznają podstawie narzędzie PR oraz sposoby ich ewaluacji, w tym sposobów prowadzenia kampanii komunikacyjnych w mediach tradycyjnych i elektronicznych (oraz społecznościowych). Studenci poznają zasady planowania kampanii informacyjnych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. | |
Literatura: |
Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa, 2015 Anna Miotk, Badania w public relations. Wprowadzenie, Difin, Warszawa, 2012 Barbara Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa, 2011 Reich Leigh, Mity PR-u, PWN, 2019 Jacek Barlik, Doskonałe Public relations. Teorie, kontrowersje, debaty, Poltext, Warszawa, 2021 Wojciech Budzyński, PR. Wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext, Warszawa, 2018 https://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/public-relations https://www.press.pl/ https://sm-manager.pl/ https://www.pr-manager.pl/ | |
Wymagania wstępne: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 punkty ECTS= 1 punkt (30 godzin) udział w zajęciach, przygotowanie 2 prac domowych oraz projektu końcowego (60 godzin)- 2 punkty ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstaw PR i narzędzi prowadzenia działań komunikacyjnych w różnych typach organizacji, planowania i ewaluacji działań PR. Studencki będą podczas zajęć pracować metodą projektową, przewidziane są również spotkania z praktykami PR i wizyty w instytucjach (w ramach możliwości). | |
Pełny opis: |
Studenci poznają historię PR, ewolucję zjawiska, pojęcia i miejsce PR w strukturach współczesnych organizacji (w tym w instytucjach kultury, instytucjach samorządowych, centralnych, NGO). Studenci poznają podstawie narzędzie PR oraz sposoby ich ewaluacji, w tym sposobów prowadzenia kampanii komunikacyjnych w mediach tradycyjnych i elektronicznych (oraz społecznościowych). Studenci poznają zasady planowania kampanii informacyjnych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. | |
Literatura: |
Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa, 2015 Anna Miotk, Badania w public relations. Wprowadzenie, Difin, Warszawa, 2012 Barbara Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa, 2011 Reich Leigh, Mity PR-u, PWN, 2019 Jacek Barlik, Doskonałe Public relations. Teorie, kontrowersje, debaty, Poltext, Warszawa, 2021 Wojciech Budzyński, PR. Wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext, Warszawa, 2018 https://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/public-relations https://www.press.pl/ https://sm-manager.pl/ https://www.pr-manager.pl/ | |
Wymagania wstępne: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.