Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-I-3-SemLicenc |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.50
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W19; FP1_W20; FP1_U01; FP1_U03; FP1_U04; FP1_U06; FP1_K05; FP1_K06. |
Wymagania wstępne: | Pozytywna ocena z pracy pisemnej z wybranej epoki historycznoliterackiej. |
Pełny opis: |
1. Zapoznanie się z warsztatem pisania pracy licencjackiej; 2. Kwerendy bibliogaficzne; 3. Przygotowanie bibliografii; 4. Edycja tekstu naukowego; 5. Wykorzystanie źródeł naukowych i zasady cytowania; 6. Zasady powadzenia wywodu naukowego; 7. Wybór tematu pracy licencjackiej; 8. Ustalenie celu badania naukowego; prezentacja hipotezy badawczej 9. Podstawy metodologii badań historycznoliterackich; 10.Wybór metody analizy materiału badawczego; 11. Formułowanie wniosków. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli: -zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy; - ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym Za udział w I semestrze seminarium Student może otrzymać 3 punkty ECTS: 30 godzin - udział w zajęciach; 50 godzin - przygotowywanie się do pisania pracy licencjackiej; 10 godzin - pisanie pierwszego fragmentu pracy licencjackiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student nie otrzymuje zaliczenia, jeżeli nie spełnia kryteriów wymienionych w efektach kształcenia. Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli: -zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy; - ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Burta, Anna Dąbrowska-Kamińska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Burta, Anna Dąbrowska-Kamińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Nazwy osobowe. Przezwiska jako antroponimy. Ćwiczenia nad materiałem wybranym z felietonów. Opracowanie warszawskich cech gwarowych. Zdrobnienia. Specyfika gwary miejskiej. Zapożyczenia na tle historyczno-kulturowym. |
|
Pełny opis: |
Język a kultura na wsi i w miastach. 2. Kształtowanie się języka dzieci i młodzieży. 3. Zagadnienia onomastyczne. 4. Nazewnictwo miejskie a kultura. Gwara warszawska i gwary środowiskowe. 5. Język polski do 1939 roku. 6. Język polski po 1945 roku, 7. Pionowe ruchy ludności w czasie okupacji jako początek demokratyzacji języka polskiego. |
|
Literatura: |
Dąbrowska-Kamińska A., 2011, Nazwy osobowe w powieściach warszawskich: Cafe „Pod Minogą” Stefana Wiecheckiego i „Zły” Leopolda Tyrmanda [w:] Pogranicze w języku i kulturze, pod red. Haliny Karaś, Łomżyńskie Towarzystwo Naukowe, s. 201-217. Grabias S., 1981, O ekspresywności języka. Ekspresja a słowotwórstwo, Wyd. Lubelskie. Wieczorkiewicz B., 1966, Gwara warszawska dawniej i dziś, PIW, Warszawa. Wieczorkiewicz B., 1966, Słownik gwary warszawskiej XIX w., Warszawa. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.