Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-II-2-SemMgr-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytutu Filologii Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W19, FP2_W22, FP2_W23, FP2_U01, FP2_U05, FP2_K01 |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: umiejętność prowadzenia badań naukowych i konstruowania dysertacji o charakterze badawczym. |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: umiejętność prowadzenia badań naukowych i konstruowania dysertacji o charakterze badawczym. Zdolność do świadomego i konsekwentnego stosowania nowoczesnych metod badawczych. Umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnym językiem naukowym (m.in. naukową terminologią). Biegłość w korzystania ze źródeł, opanowanie formalnych rygorów wywodu naukowego (m.in. sposobu cytowania i parafrazowania, form tworzenia przypisów i bibliografii). Umiejętność stawiania problemu badawczego i zdolność do uzyskiwania sensownych rozwiązań. Umiejętność logicznego dowodzenia. Wymagania wstępne: pełny zakres wiedzy i umiejętności studenta, który ukończył studia licencjackie. |
Literatura: |
1. Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002. 4. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000. 5. Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998. 6. Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007. 7. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
FP2_W19 Student zna współczesne metody analizy i interpretacji przedmiotowego dzieła, zgodnie ze studiowanymi specjalnościami. FP2_W22 Student zna i rozumie podstawowe zasady etyki autorskiej, zna i rozumie zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz związaną z nimi terminologię. FP2_W23 Student ma pogłębioną i uporządkowaną świadomość złożoności języka, oraz zna normy językowe i ich rolę w kształtowaniu stylu oralnej i pisemnej komunikacji społecznej. FP2_U01 Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych, a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne. FP2_U05 Student potrafi integrować w swym warsztacie naukowym narzędzia badawcze z zakresu różnych dziedzin humanistyki zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym, wchodząc w dyskurs, także polemiczny, z jego autorem. FP2_K01 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby. OPIS ECTS: 5 Udział w zajęciach – 15 godz. Przygotowanie do zajęć – 10 godz. Prowadzenie dodatkowej kwerendy – 10 godz. Prowadzenie badań – 15 godz. Pisanie pracy magisterskiej – 50 godz. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – 30 godz. Wprowadzenie poprawek do pracy magisterskiej – 10 godz. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który zrealizował w pełni zakładane efekty kształcenia. 2. Jeśli student nie w pełni nabył umiejętność zdobywania informacji naukowych i nie w pełni zna metody i narzędzia interpretacyjne, otrzymuje ocenę dobrą. 3. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który opanował jedynie podstawowe narzędzia analizy utworu, i zdobywa informacje z pomocą promotora. 4. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie ma świadomości swoich braków i konieczności doskonalenia. Nie zna metod analizy i nie umie ich stosować. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.