Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-II-1-SemMags |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azWbnt6qUct9c_gYzPPPVpB8ChaHUTO1IXf8u9aZcJNk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=5bd44271-7b13-4f5c-8177-3d4fe420c59c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W01 FP2_W02 FP2_W08 FP2_U01 FP2_U02 FP2_U05 FP2_U06 FP2_K03 FP2_K04 |
Wymagania wstępne: | Opanowane umiejętności z zakresu przygotowania pracy badawczej (na poziomie licencjatu). |
Skrócony opis: |
LINK MS-TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azWbnt6qUct9c_gYzPPPVpB8ChaHUTO1IXf8u9aZcJNk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=5bd44271-7b13-4f5c-8177-3d4fe420c59c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Opanowanie przez studenta warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy magisterskiej oraz prowadzenie samodzielnych badań |
Pełny opis: |
Zdolność do świadomego i konsekwentnego stosowania nowoczesnych metod badawczych. Umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnym językiem naukowym (m.in. naukową terminologią). Biegłość w korzystania ze źródeł, opanowanie formalnych rygorów wywodu naukowego (m.in. sposobu cytowania i parafrazowania, form tworzenia przypisów i bibliografii). Umiejętność stawiania problemu badawczego i zdolność do uzyskiwania sensownych rozwiązań. Umiejętność logicznego dowodzenia. |
Literatura: |
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, konsultacja filologiczna J. Miodek, Wrocław 2009 2. Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych (wyd. 3), Wyd. PAN Warszawa, 2001. 3. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 4. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską : wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Wyd. "Universitas" Kraków, 1998. 5. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wyd. 2, Wyd. Uniwersytet Gdański 2001. 6. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, Wydaw. Literackie Kraków 1999. 7. Węglińska M. , Jak pisać pracę magisterską?: poradnik dla studentów, Kraków 2007 8. Wierzbicka E., Wolański A., Zdunkiewicz-Jedynak D., Podstawy stylistyki i retoryki Warszawa 2008. 9. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa 2015 10. Zendrowski R., Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu językoznawstwa, potrafi wskazać powiązania między nimi oraz zastosować je w analizie. Student zna na poziomie zaawansowanym normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej), oraz dobre praktyki życia akademickiego, rozumie społeczne uwarunkowania działalności filologa. Student potrafi wyszukiwać, krytycznie analizować, twórczo interpretować i syntetyzować informacje. Student potrafi samodzielnie formułować i rozwiązywać problemy badawcze, przystosować istniejące metody i narzędzia badawcze do nowych problemów. Student potrafi opracować wyniki własnych badań zgodnie ze standardami naukowymi i zaprezentować je w postaci właściwej tekstom naukowym. Student potrafi planować i organizować swoją pracę badawczą, a także w ramach prac zbiorowych kierować innymi i planować działalność zespołu. Student jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa. Student jest gotów do aktywnego i świadomego inicjowania życia literackiego i naukowego oraz działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze i kulturze polskiej. Punktacja ECTS Student za udział w seminarium magisterskim może uzyskać 6 punktów ECTS, na które składają się: 1. Udział w zajęciach - 30 godzin. 2. Przygotowanie się do zajęć - 10 godzin. 3. Samodzielna praca badawcza - 20 godzin. 4. Pisanie pracy magisterskiej - 25 godzin. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą: student opanował efekty uczenia w ponad 90% Na ocenę dobrą z plusem: student opanował efekty uczenia w ponad 80% Na ocenę dobrą: student opanował efekty uczenia w ponad 70% Na ocenę dostateczną z plusem: student opanował efekty uczenia w ponad 60% Na ocenę dostateczną: student opanował efekty uczenia w ponad 50% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEM_MGR
SEM_MGR
SEM_MGR
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kowalski, Ewa Szczeglacka-Pawłowska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Mateusz Kowalski, Ewa Szczeglacka-Pawłowska, Joanna Zajkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Opanowanie przez studenta warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy magisterskiej oraz prowadzenie samodzielnych badań |
|
Pełny opis: |
Zdolność do świadomego i konsekwentnego stosowania nowoczesnych metod badawczych. Umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnym językiem naukowym (m.in. naukową terminologią). Biegłość w korzystania ze źródeł, opanowanie formalnych rygorów wywodu naukowego (m.in. sposobu cytowania i parafrazowania, form tworzenia przypisów i bibliografii). Umiejętność stawiania problemu badawczego i zdolność do uzyskiwania sensownych rozwiązań. Umiejętność logicznego dowodzenia. |
|
Literatura: |
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, konsultacja filologiczna J. Miodek, Wrocław 2009 2. Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych (wyd. 3), Wyd. PAN Warszawa, 2001. 3. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 4. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską : wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Wyd. "Universitas" Kraków, 1998. 5. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wyd. 2, Wyd. Uniwersytet Gdański 2001. 6. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, Wydaw. Literackie Kraków 1999. 7. Węglińska M. , Jak pisać pracę magisterską?: poradnik dla studentów, Kraków 2007 8. Wierzbicka E., Wolański A., Zdunkiewicz-Jedynak D., Podstawy stylistyki i retoryki Warszawa 2008. 9. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa 2015 10. Zendrowski R., Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM_MGR
SEM_MGR
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dąbrowska-Kamińska, Magdalena Partyka, Paweł Stangret, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska-Kamińska, Paweł Stangret | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM_MGR
SEM_MGR
SEM_MGR
SEM_MGR
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kowalski, Łukasz Kucharczyk, Wiesława Tomaszewska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Beata Garlej, Mateusz Kowalski, Łukasz Kucharczyk, Wiesława Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.