Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-I-2-SemL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W02 FP1_W03 FP1_W11 FP1_U01 FP1_U02 FP1_U05 FP1_U06 FP1_K03 FP1_K04 |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywania źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. |
Literatura: |
1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2014 4. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008. Literatura przedmiotowa związana z tematyką seminarium zaproponowana przez prowadzącego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
SL_1W - zna podstawową terminologię nauk humanistycznych (literaturoznawstwo/językoznawstwo) z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; SL_2W - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; SL_1U - potrafi formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów, i formułować wnioski; SL_2U - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; SL_3U - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; SL_4U - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim; SL_K1 - jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa; SL_K2 - jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej; |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą: zna terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; potrafi samodzielnie formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów i samodzielnie formułować wnioski; potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; umie w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; umie przygotować bezbłędne prace pisemne w języku polskim; przestrzega zasad etyki zawodowej; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej; Na ocenę dobrą: zna terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; ma uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; potrafi z pomocą promotora formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów i formułować wnioski; potrafi pod kierunkiem promotora wyszukiwać i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; umie w pod kierunkiem promotora zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła; umie przygotować prace pisemne w języku polskim; przestrzega zasad etyki zawodowej; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej; Na ocenę dostateczną: zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; potrafi z pomocą promotora formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze pod kierunkiem nauczyciela akademickiego i pod jego kierunkiem formułować wnioski; potrafi pod kierunkiem promotora wyszukiwać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; umie zdobywać informacje naukowe; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła; umie przygotować prace pisemne w języku polskim; przestrzega zasad etyki zawodowej; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej; Na ocenę niedostateczną; nie spełnia w/w kryteriów. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEM_PD
SEM_PD
SEM_PD
|
Typ zajęć: |
seminarium/pracownia - praca dyplomowa, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Burta, Katarzyna Doboszyńska-Markiewicz, Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
seminarium/pracownia - praca dyplomowa - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 8 pkt ECTS (dwa semestry) 1pkt ECTS - obecność na zajęciach (dwa semestry) 7 pkt ECTS - własna praca studenta według zaleceń promotora; |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywania źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. |
|
Literatura: |
1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2014 4. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008. Literatura przedmiotowa związana z tematyką seminarium zaproponowana przez prowadzącego. |
|
Wymagania wstępne: |
Kryteria, metody oceniania oraz literatura ustalana jest na poszczególnych seminariach i zależy od zaproponowanego obszaru badawczego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.