Teksty biznesowe w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-SP-I-2-TeksBiz |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teksty biznesowe w praktyce |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: |
Przedmioty specjalizacyjne dla II roku kulturoznawstwa |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | WIEDZA FP1_W05, FP1_W09, FP1_W18 UMIEJĘTNOŚCI FP1_U09, FP1_U10 KOMPETENCJE FP2_K01, FP2_K02, FP2_K03 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie studenta z wiedzą o zasadach tworzenia tekstów biznesowych, uwarunkowaniach wizualno-językowej budowy oferty handlowej, notatki PR, ulotki, tekstu na stronę www firmy, a jednocześnie nabędzie umiejętności krytycznej analizy tego typu tekstów. Dodatkowo posiądzie umiejętności redakcji popularnych tekstów użytkowych, a także tworzenia tekstów o charakterze perswazyjnym. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu (m.in. ofert handlowych, materiałów marketingowych, notratek PR do prasy, CV, listów motywacyjnych) jako szczególnego typu pisemnej komunikacji o chatrakterze perswazyjnym. Poza wprowadzeniem teoretycznym, studenci otrzymają praktyczne wskazówki do analizy i interpretacji wyżej wymienionych rodzajów tekstów użytkowych, analizie zostaną poddane czynniki wpływające na skuteczność i poprawność budowania tego typu tekstów. Omawiana na zajęciach problematyka koncentrować się będzie się wokół kilku zagadnień kluczowych, podanych w rubryce "Zakres tematów". |
Literatura: |
(na określone zajęcia - lektura ustalona z prowadzącym) 1. Bańkowska E (red), Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów,Warszawa 2003 2. Bralczyk J, Język na sprzedaż, Warszawa 1996. 3. Drygalski Z, Rozniarek J, Listy i pisma użytkowe, Warszawa 2005 4. Kotler P, Marketing, Warszawa 2005 5. Lewiński P.H, Retoryka reklamy, Wrocław 1999. 6. Michalak P, Woźniak J, Sztuka pisania perswazyjnych tekstów, Warszawa 2008 7. Rybak K, Woźniak A (red)., Teksty i pisma bioznesowe, Warszawa 2008 8. Wojtak M, Stylistyka tekstów użytkowych – wybrane zagadnienia [w:] Język-teoria-dydaktyka, Greszczuk B (red), Rzeszów 1999 9. Zaśko-Zielińska M, Majewska-Tworek A, Piekot T, Sztuka pisania. Przewodnik po tekstach użytkowych, Warszawa 2008 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student posiądzie wiedzę o zasadach tworzenia tekstów biznesowych, uwarunkowaniach wizualno-językowej budowy oferty handlowej, notatki PR, ulotki, tekstu na stronę www firmy, a jednocześnie nabędzie umiejętności krytycznej analizy tego typu tekstów. Dodatkowo posiądzie umiejętności redakcji popularnych tekstów użytkowych, a także tworzenia tekstów o charakterze perswazyjnym. efekty Wiedza: FP1_W05 - zna na poziomie rozszerzonym terminologię nauk humanistycznych z zakresu z zakresu studiowanych specjalności i/lub specjalizacji FP1_W09- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu studiowanych specjalności FP1_W19- zna współczesne metody analizy i interpretacji przedmiotowego dzieła, zgodnie ze studiowanymi specjalnościami efekty Umiejętności: FP1_U09 - potrafi porozumiewać się w języku polskim, w mowie i piśmie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, zgodnie z zasadami gramatyki i kultury języka i adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej FP1_U10 -posiada dobrze ukształtowaną umiejętność przygotowania prac pisemnych w języku polskim, dotyczących zagadnień języka, literatury i kultury, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych efekty kompetencje: FP1_K01- ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby FP1_K02- potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania FP1_K03 -potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania Kompetencje społeczne: Potrafi efektywnie współdziałać w zespole i na zasadzie burzy mózgów realizować powierzone zadania. Punktacja ECTS: 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 15 godz. – przygotowanie do ćwiczeń (napisanie, redagowanie kilku tekstów) 10 godz. – przygotowanie tematów własnych do konkretnych zagadnień i prezentacji 15 godz. – przygotowanie się w grupie do publicznej prezentacji projektu na zajęciach |
Metody i kryteria oceniania: |
OCENIANIE: wiedza: - 2 (niedostateczny) - student nie wykazuje wiedzy o podstawowych cechach gatunkowych tekstów marketingowych, handlowych, reklamowych, PR - 3 (dostateczny) – student posiada podstawową wiedzę na temat najważniejszych cech gatunkowych tekstów marketingowych, handlowych, reklamowych, PR; - 4 (dobry) - student posiada wiedzę na temat najważniejszych cech gatunkowych tekstów marketingowych, handlowych, reklamowych, PR oraz świadomy jest rodzaju narzędzi służących do tworzenia tego typu tekstów - 5 (bardzo dobry) – student posiada wiedzę na temat wszystkich cech gatunkowych tekstów marketingowych, handlowych, reklamowych, PR oraz świadomy jest rodzaju narzędzi służących do tworzenia, jak i przekształcania tego typu tekstów w inne teksty biznesowe Umiejętności: - 2 (niedostateczny) - student nie potrafi samodzielnie określić danego rodzaju tekstu marketingowe, PR, handlowego - 3 (dostateczny) – student potrafi wskazać podstawowe cechy różniące gatunki tekstów, ale nie potrafi samodzielnie napisać żadnego tekstu marketingowego, PR, handlowego, reklamowego; - 4 (dobry) - student samodzielnie tworzy i redaguje podstawowe teksty marketingowe, PR, handlowe, reklamowe - 5 (bardzo dobry) – student swobodnie tworzy i redaguje dowolne teksty o charakterze marketingowym, PR, handlowym, reklamowym, Ponadto: Metody oceniania w obszarze wiedzy: odpowiedzi ustne podczas zajęć, potwierdzające znajomość lektur. Metody oceniania w obszarze umiejętności: dyskusja na zajęciach, ustne referowanie literatury przedmiotu i przedstawianych przez prowadzącego materiałów ćwiczeniowych Metody oceniania w obszarze kompetencji społecznych: ocenianie ciągłe, polegające na ocenie: umiejętności pracy nad projektem grupowym, prezentacji projektu przed publicznością,krytycznego i analitycznego ustosunkowania się do projektów innych grup . |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.