Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-I-3-SeLicen |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | językoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W02 FP1_W03 FP1_W11 FP1_U02 FP1_U05 FP1_U06 FP1_K03 FP1_K04 |
Wymagania wstępne: | zaliczenie dwóch semestrów seminarium pt. "Współczesna polszczyzna w perspektywie normatywnej i glottodydaktycznej" |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu zapoznanie studenta z tematyką, której dotyczy seminarium oraz systematyczne pogłębianie przez niego wiedzy związanej z tematem przygotowywanej pracy dyplomowej. Zapoznanie studenta z podstawami metodologii i warsztatu badań literaturoznawczych lub – w zależności od profilu seminarium - językoznawczych w tym metod samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich doboru dla potrzeb pracy licencjackiej. Doskonalenie umiejętności przygotowywania dłuższych prac pisemnych, m.in. ustalania stanu badań, gromadzenia i selekcji materiałów, porządkowania ich pod kątem opracowywanego tematu, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, edytorskiego opracowania tekstu naukowego. Rozwijanie i pogłębianie umiejętności prezentacji własnych ustaleń badawczych oraz podejmowania konstruktywnej dyskusji na ich temat. Doskonalenie umiejętności pracy w grupie. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EU 1 zna podstawową terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literaturoznawstwa lub – w zależności od profilu seminarium - językoznawstwa EU 2 zna podstawowe normy etyki, w tym podstawowe zagadnienia prawa autorskiego, pozwalające na uniknięcie naruszenia cudzej własności intelektualnej w procesie pisania pracy licencjackiej EU 3 potrafi formułować problemy badawcze z zakresu literaturoznawstwa lub językoznawstwa EU 4 potrafi referować literaturę przedmiotu EU 5 dobiera metody i narzędzia badawcze, uwzględniając literaturoznawczy lub językoznawczy profil seminarium EU 6 potrafi konstruować wywód naukowy oraz merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów EU 7 potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej oraz wystąpienia ustnego w języku polskim EU 8 potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych EU 9 prowadzi pracę badawczą z poszanowaniem prawa własności intelektualnej EU 10 rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za pracę naukową własną i współtworzonego zespołu |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą Student objaśnia wszystkie terminy, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literaturoznawstwa lub – w zależności od profilu seminarium – językoznawstwa. W stopniu bardzo wysokim opanował podstawowe zagadnienia prawa autorskiego, pozwalające na uniknięcie naruszenia cudzej własności intelektualnej w procesie pisania pracy licencjackiej. Bardzo dobrze potrafi formułować problemy badawcze z zakresu literaturoznawstwa lub językoznawstwa, referować literaturę przedmiotu oraz dobierać metody i narzędzia badawcze, uwzględniając literaturoznawczy lub językoznawczy profil seminarium. Potrafi bardzo dobrze konstruować wywód naukowy oraz merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów. Bezbłędnie potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej oraz wystąpienia ustnego w języku polskim. Bardzo dobrze potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych. Właściwie rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za pracę naukową własną i współtworzonego zespołu. Na ocenę dobrą Student objaśnia większość terminów, teorii i nurtów metodologicznych z zakresu literaturoznawstwa lub – w zależności od profilu seminarium – językoznawstwa. W stopniu wysokim opanował podstawowe zagadnienia prawa autorskiego, pozwalające na uniknięcie naruszenia cudzej własności intelektualnej w procesie pisania pracy licencjackiej. Dobrze potrafi formułować problemy badawcze z zakresu literaturoznawstwa lub językoznawstwa, referować literaturę przedmiotu oraz dobierać metody i narzędzia badawcze, uwzględniając literaturoznawczy lub językoznawczy profil seminarium. Potrafi dobrze konstruować wywód naukowy oraz merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów. Na poziomie dobrym potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej oraz wystąpienia ustnego w języku polskim. W stopniu dobrym potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych. Dobrze rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za pracę naukową własną i współtworzonego zespołu. Na ocenę dostateczną Student objaśnia na poziomie podstawowym terminy, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literaturoznawstwa lub – w zależności od profilu seminarium – językoznawstwa. W stopniu podstawowym opanował podstawowe zagadnienia prawa autorskiego, pozwalające na uniknięcie naruszenia cudzej własności intelektualnej w procesie pisania pracy licencjackiej. Formułuje podstawowe problemy badawcze z zakresu literaturoznawstwa lub językoznawstwa, referuje literaturę przedmiotu oraz dobiera metody i narzędzia badawcze, uwzględniając literaturoznawczy lub językoznawczy profil seminarium. Potrafi dostatecznie konstruować wywód naukowy oraz merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów. Na poziomie podstawowym potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej oraz wystąpienia ustnego w języku polskim. Potrafi podstawowo planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych. W stopniu dostatecznym rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za pracę naukową własną i współtworzonego zespołu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEMLI
SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Łukasz Cybulski, Agnieszka Karolczuk, Łukasz Kucharczyk, Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Łukasz Cybulski, Agnieszka Karolczuk, Łukasz Kucharczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Semestr 5: uczestnictwo w zajęciach - 30 godzin własna praca nad literaturą przedmiotu – 30 godzin Pisanie i redakcja pracy – 30 godzin Razem: 90 godzin = 3 ECTS. Semestr 6: uczestnictwo w zajęciach - 30 godzin przygotowanie finalnej wersji pracy licencjackiej – 60 godzin Razem: 90 godzin = 3 ECTS. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEMLI
SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Burta, Katarzyna Doboszyńska-Markiewicz, Jacek Kopciński, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Burta, Katarzyna Doboszyńska-Markiewicz, Jacek Kopciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.