Teksty kultury na lekcji języka polskiego jako obcego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-M-II-2-TKLJP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teksty kultury na lekcji języka polskiego jako obcego |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W09 FP2_U08 FP2_K05 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zwrócenie uwagi studentów na treści kulturowe, które mogą być nauczane na poszczególnych poziomach nauki języka polskiego jako obcego. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć (w tym warsztatów) z zakresu polskiej kultury i historii przeznaczonych dla cudzoziemców na różnych poziomach zaawansowania. Studenci poznają sposoby rozwijania kompetencji realioznawczej, socjokulturowej i socjolingwistycznych na poziomach zaawansowania od A1 do C2. Zajęcia wzbogacone będą o elementy komunikacji międzykulturowej. Studenci poznają również narzędzia pozwalające na udostępniani tekstów kultury osobom uczącym się języka polskiego na różnych poziomach zaawansowania. Studenci samodzielnie przedstawią projekt zajęć językowych w oparciu o teksty kultury. |
Literatura: |
Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, pod red. W. Miodunki, Kraków 2004. Przemysław E. Gębal, Realia i kultura w nauczaniu polskiego jako obcego. [w:] Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. Piotra Garncarka i Piotra Kajaka. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2012 Kanon kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. P. Garncarka i in. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2010; Wybrane teksty z czasopisma "Języki obce w szkole" |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie dotyczące nauczania treści kulturowych na poziomach od A1 do C2 oraz potrafi dostosować wybrane materiały i dobrać je do celu zajęć; potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą na zajęciach z metodyki nauczania jpjo; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas zajęć z zakresu wykorzystania tekstów kultury w nauczaniu jpjo; |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe, prezentacja wykonanych zadań domowych, ocena koleżańska. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Kucharczyk, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Łukasz Kucharczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 2 pkt ECTS; 0.5 pkt ECTS zajęcia (15h); 1.5 pkt ECTS (45h) praca własna, przygotowanie się do zajęć, zadania domowe; |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zwrócenie uwagi studentów na treści kulturowe, które mogą być nauczane na poszczególnych poziomach nauki języka polskiego jako obcego. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć (w tym warsztatów) z zakresu polskiej kultury i historii przeznaczonych dla cudzoziemców na różnych poziomach zaawansowania. Studenci poznają sposoby rozwijania kompetencji realioznawczej, socjokulturowej i socjolingwistycznych na poziomach zaawansowania od A1 do C2. Zajęcia wzbogacone będą o elementy komunikacji międzykulturowej. Studenci poznają również narzędzia pozwalające na udostępniani tekstów kultury osobom uczącym się języka polskiego na różnych poziomach zaawansowania. Studenci samodzielnie przedstawią projekt zajęć językowych w oparciu o teksty kultury. |
|
Literatura: |
Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, pod red. W. Miodunki, Kraków 2004. Przemysław E. Gębal, Realia i kultura w nauczaniu polskiego jako obcego. [w:] Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. Piotra Garncarka i Piotra Kajaka. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2012 Kanon kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. P. Garncarka i in. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2010; Wybrane teksty z czasopisma "Języki obce w szkole" |
|
Wymagania wstępne: |
Zajęcia w roku akademickim 2024/205 odbywają się metodą tutoringu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.