Teksty kultury na lekcji języka polskiego jako obcego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-SP-II-2-TekKul |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teksty kultury na lekcji języka polskiego jako obcego |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W09 FP2_U08 FP2_K05 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie sposobów wykorzystania tekstów kultury na lekcji języka polskiego jako obcego na poziomach A1-C2. |
Pełny opis: |
Studenci podczas zajęć będą analizować podręczniki do nauki języka polskiego jako obcego pod względem wykorzystania tekstów kultury do nauczania języka. Analizowane będą programy nauczania na poziomach A1-C2. Studenci będą samodzielnie konstruować zadania rozwijające różne sprawności w oparciu o teksty kultury. |
Literatura: |
Kultura na lekcji języka polskiego jako obcego, red. W. Miodunka, 2004. https://jows.pl/artykuly/muzyka-jako-skuteczne-narzedzie-wspomagajace-nauke-jezykow-obcych https://jows.pl/artykuly/jesli-nie-tekst-literacki-to-co-o-literaturze-na-lekcjach-drugiego-jezyka-obcego-na-przykladzie-je https://jows.pl/artykuly/wplyw-tolerancji-wieloznacznosci-na-akwizycje-jezyka-obcego https://jows.pl/artykuly/przyslowia-na-lekcji-jezyka-regionalnego-kaszubskiego-w-szkole-podstawowej-propozycja-dydaktyczna https://jows.pl/artykuly/teksty-sredniowieczne-inspirujace-wspolczesna-popkulture-na-lekcjach-jezyka-lacinskiego https://jows.pl/artykuly/kreatywne-wykorzystanie-piosenki-z-mlodzieza-w-klasie-jezyka-angielskiego https://jows.pl/artykuly/kreatywnosc-potencjal-wyzwanie-czy-po-prostu-koniecznosc-o-kreatywnym-pisaniu-na-lekcji-jezyka-o https://jows.pl/artykuly/kreatywnosc-a-skuteczne-nauczanie-jezykow-obcych https://jows.pl/artykuly/warunki-rozwijania-kreatywnosci-w-nauce-jezykow-obcych |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
FP2_W09 FP2_U08 FP2_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła, kształtująca, ocena koleżeńska. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Kucharczyk, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Łukasz Kucharczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS: 2 pkt 30 godzin - aktywne uczestniczenie w zajęciach 15 godzin - przygotowanie się do zajęć 15 godzin - przygotowanie się do końcowego zaliczenia |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć (w tym warsztatów) z zakresu polskiej kultury i historii przeznaczonych dla cudzoziemców na różnych poziomach zaawansowania. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć (w tym warsztatów) z zakresu polskiej kultury i historii przeznaczonych dla cudzoziemców na różnych poziomach zaawansowania. Studenci poznają sposoby rozwijania kompetencji realioznawczej, socjokulturowej i socjolingwistycznych na poziomach zaawansowania od A1 do C2. Zajęcia wzbogacone będą o elementy komunikacji międzykulturowej. |
|
Literatura: |
Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, pod red. W. Miodunki, Kraków 2004. Przemysław E. Gębal, Realia i kultura w nauczaniu polskiego jako obcego. [w:] Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. Piotra Garncarka i Piotra Kajaka. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2012 Kanon kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. P. Garncarka i in. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2010; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.