Krytyczna analiza tekstu w praktyce redakcyjnej (cz. II)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-SP-I-3-KrytAn2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Krytyczna analiza tekstu w praktyce redakcyjnej (cz. II) |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1e_W09 FP1e_U06 FP1e_K02 |
Skrócony opis: |
Warsztaty redagowania rozmaitych tekstów w praktyce redakcyjnej. |
Pełny opis: |
Cykl zajęciowy zaczyna się powtórzeniem podstawowej wiedzy teoretycznej z części I, co jest niezbędnym wprowadzeniem do drugiej części warsztatu. Następnie w toku warsztatów redakcyjnych studenci utrwalają umiejętność analizy tekstu w strukturach: językowej, merytorycznej i edytorskiej, w różnych rodzajach wypowiedzi, samodzielnie redagując różne teksty. W tej części cyklu studenci poznają ponadto zasady opracowywania tzw. aparatu edytorskiego dla tekstów współczesnych: przypisów, bibliografii, indeksów itp. Praca ta jest oceniana i na kolejnych zajęciach szczegółowo i analitycznie omawiana. W ciągu semestru uczestnicy zajęć samodzielnie redagują 6-8 tekstów, tak samo jak w części I otrzymują również możliwość wglądu w prawdziwe materiały wydawnicze, a także dokonują krytycznego oglądu różnych form tekstów już opublikowanych, opatrzonych aparatem. |
Literatura: |
Słownik języka polskiego PWN Wielki słownik ortograficzny PWN P. Muldner-Nieckowski, Wielki słownik frazeologiczny języka polskiego |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
- zna i rozumie terminologię edytorstwa praktycznego; - ma uporządkowaną wiedzę z zakresu norm i zasad redagowywania i opracowywania tekstu współczesnego - potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi. - potrafi współdziałać w grupie, biorąc udział w procesie wydawniczym |
Metody i kryteria oceniania: |
Niedostateczną ocenę otrzymuje student, który nie spełnia kryteriów, zawartych w efektach kształcenia. Dostateczną ocenę uzyskuje student, który: - częściowo zna i rozumie terminologię edytorstwa praktycznego; - w stopniu dopuszczającym potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi. - potrafi współdziałać w grupie, biorąc udział w procesie wydawniczym. Dobrą ocenę uzyskuje student, który: - dobrze zna i rozumie terminologię edytorstwa praktycznego; - w stopniu dobrym potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi. - potrafi współdziałać w grupie, biorąc udział w procesie wydawniczym. Bardzo dobrą ocenę uzyskuje student, który: - dobrze zna i rozumie terminologię edytorstwa praktycznego; - w stopniu dobrym potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi. - potrafi współdziałać w grupie, biorąc udział w procesie wydawniczym. - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu wydawcy czy redaktora. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.