Warsztat pracy nauczyciela polonisty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-SP-II-1-WarPr |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat pracy nauczyciela polonisty |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W09 FP2_U06 FP2_U08 FP2_K05 |
Wymagania wstępne: | Wiedza studenta na temat ustroju polskiej oświaty oraz dydaktyki ogólnej i metodyki nauczania języka polskiego w szkole. |
Skrócony opis: |
Tematyka warsztatu ogniskuje wokół praktycznych umiejętności nauczycieli języka polskiego. Obejmuje m.in. nowoczesne metody nauczania, wykorzystanie technologii, planowanie lekcji, indywidualizację nauczania, budowanie relacji z uczniami i rodzicami, a także skuteczne radzenie sobie z różnorodnymi sytuacjami w klasie. |
Pełny opis: |
"Warsztat pracy nauczyciela polonisty" został pomyślany jako program szkoleniowy, mający na celu rozwijanie praktycznych umiejętności nauczycieli w obszarze nauczania języka polskiego. Kurs skupia się na nowoczesnych metodach nauczania, efektywnym wykorzystaniu technologii edukacyjnych, planowaniu lekcji z naciskiem na kompetencje językowe oraz budowaniu inspirującego środowiska edukacyjnego. Uczestnicy zdobędą praktyczne narzędzia do indywidualizacji procesu nauczania, oceny postępów uczniów i kreatywnego angażowania ich w rozwijanie umiejętności językowych. Warsztat obejmuje także aspekty związane z budowaniem pozytywnych relacji z uczniami oraz rodzicami, a także umiejętnością skutecznego radzenia sobie z różnorodnymi sytuacjami w klasie. To intensywny program, który umożliwia nauczycielom doskonalenie praktycznych kompetencji niezbędnych do skutecznego nauczania języka polskiego w dynamicznym środowisku edukacyjnym. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: zaawansowane pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem specjalizacji nauczycielskiej. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: planować i organizować swoją pracę badawczą, a także w ramach prac zbiorowych kierować innymi i planować działalność zespołu; samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełnienia informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach specjalizacji nauczycielskiej, a także ukierunkować innych w tym zakresie. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji specjalizacji nauczycielskiej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą: Studenci wykazują się doskonałą znajomością nowoczesnych metod nauczania, które z powodzeniem przekładają na praktyczne, innowacyjne podejścia podczas lekcji. Ich kreatywność w planowaniu zajęć sprawia, że lekcje stają się dynamiczne, zróżnicowane i efektywnie dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów. Doskonale wykorzystują technologie edukacyjne, integrując je w proces nauczania w sposób, który skutecznie wspiera osiągnięcie celów dydaktycznych. Studenci budują mocne relacje z uczniami i rodzicami, dzięki jasnej komunikacji, empatii i otwartości na różnorodność potrzeb edukacyjnych. Ich umiejętność radzenia sobie z różnorodnymi sytuacjami w klasie przyczynia się do tworzenia zrównoważonego i harmonijnego środowiska edukacyjnego. Na ocenę dobrą: Studenci posiadają dobrą znajomość nowoczesnych metod nauczania, choć czasami potrzebują dalszego doskonalenia w ich praktycznym zastosowaniu. Planują lekcje rzetelnie, dostosowując je do potrzeb uczniów, jednak brakuje im jeszcze pewnego stopnia kreatywności. Skutecznie korzystają z technologii edukacyjnych, ale istnieje potencjał do dalszego ich efektywnego wykorzystania. Studenci budują zadowalające relacje z uczniami i rodzicami, choć mogą występować pewne obszary, które wymagają poprawy. Ich umiejętność radzenia sobie z sytuacjami w klasie jest zadowalająca, choć czasami może wymagać dalszego doskonalenia w skutecznym rozwiązywaniu problemów. Na ocenę dostateczną: Studenci posiadają podstawową wiedzę na temat nowoczesnych metod nauczania, ale często brakuje im innowacyjności w ich praktycznym zastosowaniu. Planują lekcje w sposób podstawowy, a dostosowanie ich do zróżnicowanych potrzeb uczniów wymaga dalszego doskonalenia. Skutecznie korzystają z technologii edukacyjnych na podstawowym poziomie, z potencjałem do dalszego ich rozwijania. Studenci budują podstawowe relacje z uczniami i rodzicami, ale wymagają dalszego rozwoju w zakresie efektywnej komunikacji. Ich umiejętność radzenia sobie z sytuacjami w klasie jest podstawowa, wymaga dalszego doskonalenia w skutecznym rozwiązywaniu problemów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Tupacz, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Łukasz Tupacz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS: udział w zajęciach - 20 godz. (15 godz. zajęć + 2 godz. na zaliczenie + 3 godziny obowiązkowych konsultacji) = 1 ECTS przygotowanie do zajęć, wykonywanie zleconych ćwiczeń - 5 godz. = 0,25 ECTS lektura zalecanej bibliografii - 5 godz. = 0,25 ECTS przygotowanie do końcowego testu - 10 godz. = 0,5 ECTS Łącznie: 40 godz.= 2 pkt. ECTS W roku akademickim 2023/24 przedmiot jest prowadzony metodą tutoringu. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.