Literatura powszechna-ćwiczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-II-1-LitPowC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literatura powszechna-ćwiczenia |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W15, FP2_W21, FP2_U07, FP2_K07 |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z literaturą powszechną jako kontekstu dla literatury polskiej. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z literaturą powszechną jako kontekstu dla literatury polskiej. Szczególnie istotna będzie tutaj refleksja nad zagadnieniem dramatu oraz przykładami przemian w historii rodzaju literackiego pomijanego w refleksji filologicznej. |
Literatura: |
Antologia tragedii greckiej. Everyman Wiliam Szekspir J.B. Racine A. Czechow H. Ibsen, Nora B. Brecht S. Beckett |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W obszarze wiedzy studenci będą pracować metodą wykładu i ćwiczeń. Dzięki temu wiedza (przekazana metodą wykładu, prezentacji, lektury, pokazu multimedialnego) zostanie użyta w praktyce. Dzięki temu, metody dyskusji, interpretacji, analizy, lektury porównawczej, analizy kontekstowe wpłyną na realizację umiejętności. Kompetencje społeczne są nabywane w wynku dyskusji podczas zajęć. udział w zajęciach 30 g = 1 ECTS samodzielna lektura 30 g = 1 ECTS przygotowanie do egzaminu 30 g = 1 ECTS suma: 60 g = 3 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Bardzo dobry – student zna przemiany formy dramatycznej, różne konwencje dramaturgii, głównych przedstawicieli najważniejszych tendencji. Umie analizować dramat, odczytać jego formę, relację do teatru. Potrafi wyrazić swoją opinię, umie umieścić dany dramat na tle epoki. Dobry - student zna przemiany formy dramatycznej, różne konwencje dramaturgii, głównych przedstawicieli najważniejszych tendencji. Umie analizować dramat, odczytać jego formę, relację do teatru. Dostateczny - student zna przemiany formy dramatycznej, różne konwencje dramaturgii, głównych przedstawicieli najważniejszych tendencji. Niedostateczny - student nie zna przemian formy dramatycznej, nie rozróżnia konwencji dramaturgii, głównych przedstawicieli najważniejszych tendencji. Nie umie analizować dramatu, odczytać jego formy, relacji do teatru. Nie potrafi wyrazić swojej opinii, nie umie umieścić danego dramatu na tle epoki. |
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Stangret, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Paweł Stangret | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z literaturą powszechną jako kontekstu dla literatury polskiej. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z literaturą powszechną jako kontekstu dla literatury polskiej. Szczególnie istotna będzie tutaj refleksja nad zagadnieniem dramatu oraz przykładami przemian w historii rodzaju literackiego pomijanego w refleksji filologicznej. |
|
Literatura: |
Antologia tragedii greckiej. Everyman Wiliam Szekspir J.B. Racine A. Czechow H. Ibsen, Nora B. Brecht S. Beckett |
|
Wymagania wstępne: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.