Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-FPZ-I-2-SemL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Nauk Humanistycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

FP1_W02

FP1_W03

FP1_W11

FP1_U01

FP1_U02

FP1_U05

FP1_U06

FP1_K03

FP1_K04

Wymagania wstępne:

Brak.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej.

Pełny opis:

Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywania źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia.

Literatura:

1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

3. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2014

4. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008.

Literatura przedmiotowa związana z tematyką seminarium zaproponowana przez prowadzącego.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

SL_1W - zna podstawową terminologię nauk humanistycznych (literaturoznawstwo/językoznawstwo) z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;

SL_2W - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu

przygotowywanej pracy licencjackiej;

SL_1U - potrafi formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów, i formułować wnioski;

SL_2U - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

SL_3U - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;

SL_4U - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim;

SL_K1 - jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa;

SL_K2 - jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej;

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę bardzo dobrą: zna terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; potrafi samodzielnie formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów i samodzielnie formułować wnioski; potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; umie w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; umie przygotować bezbłędne prace pisemne w języku polskim; przestrzega zasad etyki zawodowej; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej;

Na ocenę dobrą: zna terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; ma uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; potrafi z pomocą promotora formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów i formułować wnioski; potrafi pod kierunkiem promotora wyszukiwać i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; umie w pod kierunkiem promotora zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła; umie przygotować prace pisemne w języku polskim; przestrzega zasad etyki zawodowej; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej;

Na ocenę dostateczną: zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; potrafi z pomocą promotora formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze pod kierunkiem nauczyciela akademickiego i pod jego kierunkiem formułować wnioski; potrafi pod kierunkiem promotora wyszukiwać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; umie zdobywać informacje naukowe; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła; umie przygotować prace pisemne w języku polskim; przestrzega zasad etyki zawodowej; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej;

Na ocenę niedostateczną; nie spełnia w/w kryteriów.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
seminarium/pracownia - praca dyplomowa, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Zajkowska
Prowadzący grup: Małgorzata Burta, Katarzyna Doboszyńska-Markiewicz, Karolina Zioło-Pużuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
seminarium/pracownia - praca dyplomowa - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

8 pkt ECTS (dwa semestry)


1pkt ECTS - obecność na zajęciach (dwa semestry)

7 pkt ECTS - własna praca studenta według zaleceń promotora;


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej.

Pełny opis:

Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywania źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia.

Literatura:

1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

3. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2014

4. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008.

Literatura przedmiotowa związana z tematyką seminarium zaproponowana przez prowadzącego.

Wymagania wstępne:

Kryteria, metody oceniania oraz literatura ustalana jest na poszczególnych seminariach i zależy od zaproponowanego obszaru badawczego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)