Teksty biznesowe w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-I-2-TeksBizn |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teksty biznesowe w praktyce |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W05, FP1_W09, FP1_W18 FP1_U09, FP1_U10 FP2_K01, FP2_K02, FP2_K03 |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, których celem jest promocja/ perswazja. Copywriting i komunikacja marketingowa; content marketing; Komunikacja marketingowa a etyka pracy copywritera; Komunikat, wzmianka, zapowiedź, sylwetka, komunikacja w Internecie i na stronach www, informacja prasowa, oświadczenie prasowe, sprostowanie, ulotka (w tym ulotka w kampaniach politycznych); newsletter. Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, których celem jest promocja/ perswazja. Copywriting i komunikacja marketingowa; content marketing; Komunikacja marketingowa a etyka pracy copywritera; Komunikat, wzmianka, zapowiedź, sylwetka, komunikacja w Internecie i na stronach www, informacja prasowa, oświadczenie prasowe, sprostowanie, ulotka (w tym ulotka w kampaniach politycznych); newsletter. Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. |
Literatura: |
Bralczyk J, Język na sprzedaż, Warszawa 1996. Kotler P, Marketing, Warszawa 2005 Michalak P, Woźniak J, Sztuka pisania perswazyjnych tekstów, Warszawa 2008 Rybak K, Woźniak A (red)., Teksty i pisma biznesowe, Warszawa 2008 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
FP1_W05 - zna na poziomie rozszerzonym terminologię nauk humanistycznych z zakresu z zakresu studiowanych specjalności i/lub specjalizacji FP1_W09- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu studiowanych specjalności FP1_W19- zna współczesne metody analizy i interpretacji przedmiotowego dzieła, zgodnie ze studiowanymi specjalnościami FP1_U09 - potrafi porozumiewać się w języku polskim, w mowie i piśmie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, zgodnie z zasadami gramatyki i kultury języka i adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej FP1_U10 -posiada dobrze ukształtowaną umiejętność przygotowania prac pisemnych w języku polskim, dotyczących zagadnień języka, literatury i kultury, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych FP1_K01- ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby FP1_K02- potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania FP1_K03 -potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach (40%); przygotowanie projektu zaliczeniowego - portfolio tekstów(60%); |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.