Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-I-2-SemLi |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W01 FP2_W03 FP2_W10 FP2_W16 FP2_U01 FP2_U05 FP2_K07 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami pisania prac licencjackich, jej strukturą, sposobami gromadzenia informacji i zapisów bibliograficznych. Na zajęciach studenci uczą się jak analizować i interpretować tekst literacki. |
Pełny opis: |
Cykl zajęć seminarium licencjackiego pt. „Motywy fantastyczne w literaturze współczesnej” oscyluje wokół zapoznania studentów z zasadami pisania prac licencjackich, jej strukturą, sposobami gromadzenia informacji i zapisów bibliograficznych. Na zajęciach studenci uczą się również jak analizować i interpretować tekst literacki. Poznają teksty dotyczące fantastyki i fantastyczności w literaturze współczesnej. |
Literatura: |
Literatura: 1. T. Majkowski, „W cieniu białego drzewa. Powieść fantasy w XX wieku, Kraków 2013 2. P. Stasiewicz, „Między światami. Intertekstualność i postmodernizm w literaturze fantasy, Białystok 2016 3. G. Trębicki, Fantasy. Ewolucja gatunku, Kraków 2009 4. A. Smuszkiewicz, Droga do cyberpunku, „Postscriptum”, nr 1, 2006 5. A. Mazurkiewicz, Z problematyki cyberpunku. Literatura-Sztuka-Kultura, Kraków 2014 6. P. Żołądź, Potworność i krytyka. Studia o cyklu wiedźmińskim Andrzeja Sapkowskiego, Kraków 2018 7. J. Jarzębski, Wszechświat Lema, Kraków 2003 8. T. Pindel, Realizm magiczny. Przewodnik (praktyczny), Kraków 2014 9. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007 Przydatne podręczniki, słowniki i opracowania: 1. G. Gazda, Słownik europejskich kierunków i grup literackich XX wieku, Warszawa 2000. 2. Słownik literatury polskiej XX wieku, red. A. Brodzka i in., Wrocław 1992. 3. J. Kwiatkowski, Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa 2000. (lub inne wydania). 4. J. Święch, Literatura polska w latach II wojny światowej, War¬szawa 1997. (lub inne wydania) 5. Lektury polonistyczne. Dwudziestolecie międzywojenne. II woj¬na światowa, pod red. R. Nycza i J. Jarzębskiego, t. I, Kraków 1997. 6. M. P Markowski, Polska literatura nowoczesna. Leśmian. Schulz. Witkacy, Kraków 2007. 7. A. Nasiłowska, Trzydziestolecie 1914-1944, Warszawa 2013. (lub inne wydania) 8. Z. Jarosiński, Literatura lat 1945-1975, Warszawa 1996. 9. A. Nasiłowska, Literatura okresu przejściowego 1975-1996, Warszawa 2006. 10. E. Balcerzan, Poezja polska w latach 1939-1965, cz. 1-2, Warszawa 1982-1988. 11. Literatura polska 1918-1975; t. 1: 1918-1932, t. 2: 1933-1944, Warszawa 1993, t. 3: 1945-1975, pod red. A. Brodzkiej i T. Bujnickiego, Warszawa 1975-1996. 12. K. Dybciak, Panorama literatury na obczyźnie, Kraków 1990. 13. E. Balcerzan, Poezja polska w latach 1939-1965, cz. 1-2, Warszawa 1982-1988. 14. P. Czapliński, P. Śliwiński, Literatura polska 1976-1998, wyd. II poprawione, Kraków 2000. 15. K. Dybciak, Panorama literatury na obczyźnie, Kraków 1990. 16. M. Danilewicz-Zielińska, Szkice o literaturze emigracyjnej, Warszawa 1992. 17. Literatura Polska 1990-2000, t.1-2, red. T. Cieślak, K. Pietrych, Kraków 2002. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia i opis ECTS: FP2_W01 ma pogłębioną wiedzę o zakresie i miejscu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, zna jej aksjologiczny horyzont FP2_W03 zna na poziomie rozszerzonym terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa FP2_W10 ma pogłębioną wiedzę o związkach współczesnej literatury i kultury polskiej z kulturą śródziemnomorską FP2_W16 ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu współczesnego literaturoznawstwa FP2_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych, a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne FP2_U05 potrafi integrować w swym warsztacie naukowym narzędzia badawcze z zakresu różnych dziedzin humanistyki zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym, wchodząc w dyskurs, także polemiczny, z jego autorem FP2_K07 systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, odpowiedzialnie korzystając z mediów tradycyjnych i elektronicznych ze świadomością wartości tradycji literackiej i językowej jako dobra wspólnego i nieustannej ewolucji całego obszaru kulturowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Metoda podająca, dyskusja Na ocenę końcową składają się: a) obecność i czynny udział w zajęciach, b) napisanie referatu lub na wybrany z listy zaprezentowanej przez prowadzącego temat |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEMLI
SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Łukasz Cybulski, Agnieszka Karolczuk, Łukasz Kucharczyk, Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Łukasz Cybulski, Agnieszka Karolczuk, Łukasz Kucharczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS: udział w zajęciach - 25 przygotowanie do zajęć - 8 konsultacje - 2 przygotowanie do egzaminu - 25 60: 30 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami pisania prac licencjackich, jej strukturą, sposobami gromadzenia informacji i zapisów bibliograficznych. Na zajęciach studenci uczą się jak analizować i interpretować tekst literacki. |
|
Pełny opis: |
Cykl zajęć seminarium licencjackiego pt. „Motywy fantastyczne w literaturze współczesnej” oscyluje wokół zapoznania studentów z zasadami pisania prac licencjackich, jej strukturą, sposobami gromadzenia informacji i zapisów bibliograficznych. Na zajęciach studenci uczą się również jak analizować i interpretować tekst literacki. Poznają teksty dotyczące fantastyki i fantastyczności w literaturze współczesnej. |
|
Literatura: |
Literatura: 1. T. Majkowski, „W cieniu białego drzewa. Powieść fantasy w XX wieku, Kraków 2013 2. P. Stasiewicz, „Między światami. Intertekstualność i postmodernizm w literaturze fantasy, Białystok 2016 3. G. Trębicki, Fantasy. Ewolucja gatunku, Kraków 2009 4. A. Smuszkiewicz, Droga do cyberpunku, „Postscriptum”, nr 1, 2006 5. A. Mazurkiewicz, Z problematyki cyberpunku. Literatura-Sztuka-Kultura, Kraków 2014 6. P. Żołądź, Potworność i krytyka. Studia o cyklu wiedźmińskim Andrzeja Sapkowskiego, Kraków 2018 7. J. Jarzębski, Wszechświat Lema, Kraków 2003 8. T. Pindel, Realizm magiczny. Przewodnik (praktyczny), Kraków 2014 9. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007 Przydatne podręczniki, słowniki i opracowania: 1. G. Gazda, Słownik europejskich kierunków i grup literackich XX wieku, Warszawa 2000. 2. Słownik literatury polskiej XX wieku, red. A. Brodzka i in., Wrocław 1992. 3. J. Kwiatkowski, Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa 2000. (lub inne wydania). 4. J. Święch, Literatura polska w latach II wojny światowej, War¬szawa 1997. (lub inne wydania) 5. Lektury polonistyczne. Dwudziestolecie międzywojenne. II woj¬na światowa, pod red. R. Nycza i J. Jarzębskiego, t. I, Kraków 1997. 6. M. P Markowski, Polska literatura nowoczesna. Leśmian. Schulz. Witkacy, Kraków 2007. 7. A. Nasiłowska, Trzydziestolecie 1914-1944, Warszawa 2013. (lub inne wydania) 8. Z. Jarosiński, Literatura lat 1945-1975, Warszawa 1996. 9. A. Nasiłowska, Literatura okresu przejściowego 1975-1996, Warszawa 2006. 10. E. Balcerzan, Poezja polska w latach 1939-1965, cz. 1-2, Warszawa 1982-1988. 11. Literatura polska 1918-1975; t. 1: 1918-1932, t. 2: 1933-1944, Warszawa 1993, t. 3: 1945-1975, pod red. A. Brodzkiej i T. Bujnickiego, Warszawa 1975-1996. 12. K. Dybciak, Panorama literatury na obczyźnie, Kraków 1990. 13. E. Balcerzan, Poezja polska w latach 1939-1965, cz. 1-2, Warszawa 1982-1988. 14. P. Czapliński, P. Śliwiński, Literatura polska 1976-1998, wyd. II poprawione, Kraków 2000. 15. K. Dybciak, Panorama literatury na obczyźnie, Kraków 1990. 16. M. Danilewicz-Zielińska, Szkice o literaturze emigracyjnej, Warszawa 1992. 17. Literatura Polska 1990-2000, t.1-2, red. T. Cieślak, K. Pietrych, Kraków 2002. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEMLI
SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Burta, Katarzyna Doboszyńska-Markiewicz, Jacek Kopciński, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Burta, Katarzyna Doboszyńska-Markiewicz, Jacek Kopciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEMLI
SEMLI
N SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Kucharczyk, Magdalena Partyka, Laura Polkowska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska-Kamińska, Łukasz Kucharczyk, Magdalena Partyka, Laura Polkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.