Język polski akademicki dla cudzoziemców
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-I-1-JezPolAka |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język polski akademicki dla cudzoziemców |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | H1A_W07, H1A_W09, H1A_U09,H1A_U10, H1A_K01, H1A_KO2 |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka polskiego na poziomie B1 i wyższym |
Pełny opis: |
Zajęcia skierowane są do cudzoziemców, znających język polski na poziomie B1 i wyższym. Celem zajęć jest przedstawienie różnych aspektów stylistyki języka polskiego oraz praktycznej pracy z tekstami o charakterze: naukowym, popularnonaukowym, użytkowym, zwrócenie uwagi na różnice między językiem mówionym a językiem pisanym, przedstawienie specyfiki komunikacji w Internecie, poznanie i próba analizy języka poezji, języka prozy. Na zajęciach pojawią się również elementy historii języka polskiego. W ramach zajęć przewidziane jest powtórzenie zagadnień z gramatyki (poziom zaawansowany), ortografii i interpunkcji. Studenci będą tworzyć teksty naukowe (fragmenty, prace zaliczeniowe) i użytkowe, dzięki czemu w sposób praktyczny będą powtarzać nabyte umiejętności i doskonalić znajomość języka potrzebną do studiowania po polsku i pisania prac zaliczeniowych po polsku. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
H1A_W07- zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji i form stylistycznych. H1A_W09-ma świadomość kompleksowej natury języka oraz jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń H1A_U06- posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków. Posiada zdolność tworzenia tekstów w różnych stylach funkcjonalnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą (5): student zna zasady akademickiego savoir-vivre'u, swobodnie posługuje się stylem oficjalnym i nieoficjalnym, ma bardzo dobrze opanowane reguły tworzenia tekstu w stylu naukowym, bezbłędnie stosuje różnego rodzaju konstrukcje gramatyczno-leksykalne, a także tworzy zdania złożone. Potrafi samodzielnie opracować materiał na wybrany temat specjalistyczny, a później zaprezentować efekty swojej pracy przed grupą (np. prezentacja akademicka). Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu przy napisaniu pracy zaliczeniowej/rocznej/licencjackiej/magisterskiej. Na ocenę dobrą (4): student zna zasady akademickiego savoir-vivre'u, z niewielkimi uchybieniami posługuje się stylem oficjalnym i nieoficjalnym, ma dobrze opanowane reguły tworzenia tekstu w stylu naukowym, stosuje różnego rodzaju konstrukcje gramatyczno-leksykalne, a także tworzy zdania złożone, sporadycznie popełniając błędy. Potrafi samodzielnie opracować materiał na wybrany temat specjalistyczny, a później zaprezentować efekty swojej pracy przed grupą (np. prezentacja akademicka). Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu przy napisaniu pracy zaliczeniowej/rocznej/licencjackiej/magisterskiej. Na ocenę dostateczną (3): student zna zasady akademickiego savoir-vivre'u, jednak często myli się w formach zwracania się do prowadzących. Rozróżnia styl oficjalny i nieoficjalny, zna reguły tworzenia tekstu w stylu naukowym, natomiast dosyć często popełnia błędy gramatyczno-leksykalne i składniowe. W wypowiedzi ustnej jest wyraźna przewaga zdań prostych nad zdaniami złożonymi Z pomocą oraz wskazówkami prowadzącego potrafi opracować materiał na wybrany temat specjalistyczny, a później zaprezentować efekty swojej pracy przed grupą (np. prezentacja akademicka). Student nie jest w pełni gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu przy napisaniu pracy zaliczeniowej/rocznej/licencjackiej/magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Vira Neszew, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Vira Neszew | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Do konwersatorium, prowadzonego w formie 30 godzin, przypisano 3 punkty ECTS: udział w konwersatorium: 30 godzin wykonywanie różnego rodzaju zadań (m.in. napisanie podania, CV naukowego, listu motywacyjnego): 15 godzin stworzenie prezentacji akademickiej na wybrany temat: 20 godzin konstruktywna analiza prezentacji akademickich, których autorami są członkowie danej grupy: 10 godzin konsultacje: 5 godzin Łącznie: 80 godzin = 3 ECTS * 1 ECTS = 25-30 godzin |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.