PR, promocja, kształtowanie wizerunku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-I-3-PRPrWiz |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PR, promocja, kształtowanie wizerunku |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W05, FP1_W09, FP1_W22, FP1_U1, FP1_U05, FP1_U11 FP1_K04, FP1_K07, |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą Public Relations, studenci otrzymają praktyczne wskazówki do analizy i interpretacji czynników wpływających na skuteczność i poprawność budowania komunikacji PR, strategii CSR firmy/ instytucji/ osoby, komunikacji w sytuacjach kryzysowych oraz (w miarę możliwości) spotkań z praktykami. |
Pełny opis: |
PR historia, rozwój PR a reklama, promocja i marketing – podobieństwa, różnice PR wewnętrzny (budowanie pozytywnych relacji z klientem wewnętrznym poprzez wykorzystanie m.in.: intranetu, biuletynów wewnętrznych, organizację eventów) PR zewnętrzny (strategie wyróżnienia firmy/instytucji z otoczenia konkurencyjnego) Relacje z mediami PR kryzysowy CSR PR on-line Analiza strategii PR firm, osób, instytucji. Przygotowanie projektu. Dyskusja. |
Literatura: |
Budzyński W, PR. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 2006 Murdoch A, Język Public Relations. Jak promować firmę?, Warszawa 2000 Rozwadowska B, PR. Teoria, praktyka, perspektywy. Warszawa 2002 Szymańska A, PR w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wrocław 2004 Tworzydło D, PR. Teoria i studia przypadków, Rzeszów 2003 Wójcik K, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2008 FastText |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
FP1_W05 - student zna na poziomie rozszerzonym terminologię nauk humanistycznych z zakresu z zakresu studiowanych specjalności i/lub specjalizacji FP1_W09 - student posiada uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu studiowanych specjalności FP1_W22 - student rozumie i potrafi zastosować podstawowe zasady etyki autorskiej, zna i rozumie zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz związaną z nimi terminologię FP1_U01- student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych, a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne FP1_U05- potrafi integrować w swym warsztacie naukowym narzędzia badawcze z zakresu różnych dziedzin humanistyki zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym, wchodząc w dyskurs, także polemiczny, z jego autorem FP1_U11 - posiada dobrze ukształtowaną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących zagadnień języka, literatury i kultury, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych FP1_K04 - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu związanego ze studiowaną dyscypliną FP1_K07 - systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, odpowiedzialnie korzystając z mediów tradycyjnych i elektronicznych ze świadomością wartości tradycji literackiej i językowej jako dobra wspólnego i nieustannej ewolucji całego obszaru kulturowego |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach - 10% (dozwolone 1 nieusprawiedliwiona nieobecność) i zapoznanie się z zalecaną literaturą (aktywność na zajęciach - 20%) ; prezentacja projektu i dyskusja - 70%. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.